جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
نشست بررسی وسواس

حوزه/ مبحث «اختلال وسواسی – جبری (Obsessive-Compulsive Disorder)» به همت بخش پشتیبانی علمی مرکز ملی پاسخگویی به سؤالات دینی دفتر تبلیغات اسلامی در قالب نشستی مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری حوزه، محمود اصفهانیان «مدرس دانشگاه و کارشناس پاسخگوی مرکز ملی پاسخگویی به سؤالات دینی» در این نشست به ارائه مبحث اختلال وسواسی – جبری طبق کتاب روان پزشکی کاپلان و سادوک پرداخت.

اصفهانیان در این جلسه ملاک‌های تشخیصی، شیوع و سیر اختلال، ویژگی‌های بالینی، الگوی علایم وسواس‌های فکری و عملی، بیماری‌های همراه و سبب‌شناسی اختلال وسواسی – جبری و کاربرد آن در پاسخگویی مشاوره دینی را ارائه داد.

مباحث علمی این جلسه با محوریت آخرین ویراست کتاب «خلاصه روان‌پزشکی کاپلان و سادوک بر اساس DSM-۵»، تألیف سادوک، سادوک و روئیز، برگزار گردید.

این جلسه در که قالب جلسات «سه‌شنبه‌های روان‌شناسی» و توسط «کارگروه تخصصی اختلالات» گروه روان‌شناسی و مشاوره مرکز ملی برگزار گردید، به ‌صورت ثابت هفتگی و ماهیانه به ‌منظور ارتقاء علمی کارشناسان گروه روان‌شناسی و مشاوره مرکز ملی پاسخگویی به سوالات دینی دفتر تبلیغات اسلامی برگزار می‌شوند.

از ویژگی‌های مهم این جلسات می‌توان به اتقان علمی و روزآمدی مباحث اشاره کرد که برای نیل به این منظور از آخرین ویراست کتاب «خلاصه روان‌پزشکی کاپلان و سادوک بر اساس DSM-۵»، تالیف سادوک، سادوک و روئیز، استفاده می‌شود. کتاب مذکور یکی از کتب مرجع و متداول در مباحث آسیب‌شناسی روانی در مجامع دانشگاهی است.

شایان ذکر است نشست‏ها و جلسات علمی در بخش‏ پشتیبانی علمی مرکز در گروه های قرآن و حدیث، احکام، اخلاق، مشاوره، کلام و تاریخ، با رویکرد پاسخگویی به طور پیوسته با حضور اساتید مبرز برگزار می‌‏شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha