سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ |۹ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 19, 2024
سلیمانی

حوزه / آیت الله سلیمانی در پایان با بیان اینکه ما با مردم آمریکا دعوا نداریم، بلکه با سیاست های استکباری دولمتردان این کشور مخالفیم، گفت: اگر دولت جدید آمریکا بخواهد قلدرمابانه با ایران برخورد کند، پاسخ سختی از ملت ایران دریافت خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در کاشان، آیت الله عباسعلی سلیمانی، در خطبه های این هفته نماز جمعه کاشان، به پایتختی نهج البلاغه کاشان اشاره کرد و اظهار داشت: نهج البلاغه کتاب دعوت به زندگی و چگونه زیستن است.

نمایمده ولی فقیه در کاشان، نهج البلاغه را کتاب الهیات، حماسه، اخلاق و شجاعت، سلوک و عبادت، حکومت و عدالت، اصول اجتماعی، اخلاق و تهذیب، علم و عمل، حکمت و عرفان و وحدت امت اسلامی خواند.

وی افزود: دو سال پایتختی نهج البلاغه کم نیست، ولی اینکه چقدر بتوانیم با استفاده از این فرصت به بخش های گوناگون این کتاب که تبلور اندیشه مولای مقتقیان است، بپردازیم چیزی است که نخبگان، دانشمندان و پژوهشگران منطقه کاشان باید بیش از پیش برای آن را فعالیت کنند.

عضو خبرگان رهبری ادامه داد: بزرگان دیار دارالمومنین کاشان در ادوار مختلف تاریخ به نهج البلاغه پرداخته اند، ولی الان که کاشان پایتخت نهج البلاغه شده و بناست این کتاب تجلی  و تبلور بیشتری  پیدا کند آیا به خودمان پرداخته ایم که می توانیم  از پس از این مسئولیت بر بیاییم یا نه؟

امام جمعه کاشان ادامه داد: ما که می خواهیم دو سال پایتختی نهج البلاغه را داشته باشیم چقدر درس نهج البلاغه را در زندگی خودمان عملیاتی کرده ایم و چند تا از حکمت های آن حضرت را تابلو کردیم و به مراکز مختلف فرستاده تا سرلوحه کار قرارگیرد ؟

آیت الله سلیمانی در ادامه با طرح این سؤال که آیا توانسته ایم رهنمودهای مقام معظم رهبری در سال جهش تولید را عملیاتی کنیم گفت: آیا کارگزاران نظام همگام با جهش تولید بوده اند و پا به پای مردم جلو آمده و پشنیبانی کرده اند یا اینکه چوب لای چرخ تولید گذاشته اند.

وی در ادامه به چالشهای پیش روی دولت جدید آمریکا اشاره کرد و گفت: کشوری که انتخابات کشورهای دنیا، خصوصا ایران را زیر سؤال می برد این بار خودش چهره واقعی دموکراسی غربی را به نمایش گذاشت و برای بایدن بسیار سخت است که بتواند چهره آمریکا را در بحث اخلاقی باز سازی کند.

امام جمعه کاشان، تبعیض نژادی را از دیگر چالش های پیش روی دولت جدید آمریکا عنوان کرد و افزود: دولت ترامپ بدترین رفتارها را علیه سیاه پوستان نشان داد. همچنین آمریکا در حال حاضر با بیش از۴۰ میلیون  نفر زیر خط فقر و کارتن خواب روبرو است.

آیت الله سلیمانی، بازگرداندن آرامش و امنیت به جامعه آمریکا و ترمیم روابط بین المللی را از دیگر چالشهای پیش روی بایدن دانست و ادامه داد: برای بایدن بسیار سخت خواهد بود که بتواند خراب کاری های ترامپ در روابط بین الملل را ترمیم کند.

وی، برگشت به برجام  را از دیگر چالشهای دولت جدید آمریکا عنوان کرد و گفت: رهبر معظم انقلاب تاکید فرموده اند که تنها راه بازگشت به برجام برداشتن تمام تحریم ها است.

امام جمعه کاشان با بیان اینکه ایران از نعمت رهبری برخوردار است که در برابر قدرت های غربی و دنیا خم به ابرو نمی آورد، افزود: آمریکا باید بداند همانطور که مردم انقلابی و شجاع  ایران در برابر کل دنیا در هشت سال دفاع مقدس شجاعانه ایستادند و مقاومت کردند، الان هم در برابر زورگویان خواهند ایستاد و ذره ای  از موضع خود عقب نشینی نخواهند کرد.

وی، برداشتن ممنوعیت ورود مردم مسلمانان به آمریکا را چراغ سبز بایدن دانست و گفت: امیدواریم پشت این چراغ سبز رابطه گرگ و میش نباشد.

آیت الله سلیمانی در پایان با بیان اینکه ما با مردم آمریکا دعوا نداریم، بلکه با سیاست های استکباری دولمتردان این کشور مخالفیم، گفت: اگر دولت جدید آمریکا بخواهد قلدرمابانه با ایران برخورد کند، پاسخ سختی از ملت ایران دریافت خواهد کرد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha