جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام رفیعی

حوزه/ سخنران حرم بانوی کرامت گفت: خداوند دختری به نبی خدا عطا نموده به نام فاطمه سلام الله علیها که مهم‌ترین برکت این بانو پا برجا ماندن تشیع در دنیا است و به‌طورقطع می‌توان گفت اگر ایشان نبودند امروز از تشیع اثری نبود.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام‌والمسلمین رفیعی شب گذشته به مناسبت ایام فاطمیه در حرم بانوی کرامت که از بستر فضای مجازی و شبکه قرآن و نور پخش شد اظهار کرد: باران وقتی می‌بارد مبارک است و فرقی ندارد استفاده‌کننده از باران چه دین و مذهبی داشته باشد به همین خاطر به همراه خود برکت را بر زمین جاری می‌سازد.

وی افزود: باید از خداوند مال و عمر و اولاد بابرکت بخواهیم و برکت به زیاد بودن نیست بلکه به آثار زیاد است و هرجایی برکتش تعریف خاص خود را دارد.

استاد حوزه علمیه خاطرنشان کرد: صدقه و خمس مال و ثروت را زیاد می‌کند اگرچه به‌ظاهر از اموال انسان کم می‌شود و ربا به‌ظاهر اموال انسان را زیاد می‌کند اما در حقیقت برکت اموال از انسان می‌رود.

وی تأکید  کرد: طبق آیات قرآن کریم اموال ربا خور و نزول‌خور تماماً از بین خواهد رفت و چیزی از آن نخواهد ماند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین رفیعی یادآور شد: انسان کاسب باصداقت خود باعث برکت اموال خودش می‌شود و حکومت با عدالت و قلم عالم با اخلاص بابرکت می‌شود.

عضو هیئت‌علمی جامعه المصطفی افزود: طبق روایت خانه‌ای که در آن شراب باشد و خانه‌ای که در آن  قرآن قرائت نشود و در خانه‌ای که آلات موسیقی باشد برکت ندارد.

سخنران حرم بانوی کرامت خاطرنشان کرد: خداوند دختری به نبی خدا عطا نموده به نام فاطمه سلام الله علیها که مهم‌ترین برکت این بانو تشیع در دنیا است و به‌طورقطع می‌توان گفت اگر ایشان نبودند امروز از تشیع اثری نبود.

وی در ادامه افزود: با دفاعی که این بانوی بزرگوار از ولایت  و از حضرت علی علیه‌السلام نمودند تشیع پابرجا ماند و سقیفه نتوانست نام امیرالمؤمنین را از میان ببرد و امروزه بیش از چند صد میلیون در اقصی نقاط دنیا شیعه وجود دارد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین رفیعی تأکید کرد: اگر حضرت سکوت نموده بودند و بعد از رحلت رسول خدا به دفاع از ولایت نمی پرداختند و خطبه ایراد نمی کردند فاتحه ولایت و غدیر خوانده‌شده بود.

استاد حوزه علمیه خاطرنشان کرد: برکتی که در نسل این بانوی بزرگوار وجود دارد بسیار زیاد است و باید شاکر این‌همه برکات این بانو باشیم.

سخنران حرم بانوی کرامت یادآور شد: این بانوی بزرگوار بااین‌همه برکات وجودی عمر کوتاهی داشتند و اگر این عمر طولانی‌تر می‌شد آثار و برکات حضرت نیز برای امت اسلام بیشتر می‌شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha