جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حضرت زهرا

حوزه/ استاد حوزه علمیه خواهران آذربایجان غربی تصریح کرد: حضرت زهرا (س) با حمایت های بی‌دریغ خود از حضرت علی‌(ع) و ایستادن در مقابل سران فتنه، به مردم صراط مستقیم را نشان داد و امیرالمؤمنین را تنها راه نجات امت عنوان کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از آذربایجان غربی، فاطمه ابراهیمی، امروز در مراسمی که به صورت مجازی در مدرسه علمیه الزهرا (س) خوی برگزار شد، با بیان این که ترسیم راه صحیح و مستقیم و افشاگری از جریان سقیفه و انحراف خلافت از مسیر اصلی مهم ترین اقدامات حضرت زهرا (س) بود، اظهار داشت: عده ای در مدینه برای انحراف خلافت از مسیر اصلی خود، وحشتی به وجود آورده بودند که موجب سکوت مردم شده بود و حضرت زهرا (س) در موقعی که امام علی (ع) برای حفظ اسلام ظاهری جامعه مأمور به صبر بودند، وارد میدان شد و روشنگری کردند.

وی ادامه داد: سکوت خواص، فتنه کوری به وجود آورده بود که عده ‌ای در تشخیص حق به شک افتادند و اینجا بود که حرکات و سخنان حضرت زهرا(س) در این جوّ تاریک، راهگشا بود و از این‏ رو در روایات از حضرت به عنوان کسی که رضای او رضایت خدا و غضب او غضب خدا می باشد، یاد شده است.

استاد حوزه علمیه خواهران آذربایجان غربی تصریح کرد: حضرت زهرا (س) با حمایت های بی‌دریغ خود از حضرت علی‌(ع) و ایستادن در مقابل سران سقیفه، به مردم صراط مستقیم را نشان داد و از طرفی با بیان این که اگر علی‌(ع) و فرزندان او به خلافت می‌رسیدند، اختلافی در دنیا پیدا نمی شد، امیرالمؤمنین را تنها راه نجات امت عنوان کردند.

وی تاکید کرد: رسوا نمودن چهره نفاق و شناخت این جریان از مشکل‌ترین و پیچیده‌ ترین کارهایی است که در هر قیام و نهضتی وجود دارد و در اوایل نهضت بزرگ پیامبر اکرم‌ (ص)، شناخت چهره‌ های نفاق به دلیل وجود وحی راحت‌تر بود، چرا که وحی الهی در این زمینه، قاطع عمل نموده و چهره منافقین را رو می کرد.

ابراهیمی افزود: حضرت زهرا(س) وقتی می ‌بیند نفاق به میدان آمده و با نبود پیامبر اکرم‌(ص) یکه تازی می کند، در خطبه معروف خود پرده از چهره آنها برمی‏دارد و خصوصیات و ویژگی های منافقین را بیان کرده و از اصل اسلام دفاع می کند.

انتهای خبر./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha