سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
حجت الاسلام محمدعلی سالاری

حوزه/ رئیس شورای تبلیغات اسلامی خراسان شمالی با اشاره به فرمایشات اخیر رهبر معظم انقلاب، با بیان اینکه ممنوعیت واکسن آمریکایی و انگلیسی حکم عقل است، یکی از مؤلفه‌های امنیت آفرین در جامعه را امنیت بهداشتی دانست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام محمدعلی سالاری، رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان شمالی، امروز در نشست با اعضای این شورا، یکی از مؤلفه‌های امنیت آفرین در جامعه را امنیت بهداشتی دانست.

وی افزود: اقدام علیه شیوع کرونا و تلاش برای ساخت و تولید واکسن نمونه‌هایی از مؤلفه‌های امنیت بهداشتی در جهان است که ایران با اقدامات سازنده و تحسین‌برانگیز خود در این عرصه ورود کرده است، در حالی که در نقطه مقابل، جهان با پنهان‌کاری‌هایی چون رفتار انگلیس درباره شیوع ویروس انگلیسی مواجه است.

حجت‌الاسلام سالاری گفت: آمریکایی‌ها نیز با رویکرد سیاسی نسبت به مسئله کرونا علاوه بر قربانی ساختن هزاران نفر در کشورشان و کمک به شیوع و استمرار بحران کرونا در جهان، با نقض تمام قوانین بین‌المللی تحریم دارو را علیه سایر کشورها اعمال کرده و از آن برای اعمال فشار استفاده می‌کنند.

وی با اشاره به فرمایشات اخیر رهبر معظم انقلاب، با بیان اینکه ممنوعیت واکسن آمریکایی و انگلیسی حکم عقل است، اضافه کرد: رهبر انقلاب اسلامی به‌عنوان یک رهبر حکیم و دلسوز و آشنا به ابعاد حوادث و وقایع جهان و نیرنگ‌های رنگارنگ دشمنان، از جایگاه حفاظت از عزت و استقلال ایران از یکسو و از پایگاه حراست و صیانت از جنبه‌های مختلف امنیت ملی ایرانیان ازجمله امنیت سلامت و بهداشت مردم ورود واکسن آمریکایی و انگلیسی و فرانسوی را ممنوع اعلام کرده‌اند.

حجت‌الاسلام سالاری ادامه داد: بلافاصله پس از این بیانات، گویی آب به لانه مورچگان ریخته شده است، ابتدا شبکه‌های تصویری و صوتی و مجازی استکباری در خارج و به دنبال آن، پیاده‌نظام ایشان در داخل به شکل عجیبی دایه دلسوزتر از مادر شدند.

وی افزود: این در حالی است که در صورت نیاز حقیقی به واردات واکسن، می توان از کشورهای دیگری در آمریکای جنوبی مانند کوبا که دارای پزشکی بسیار پیشرفته است، خریداری کرد.

حجت‌الاسلام سالاری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اهمیت امنیت زیست‌محیطی، ضمن تجلیل از اقدام اخیر در مقابله با به خطر انداختن امنیت زیست‌محیطی و توقیف کشتی کره جنوبی در خلیج‌فارس به این علت، اظهار کرد: یکی از مؤلفه‌های مهم در عرصه امنیت را امنیت زیست‌محیطی تشکیل می‌دهد که البته کشورهای غربی به‌رغم شعارهای فراوان از اجرای آن خودداری کرده و حاضر به پذیرش سهم گسترده خود در آلودگی و نابودی محیط زیست نیستند.

وی افزود: آمریکا در حالی ایران را تهدیدی برای امنیت جهان می‌خواند که خود از پیمان زیست‌محیطی پاریس خارج شده تا با دستانی باز رفتارهای مخرب خود را در این خصوص ادامه دهد؛ اما ایران اسلامی به رسالت داخلی و بین‌المللی خود در این زمینه متعهد است و آن را انجام می‌دهد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha