پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
آیت الله صدیقی

حوزه/ امام جمعه موقت تهران گفت: آیت الله مصباح یزدی به عنوان فقیهی مجاهد و پارسا هیچ گاه تبلیغ را از یاد نبردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در تهران، حجت الاسلام و المسلمین کاظم صدیقی، در مراسم گرامیداشت یاد و خاطره آیت الله مصباح یزدی که با حضور شخصیت های لشکری و کشوری همچنین جامعه اساتید بسیجی و نخبگان حوزه علمیه تهران برگزار شد، اظهارکرد: آن چه به انسان ارزش می دهد و انسان را آسمانی می کند تقواست و این رمز مهمی در زندگی مومنان است.

امام جمعه موقت تهران، پارسایی را از ویژگی های آیت الله مصباح یزدی برشمرد و بیان کرد: مقام معظم رهبری یکی از ویژگی های این فقیه را پارسایی دانستند و در مورد آیت الله مصباح گفتند از دوران نوجوانی و جوانی پارسا بوده است یعنی کسی که به دنیا و مادیات تعلق ندارد و دامانش به دنیا آلوده نشده است جز پارسایان است و در نزد پروردگار دارای اعتبار هستند.

وی عنوان کرد: نکته دیگری که در مورد انسان مهم و معتبر می باشد ایثار است، انسان ایثارگر در نزد خدا دارای تقرب و درجه هست و طبق آیات الهی این ها کسانی هستند که در نزد خدا از خودشان گذشتند و ایثارگر هستند.

حجت الاسلام و المسلمین صدیقی خاطرنشان کرد: در مورد آیت الله  مصباح یزدی این گونه است و ایشان از ایثارگران و مجاهدان بودند، جهاد در قرآن کریم بسیار مهم است و در سوره توبه خداوند در مورد جهاد می فرماید إِنَّ اللَّهَ اشتَریٰ مِنَ المُؤمِنینَ أَنفُسَهُم وَأَموالَهُم بِأَنَّ لَهُمُ الجَنَّةَ ۚ یُقاتِلونَ فی سَبیلِ اللَّهِ فَیَقتُلونَ وَیُقتَلونَ، جهادی که در این آیه مورد نظر است، جهادی است که باید دشمن را از بین برد.

وی گفت: باید انسان با قدرت ایمان آنچنان در دنیا و جامعه پررنگ شود که مادیات در برابر او احساس عجز کند، در مقابل دشمن نیز جنگ دفاعی کافی نیست و باید به دشمن حمله و آن را ضعیف کرد و باید فوق آن ها باشیم.

امام جمعه تهران افزود: جامعه جهانی باید بداند ایمان، بشر را تجهیز و مومن را مقتدر می کند و دشمن را ضعیف می سازد.

وی با اشاره به دیگر ویژگی های آیت الله مصباح یزدی بیان کرد: کسی که دنبال علم است باید از طریق پارسایی و شب زنده داری و نماز شب و دوری از گناه آن را جستجو کند و باید عاشق خدا باشد و عاشق هر جا باشد معشوق می خواهد همان طور که شهید سلیمانی در همه جا حضور داشت اما خود را مطرح نمی کرد.

وی افزود: ایشان از دوران جوانی یک فقیه کم نظیر بود و در ۲۷ سالگی قدرت استباط و اجتهاد پیدا کرد. ایشان فقیه به معنای واقعی کلمه بود و از وجود نازنین امام و آیت الله اراکی بیشترین استفاده و برکات را برد و در نجف خدمت آیت الله حکیم بود.

امام جمعه تهران تصریح کرد: ایشان علاوه بر اینکه یک فقیه، فیلسوف و متکلم به شمار می رفت، همچون هشام بن حکم بود. امام صادق(ع) درخصوص هشام بن حکم می فرمودند؛ هشام، با قلب، زبان و دست ما را یاری می رساند و دفاع می کند. در هر معرکه ای که مدعیان مکتب شیاطین میدان داری می کردند، آیت الله مصباح یزدی  اندیشه شیطانی آنان را ذلیل می کرد.

وی خاطرنشان کرد: آیت الله مصباح چون سدی در مقابل سیل شبهات بود و هر گاه شبهاتی وارد می کردند، ایشان به عنوان فقیه و فیلسوف در مناظرات شرکت می کرد و همچون هشام بن حکم به جنگ با دشمن می رفت.

حجت الاسلام و المسلمین صدیقی عنوان کرد: از دست دادن آیت الله مصباح سنگین است و مقام معظم رهبری پرچمدار خود را از دست داد و نسل جوان پناهگاه را از دست داد. این مصیبت ضایعه بزرگی است.

امام جمعه موقت تهران گفت: آیت الله مصباح یزدی کسی بود که آبرو را برای دین خرج می کرد و از تهدیدها نمی ترسید. اینگونه نبود تا اگر آبرویش بخواهد برود کم بیاورد؛ ایشان اشراف خاصی به جریان های کشور داشت و اندیشه ساز و سیاست ساز بود و سدی در مقابل دشمنان بود. موسسه با برکتی به یادگار گذاشت و شاگردانش به عنوان نخبگان بزرگی از برکات علمی و عملی استاد بودند.

وی بیان کرد: آیت الله مصباح در مقابل رهبری خود را سرباز می دانست. کار ایشان این بود که به شهرها و استان های مختلف برای تبلیغ و منبر می رفت و روزی ۴ جلسه برگزار می کردند و می گفتند افتخار من این است طلبه و مبلغ هستم.

انتهای پیام  ۳۱۳/۱۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha