یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
تعطیلی مسجد جامع لیدز در پی نگرانی از نسخه جهش‌یافته کرونا

حوزه/ مسجد جامع لیدز طی تصمیمی جدید اعلام کرد که کلیه فعالیت‌های مربوط به اقامه نماز را به حالت تعلیق درمی‌آورد تا هر طور شده از سلامت و امنیت جماعت نمازگزار اطمینان حاصل کند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» ، مسجد جامع لیدز در بریتانیا کلیه فعالیت‌های مربوط به اقامه نماز را به حالت تعلیق درآورد.

این مسجد اعلام کرده است که  این تصمیم برای آنان بسیار سخت بوده با این حال درنظر دارد تا از این طریق بیشترین تلاش خود را برای کاهش آلودگی و کاهش فشار بر روی کارکنان بیمارستانی به کار بگیرد.

به گفته مقامات مسجد با متوقف کردن کلیه خدمات، امیدوارند تا سلامت شخصی و ایمنی جماعت نمازگزار و همچنین پرسنل بیمارستان حفظ شود. مسجد خدمات آنلاین و پشتیبانی از نمازگزاران را به صورت آنلاین ادامه خواهد داد.

این مسجد اعلام کرد که در تاریخ ۸ ژانویه با مدیر بهداشت عمومی شورای شهر لیدز ارتباط برقرار کرده و از آنان خواسته شده تا تعلیق فعالیت‌های عمومی را بررسی کنند از از چگونگی انتشار نسخه جدید کرونا بیشتر اطلاع پیدا کنند. در تاریخ ۹ ژانویه انجمن پزشکی اسلامی انگلیس در نامه‌ای خطاب به مساجد، تاکید کرد که نوع جدید به طور نامتناسبی بر اقلیت‌های قومی تاثیر می‌گذارد و به شدت توصیه می‌شود تا در این باره با مدیران بهداشت عمومی مربوطه و دانشمندان محلی و متخصصان مراقبت های بهداشتی مشورت به عمل آید.

در ۱۰ ژانویه ، مسجد با کمیته‌ای از محققان و متخصصان محلی بهداشت دیدار کرد و در مورد مقامات محلی و توصیه‌های انجام شده بحث کرد. پس از این مشاوره‌ها بود که مسجد تصمیم گرفت همه فعالیت‌های جمعی را تا اطلاع ثانوی متوقف کند. این تعلیق از نماز فجر در تاریخ ۱۱ ژانویه لازم الاجرا شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha