جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
امام جمعه شیراز

حوزه/ نماینده ولی‌فقیه در فارس بابیان اینکه بایدن امروز با دستکش مخملی آمده است، خطاب به او تأکید کرد: اگر خیال می‌کنی که می‌توانی ملت ایران را فریب دهی، باطل فکر کرده‌ای، اما اگر می‌خواهی به وظایف عادلانه خود عمل کنی که باور نمی‌کنیم، چیز دیگری است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از شیراز، حجت‌الاسلام‌والمسلمین لطف‌الله دژکام، ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه شیراز که در شبستان امام خمینی(ره) حرم مطهر شاهچراغ(ع) برگزار شد، ضمن دعوت از برادران و خواهران به تقوا اظهار کرد: در آستانه دهه فجر انقلاب اسلامی قرار داریم.

وی اضافه کرد: دهه فجر آغازش با ورود امام خمینی(ره) پس از ۱۵ سال تبعید و دوری از وطن به میهن و بازگشت آن بزرگوار به کشور و همراهی امت برای به نتیجه رساندن نهضت بود، و پایان آن سقوط رژیم فساد پهلوی بود.

امام‌جمعه شیراز با اشاره به آیاتی از سوره فجر تصریح کرد: آنچه مسلم است، دهه فجر بسیار در تاریخ ایران و تاریخ جهان تأثیرگذار بوده و خواهد بود. مسیری که در دهه فجر انقلاب اسلامی آغاز شد مسیری است که هدف‌گذاری برای خودکرده است که به ظهور مهدی آل محمد(عج) منتهی شود، این مسیر در طول ۴۲ سال باهمت شما مردم خداخواه و خدا جوی ایستاده پای‌کار ادامه داده‌شده است و برای هرروز آن از جان خود بها پرداخته‌شده است تا نام اسلام و پرچم اسلام ناب محمدی(ص) برافراشته بماند.

نماینده ولی‌فقیه در استان فارس بیان کرد: اینکه مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم فرمودند که در گام دوم جهان را آماده ظهور می‌کنیم نیز شاید این مهم را برساند، باید خود را برای کارهای بزرگ‌تری در گام دوم آماده کنیم، ازاین‌رو سوره فجر را با یک نگاه دیگری باید موردبررسی قرار دهیم.

وی به آیه ششم سوره فجر اشاره کرد و افزود: موضوعی در رابطه با تمدن‌هایی که درگذشته وجود داشته است در این آیه موردبحث قرارگرفته است، باید به فرموده مقام معظم رهبری پنج مرحله را بگذرانیم که اکنون مرحله دوم آن نظام اسلامی را پشت سر می‌گذاریم که پس‌ازآن نیز باید دولت سازی را موردتوجه قرار دهیم، چراکه ساختار دولت‌ها بر پایه سخنان خاتم آل محمد(ص) و تفکر شاگردان مکتب پیامبر(ص) میدان‌داری نمی‌کند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین دژکام بیان کرد: ساختار سازی دولت اسلامی باید از بیانات معصومین(ع) گرفته شود، اینکه اکنون در جهان مشاهده می‌کنیم دارای نقاط ضعفی است؛ دوست داریم شهرهای خود را مانند شهرهای دیگر کشورها بسازیم، درصورتی‌که باید آنان این‌گونه فکر کنند.

وی در ادامه با طرح این سؤال که آیا  شهر باید خدامحور باشد یا انسان‌محور؟ ادامه داد: در رقابت بین دو تمدن که در حال شکل‌گیری است، شما طرفدار کدام هستید، شهدایی که تکه‌تکه شدند برای چه بود؟ شهر را برای چه کسی و با چه هدفی می‌سازیم، ثمود و فرعون هم شهر ساختند، اما مشکل داشت، شهری که خدایی نیست دچار مشکل می‌شود، باید حواسمان باشد که قطعاً به نفع انسان نخواهد بود.

وی در ادامه بابیان اینکه بایدن امروز با دستکش مخملی آمده است، خطاب به او تأکید کرد: اگر خیال می‌کنی که می‌توانی ملت ایران را فریب دهی، باطل فکر کرده‌ای، اما اگر می‌خواهی به وظایف عادلانه خود عمل کنی که باور نمی‌کنیم، چیز دیگری است.

نماینده ولی فقیه در فارس همچنین در خطبه دوم ضمن تبریک ایام الله دهه مبارکه فجر تصریح کرد: الحمدلله دهه فجر مزین به میلاد حضرت فاطمه(س) شده است که امسال از این جهت نورانیت این ایام بسیار شده است، همچنین سالروز میلاد امام خمینی(زه) نیز این را دوچندان می کند.

وی خاطرنشان کرد: امام خمینی(ره) حق دین داری به گردن جهانیان دارد؛ تمدن حاکم بر جهان که اروپایی و آمریکایی است، رسما مدعی است که با خداوند قهر کرده است، و خدا خواهی را کنار گذاشته است.

تولیت آستان مقدس شاهچراغ(ع) عنوان کرد: مردم با امامت امام خمینی(ره) بشریت را به اطاعات از خداوند دعوت کرده اید و در قدم اول خود شما موفق بوده اید و در گام دوم جهان متوجه این امر شده است.

وی همچنین با اشاره به مسائل روابط خارجی کشور، اذعان کرد: قرآن کریم برای همه عرصه های زندگی بشر از سیاست تا عبادت سخن دارد، باید سخنان قرآن کریم را یاد بگیریم، تغییری که در حکومت آمریکا رخ داده است را باید مورد بررسی قرار دهیم، در مقابل این همه فشار ایران محکم ایستاده که ترامپ را به گوشه ای فرستاد.

نماینده ولی فقیه در فارس مطرح کرد: باید همه مردم همراهی کنند تا کشور به خوبی اداره شود.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha