جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
لطف‌ الله دژکام

حوزه/ امام جمعه شیراز با تأکید بر اینکه در عرصه مدیریت اخلاق و توانمندی مدیر بسیار کارساز است، گفت: همه ما در هر جایی که مسئولیتی داریم باید بدانیم که زیر ذره‌بین الهی قرار داریم و باید جواب دهیم. امیدواریم به آن نقطه مورد نظر خود برسیم و انسان‌هایی باشیم که در چارچوب خواست خدا عمل کنیم.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از شیراز، حجت الاسلام و المسلمین لطف‌الله دژکام، نماینده رهبر معظم انقلاب در فارس و امام جمعه شیراز نیز با بیان اینکه رهبر عظیم الشأن انقلاب بسیار زمان‌شناس و موقعیت‌شناس هستند، ابلاغ بیانیه گام دوم انقلاب از سوی معظم له را مصداق این ویژگی‌ها برشمرد و گفت: در این بیانیه رهبر معظم فرمودند در گام دوم عرصه وسیعی برای خودسازی، جامعه‌پردازی و تمدن‌سازی به وجود آمد که باید این کارها را انجام دهیم.

وی با بیان اینکه در مرحله تمدن‌سازی عقب نیستیم و کار مرحله به مرحله جلو می‌رود، گفت: گاهی اوقات این پرسش مطرح می‌شود که تقسیم کار چگونه انجام می‌شود و چه کسی باید در کجا تصمیم بگیرد که باید اینها بر مبانی خودش استوار شود.

حجت الاسلام و المسلمین دژکام، وظیفه شورای نگهبان را در این زمینه سنگین توصیف کرد و گفت: باید آموزش‌های لازم انجام شود تا هر کسی آگاهانه وارد انتخابات شود.

امام جمعه شیراز با تأکید بر اینکه در عرصه مدیریت اخلاق و توانمندی مدیر بسیار کارساز است گفت: همه ما در هر جایی که مسئولیتی داریم باید بدانیم که زیر ذره‌بین الهی قرار داریم و باید جواب دهیم. امیدواریم به آن نقطه مورد نظر خود برسیم و انسان‌هایی باشیم که در چارچوب خواست خدا عمل کنیم.

عنایت‌الله رحیمی، استاندار فارس هم در این نشست با تأکید بر اینکه انقلاب اسلامی ایران هیچگاه وابسته به یک جناح و شخص نبوده است، گفت: همگی این اعتقاد داریم که ضامن این انقلاب و حافظ آن حضرت بقیه الله الاعظم(عج) است و حتماً مسیر تکاملی خود را طی می‌کند.

وی با تصریح اینکه امروز نظام جمهوری اسلامی دستاوردهای بسیار خوب و شگرفی در ابعاد مختلف استانی، منطقه‌ای، ملی و بین‌المللی دارد، گفت: شرایط امروز اصلاً قابل قیاس با قبل از انقلاب نیست و آمارها چنین چیزی را ثابت می‌کنند و انتخابات هر ۴ سال یک‌بار در چارچوب قانون اساسی برگزار می‌شود.

رحیمی در ادامه با ذکر این نکته که شورای نگهبان مورد اعتماد مردم و نظام بوده و پاسدار فرایند انتخابات است، گفت: شورای نگهبان همواره تلاش کرده تا بر مبنای قانون و شرع عمل کند و همیشه هم در این زمینه اثرگذار بوده است.

استاندار فارس، وظیفه دستگاه‌های اجرایی را در برگزاری انتخابات یادآور شد و گفت: وظیفه ما در این راستا اجرای انتخابات سالم، ایمن و با امنیت است که حتماً در انتخابات آینده هم این نکات را رعایت خواهیم کرد.

وی با تأکید بر اینکه باید راهکارهای مختلفی برای جذب مشارکت حداکثری مردم انجام دهیم، گفت: یکسری اقدامات باید انجام دهیم تا مردم امیدوارتر به آینده و پرشورتر و با نشاط تر به عرصه انتخابات ورود پیدا کنند و قطعاً با تلاش و کار انتخابات خوبی خواهیم داشت.

همچنین در این مراسم حسن جوکار، سرپرست سابق دفتر نظارت و بازرسی شورای نگهبان در استان فارس هم با ذکر این نکته که ۴ سال در این مرکز مشغول به خدمت بوده است، گفت: خدا را شاکرم که توانسته‌ام در طول ۴۰ سال انقلاب اسلامی، مسئولیت‌هایی هم در شورای نگهبان داشته باشم که البته تجربه بسیار خوبی بود.

وی با تأکید بر اینکه مسئولیت شورای نگهبان را آگاهانه پذیرفتم و کارها را با مشورت و هماهنگی دوستان انجام می‌دادیم، گفت: باید تلاش کنیم تا محور کلیه فعالیت‌های حبل‌الله و وحدت و رویش باشد.

حجت‌الاسلام محمد عباس‌زاده جهرمی، سرپرست جدید دفتر نظارت و ارزیابی شورای نگهبان استان فارس هم به‌عنوان آخرین سخنران این نشست ضمن قدردانی از فعالیت‌های انجام شده در این دفتر، بر لزوم روند وحدت و همگرایی با نهادهای مختلف استان به خصوص در بحث انتخابات تأکید کرد و گفت: برنامه‌ریزی‌های خود را مبتنی بر وحدت و انسجام انجام خواهیم داد.

در پایان این نشست نیز از زحمات ۴ ساله حسن جوکار قدردانی و حجت‌الاسلام محمد عباس‌زاده جهرمی به‌عنوان سرپرست جدید دفتر نظارت و ارزیابی شورای نگهبان استان فارس معارفه شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha