جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
رضایی

حوزه / مدیر مشاوره و خانواده معاونت تهذیب حوزه های علمیه کشور بر لزوم ضرورت حضور خانواده های طلاب در کارگاه‌های مشاوره ای گفت: حضور خانواده های طلاب در کارگاه‌های مهارت افزایی به صورت حضوری و مجازی موجب توانمندسازی و استحکام بخشی بنیاد خانواده می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در کاشان  حجت الاسلام مجتبی رضایی، مدیر مشاوره و خانواده معاونت تهذیب حوزه های علمیه کشور، در اولین نشست رزمایش تهذیب و تربیت که با حضور مدیر حوزه علمیه کاشان و مدیران و معاونان تهذیب مدارس علمیه کاشان، آران و بیدگل، نطنز و نراق در مدرسه علمیه آیت الله  یثربی (ره) برگزار شد، به رعایت سبک زندگی اسلامی بر اساس آیات و روایات اشاره کرد و گفت : اگر دستورات دین اسلام  را در نوع  تغذیه، زمان خواب، نوع ورزش و غیره رعایت کنیم هیچ موقع به مشکل بر نمی خوریم .

وی به اثر بخشی نقش مشاوره در مدارس علمیه اشاره کرد و گفت: اگر اشکالات کوچکی که برای طلبه ها بوجود می آید برطرف نشود منجر به اشکالات بزرگتر می شود.

حجت الاسلام رضایی، به نقش مشاوره در ارتقاء سطح فکری و علمی طلاب اشاره کرد و گفت : یک مشاوره به صورت شفاهی و کارگاهی می تواند طلاب را در حوزه های انگیزه ای، تهذیبی  و مطالعه ای توانمند سازد

 وی بر لزوم ضرورت برگزاری مشاوره کارگاهی برای خانواده های طلاب گفت: حضور خانواده های طلاب در کارگاه های مهارت افزایی به صورت حضوری و مجازی در توانمندسازی و استحکام بخشی خانواده ها  بسیار موثر می باشد.

وی از اجرای طرح کوثر برای همسران طلاب  در حوزه های علمیه  سراسر کشور خبرداد و گفت : در این طرح سه ساله دوره معارف، همسران طلاب  به صورت حضوری و مجازی می توانند شرکت کنند.

 مدیر مشاوره و خانواده معاونت تهذیب حوزه های علمیه کشور از برگزاری دوره های آموزش پیش از ازدواج  برای طلبه های جوان در حوزه های علمیه سراسرکشور خبرداد و گفت : در این دوره ها  طلاب جوان با شرکت در پنج کارگاه با کمترین هزینه شیوه ازدواج  را یاد می گیرند.

وی همچنین به برگزاری دوره های حین ازدواج و خواستگاری برای طلاب جوان اشاره کرد و گفت : در این دوره با گرفتن تست و مصاحبه از زوج های طلاب جوان، تناسب های روحی و اخلاقی آنها سنجیده می شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha