پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
شهادت حضرت زهرا

حوزه/ کوهکن گفت: امروز آل سعود نماز می خواند و قرآن تلاوت می کند اما با همکاری دشمنان اسلام مسلمانان را به خاک و خون می کشد و منبر و مسجدی که در آن دشمنی با آمریکا و استکبار جهانی نباشد، مسجد نیست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از آذربایجان غربی، رقیه کوهکن، شامگاه شنبه در مراسم شب شهادت حضرت زهرا (س) که به صورت مجازی در مدرسه علمیه فاطمة الزهرا (س) سلماس برگزار شد، با بیان این که بدون دوستی و دشمنی در راه خداوند نمی توان به ایمان رسید، اظهار داشت: تولی و تبری به خاطر خداوند از مهم ترین مسائل فروع دین است و در همه زمان ها انسان لازم است با کسانی که با بشریت و اولیای الهی دشمنی دارند تبری و با افرادی که نسبت به انسان ها محبت و به رسولان و ائمه الهی مودت دارند، دوستی بکند.

وی با تاکید بر این که فرد بدون تولی و تبری نمی تواند شیعه باشد، گفت: اصول زندگی این است که دوستان و دشمنان را مشخص کنیم و نسبت به دوستان خود مهربان و دشمنان مان هم شدید باشیم و امروز دفاع از انقلاب در همه عرصه ها خود مصداق بارز تولی است و نباید تولی و تبری را به اعمال دینی فردی محدود کنیم.

معاون فرهنگی مدرسه علمیه فاطمة الزهرا (س) سلماس با بیان این که سفارش قرآن کریم بر انجام کارهای جمعی است و این امر موجب اتحاد مسلمانان و خشم دشمنان می شود، افزود: دین اسلام یک دین جامع و جهان شمول است و نمی توان آن را به اعمال فردی محدود کرد و خود را از مسائل مهم سیاسی و اجتماع کنار کشید. امروز آل سعود نماز می خواند و قرآن تلاوت می کند، اما با همکاری دشمنان اسلام مسلمانان را به خاک و خون می کشد و منبر و مسجدی که در آن دشمنی با آمریکا و استکبار جهانی نباشد، مسجد نیست.

وی ادامه داد: علمای شیعه در طول تاریخ همیشه در خط مقدم تولی و تبری بودند و انسان باید با تشخیص دقیق دشمن، با آن به مقابله برخیزد و نمی توان دشمنان اسلام را در ۱۴۰۰ سال قبل محدود کرد و امروز اسرائیل و آمریکا حکومت یزید زمان هستند و امروز عده ای تلاش می کنند، وانمود کنند که دشمن شیعه فقط یزید و افراد در آن عصر است چرا که می دانند تفکر ناب شیعه انسان ساز است و در مسائل سیاسی و اجتماعی اظهار نظر کرده و مقابل دشمن قد علم می کند.

کوهکن در پایان با بیان این که همراهی با ولایت و اطاعت از آن عین تولی است، گفت: حضرت زهرا (س) در دفاع از جایگاه ولایت به همه خانه های مردم مدینه سر می زد و از آن ها برای امام علی (ع) بیعت می گرفت.

انتهای خبر./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha