چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
خانواده

حوزه/ شهبازی با تاکید بر این که فضای مجازی مهم ترین وظایف مادرها را به فراموشی سپرده است، گفت: ملاک ارزش گذاری در اسلام به زن مادی نیست و مهم ترین وظیفه او فراهم کردن آرامش در خانواده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از آذربایجان غربی، خدیجه شهبازی، امروز در مراسم ایام فاطمیه که به صورت مجازی در مدرسه علمیه الزهرا (س) خوی برگزار شد، به نقش زن در پیشرفت اقتصاد خانواده با الگو گرفتن از سیره حضرت زهرا سلام الله علیها اشاره کرد و اظهار داشت: زن نقش اساسی و محوری در خانواده دارد و می تواند همین نقش را در اقتصاد خانواده ها نیز ایفا ‌کند و با اعمال محبت مادرانه موجب انضباط اجتماعی خانواده گردد.

وی با بیان این که تقسم کار در خانواده به عهده مادر است و وی می تواند با مدیریت صحیح، مسئولیت پذیر بار آوردن فرزندان و تربیت هوشمندانه آن ها خانواده را برای رشد اقتصادی آماده کند، اضافه کرد: ملاک ارزش گذاری در اسلام به زن مادی نیست و مهم ترین وظیفه او فراهم کردن آرامش در خانواده است. حضرت زهرا سلام الله علیها با امکانات محدود خودشان انسان هایی تحویل جامعه دادند که آثارش عالم را در بر گرفته است و حضرت با مدیریت خود آرامش خانواده را فراهم می کردند و متاسفانه امروز فضای مجازی مهم ترین وظایف مادرها را به فراموشی سپرده است.

معاون پژوهش مدرسه علمیه الزهرا (س) خوی با تاکید بر این که با الگو گرفتن از سبک حضرت زهرا (س) در تربیت فرزندان صالح می توان در جهت ایجاد خانواده آرمانی قدم برداشت، گفت: زن تاثیر بسزایی در فرهنگ سازی خانواده و جامعه دارد و می تواند با جلوگیری از اسراف و تبذیر جامعه را به سوی مصرف صحیح هدایت کند و با مدیریت صحیح بین درآمد و مصرف توازن ایجاد کند در اقتصاد کلان خانواده نقش اساسی داشته باشد.

وی، ایجاد آرامش در خانواده، تربیت صحیح فرزندان، آماده کردن محیط خانواده برای عبادت خداوند، تعامل با دیگر اعضای خانواده و مدیریت مصرف را از دیگر وظایف مادران دانست و افزود: مدیریت حلال و حرام در خانواده آثار جسمی و روحی فراوانی دارد و باید تلاش شود در خانواده بعد معنوی و غیر مادی پررنگ شود و شکرگزاری از نعمت های خداوند در آن نهادنیه گردد.

شهبازی دعا و راز و نیاز به درگاه خداوند را از ویژگی های زندگی حضرت زهرا (س) عنوان کرد و گفت: دعا یکی از راه های حل مشکلات و آسان شدن امور است که حضرت زهرا (س) هر روز به این مسئله اهتمام داشتند و ما هم باید به توسل به ائمه، توکل به خدا و دعا را در زندگی خود اهمیت بدهیم تا به آرامش برسیم.

وی با اشاره به این که زنان مسلمان با یادگرفتن سیره عملی و نظری حضرت زهرا می‌تواند خانواده را به رشد برسانند، بیان داشت: عدم معرفت واقعی به خداوند و غفلت از یاد الهی موجب ایجاد اضطراب ها در خانواده شده است و این امر در اقتصاد خانواده ها هم تاثیر گذاشته است.

انتهای خبر./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha