شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
آسیب های اجتماعی

حوزه/ یک مبلغه حوزوی گفت: زن به‌عنوان مادر می‌تواند به‌خوبی فرزند را نسبت به آسیب‌های اجتماعی آگاه کند و به فرزندش بیاموزد، هرآنچه موجب غفلت او از یاد خدا باشد دشمن اوست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، نشست بررسی شخصیت و جایگاه حضرت زهرا(س) به مدت سه شب در مدرسه علمیه حضرت زینب(س) امیدیه برگزار شد.

در این نشست خانم سیده زری آزاد، مبلغ فعال حوزه علمیه خواهران، ضمن بیان عظمت جایگاه حضرت زهرا(س) اظهارداشت: حضرت زهرا(س) بهترین و مناسب‌ترین الگو برای زنان مسلمان جامعه امروز است.

وی ادامه داد: حضرت زهرا(س) دارای روحی بزرگ است و این را می‌توان از روایتی که از پیامبر اکرم(ص) در رابطه با مهریه حضرت زهرا(س) نقل شده دریافت.

آزاد افزود: متأسفانه در جامعه ما معنویت‌ها روزبه‌روز کم و کمتر و همه درگیر مادیات دنیوی شده‌اند! معنویت زمانی از جامعه ما رخت بربست که زن خانواده بجای معرفی الگو به فرزند خود با فرزند 15 ساله خود در زمینه بی‌حجابی رقابت می‌کند. چه انتظاری می‌توان از چنین مادری داشت؟!

وی اضافه کرد: برای اینکه مادری آگاه داشته باشیم نیازمند الگویی مناسب برای مادران هستیم که در این راستا، حضرت زهرا(س) بهترین الگو است.

خانم آزاد گفت: زن به‌عنوان مادر می‌تواند به‌خوبی فرزند را نسبت به آسیب‌های اجتماعی آگاه کند و به فرزندش بیاموزد، هرآنچه موجب غفلت او از یاد خدا باشد دشمن اوست.

این مبلغ حوزوی، گفت: زنان جامعۀ امروزی به‌ویژه مادران جوان در تمام ابعاد می‌توانند از حضرت زهرا(س) الگو گیری کنند، برای مثال در زندگی خانوادگی سادگی را اختیار کنند تا بتوانند در مشکلات اقتصادی کمک یار همسر خویش باشند و زندگی خود را بر پایه ایمان و عمل نیک و گذشت بسازند.

وی در پایان تصریح کرد: نمی‌توان الگویی بالاتر از حضرت زهرا(س) یافت زیرا حضرت زهرا(س) پدرش بهترین اسوه در قرآن معرفی شده و مادرش خدیجه(س) بهترین تصمیم گیرنده در بین زنان عالم بوده است؛ پس بنابراین فرزندشان حضرت زهرا(س) نیز بهترین فرد شایسته برای الگوی گیر است.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha