جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
سلیمانی

حوزه / امام جمعه کاشان، ریختن زباله در خیابان را خلاف فرهنگ دینی دانست و گفت: حفظ محیط زیست مسئولیت همگانی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از کاشان، آیت الله عباسعلی سلیمانی، صبح امروز در دیدار رئیس و پرسنل اداره محیط زیست شهرستان کاشان، حفظ محیط زیست را مسئولیت همگانی دانست و اظهار داشت: حیاتی بودن محیط زیست برای همگان امری پذیرفتنی است، ولی در عمل حتی در حوزه بهداشت عمومی جامعه با مشکل روبرو هستیم.

امام جمعه کاشان، ریختن زباله در خیابان را خلاف فرهنگ دینی دانست و با انتقاد از آلوده شدن زیستگاه های ماهیان در دریاها، افزود: عده ای با ریختن پساب فاضلاب در دریاها باعث مرگ ماهیان می شوند و ماهیانی هم که زنده می مانند، مصرف آنها برای سلامتی انسان  مضر است.

عضو خبرگان رهبری به مضرات نفوذ شیرابه زباله ها به سفره های زیر زمینی اشاره کرد و با بیان اینکه واحدهای تولیدی و صنعتی باید دارای مجوز محیط زیست باشند، گفت: علاوه بر واحدهای تولیدی، وسایل حمل و نقل عمومی و خصوصی نیز باید از مجوز محیط زیست برخوردار باشند.

نماینده ولی فقیه در کاشان با تاکید بر حفظ حیات وحش، اظهار کرد: گرچه ادارات محیط زیست با کمبود منابع و نیروی انسانی روبرو هستند، ولی با احساس تکلیف اقدامات  باز دارنده در فعالیت واحدهای مشکل دار اعمال شود.

الهیار دولتخواه، رئیس اداره محیط زیست شهرستان کاشان نیز در ابتدای دیدار با ارائه گزارشی از فعالیت ها، خطرات آلودگی هوا را از مهمترین معضلات فعلی کشور، عنوان کرد و گفت: شهرستان کاشان نیز به دلیل توسعه صنایع و ریزگردهای حاشیه کویر روزهای آلوده زیادی را در سال تجربه می کند.

وی، حفظ محیط زیست را نیازمند عزم همگانی دانست و گفت: از مردم انتظار داریم برای حفظ سلامتی جامعه مسائل زیست محیطی را به صورت جدی رعایت کنند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha