جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
امام جمعه شیراز

حوزه/ امام جمعه شیراز بر راه اندازی نهضت آموزش عمومی فقه تاکید کرد و گفت: اگر فقه را از همان سنینی که می توان فرا گرفت، به نوجوانان آموزش داده شود، می توانیم موفق عمل کنیم.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از شیراز، حجت الاسلام والمسلمین لطف الله دژکام، ظهر امروز در جلسه جامعه روحانیت شیراز که در مسجدالزهرا(س) شیراز برگزار شد، با اشاره به اینکه در آستانه دهه فجر قرار داریم، اظهار کرد: همچنین میلاد حضرت زهرا(س) را نیز در پیش داریم که از ویژگی های دهه فجر امسال است، مساجد نیز شایسته است که اقدامی در این خوصوص داشته باشند و هر مسجدی توانایی های خود را به میدان بیاورد.

وی با تصریح اینکه حدود ۲ هزار و ۵۰۰ مسجد در استان وجود دارد، اضافه کرد: اگر همه مکان های مذهبی یک فعالیت انجام دهند کارهای بسیاری را می توانند انجام دهند، دشمن نیز در این امر ناتوان خواهد شد، اینچنین امکاناتی در اختیار دشمن نیست.

نماینده ولی فقیه در فارس از راه اندازی کارگروه مساجد خبر داد و عنوان کرد: این کارگروه می تواند در برگزاری میلاد حضرت زهرا(س) و حضرت امام نیز کمک شایانی کند.

وی همچنین در ادامه سخنان خود به نهضت آموزش عمومی فقه نیز اشاره کرد و بیان داشت: باید این نکته را جدی بگیریم، اگر فقه را از همان سنینی که می توان فرا گرفت، به نوجوانان آموزش داده شود، می توانیم موفق عمل کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین دژکام بیان کرد: اگر سخن ما از اهل بیت(ع) باشد، منبر روحانیت در فضای مجازی نیز خواهد درخشید.

وی در خصوص انتخابات نیز گفت: دشمنان در صدد این هستند بفهمانند که ورود روحانیت در انتخابات تاثیر ندارد، اما مردم به حضور روحانیت اعتقاد دارند، از این رو باید موضع گیری ها به صورت دقیق صورت گیرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha