جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
تصاویر/ آیین رونمایی از آخرین آثار گروه فقه پزشکی در مرکز فقهی ائمه اطهار، آیت الله علیدوست

حوزه/ امام جمعه خاش، به جای اینکه این مباحث را در قالب سخنرانی و برای عوام بیان کند، باید بیاید در یک جمع علمی و بگوید من چنین نظر علمی ‏ای دارم، و ما ناقدان و داورانی را از خود اهل تسنن می گذاریم، منتهی با سند و مدرک، بحث شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، آیت الله علیدوست عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم سخنان اهانت آمیز و تحریف گونه امام جمعه خاش در رابطه با شهادت حضرت صدیقه طاهره سلام الله علیها را محکوم نمود و از منابع خود اهل سنت به آن پاسخ داده است که به این شرح است:

مقدمه

معمولاً ایام فاطمیه که می شود از طرف برخی از آقایان اهل تسنن، مطالبی بیان می شود و تقریباً محور همه آنها این است که آنچه که شیعیان در ایام فاطمیه بیان می‏کنند و حتی یک روز را تعطیل عمومی اعلام می ‏کنند و از واژه «شهادت» حضرت زهرا استفاده می کنند، و بالطبع مطالبی در این زمینه بیان می‏ شود، اینها درست نیست. از جمله امسال در تاریخ 26 دی ماه 99 (طبق آنچه که در اخبار و خبرگزاری ها نقل شده)، امام جمعه خاش مطلبی را در همین زمینه مطرح کرده و بیان می کند که: «حضرت زهرا، شش ماه بعد از رحلت رسول خدا مریض شدند و فوت کردند. هنگام نماز بر جنازه ایشان نیز، حضرت علی به خلیفه اول فرمودند که تو به عنوان خلیفه رسول خدا باید بر جنازه حضرت زهرا نماز بخوانی و با وجود خلیفه کسی دیگر بر جنازه نماز نمی‏خواند! ابوبکر به حضرت علی گفت: خیر، شما خودت بر جنازه نماز بخوان و در نهایت حضرت علی نماز را خواندند!». امام جمعه خاش سپس به قضایا و اخبار شهادت حضرت زهرا(س) در میان شیعیان اشاره و اعلام می کند که اینها واقعیت و حقیقت ندارد.

وی همچنین به زعم خود بر یک دلیل عقلی هم تمسک می کند که: مگر می شود، همسر ِکسی مانند علی ابن ابیطالب را بزنند و آن اتفاقات بیفتد و حضرت علی سکوت کند! این با غیرت عربی و غیرت علی ابن ابیطالب سازگاری ندارد!».

طبیعتاً حاصل این سخن این است که آنچه در متون شیعه آمده واقعیت نداشته و نارواست!

نکات مقدماتی

در این زمینه چند نکته قابل ذکر است:

نکته اول: عمومیت مخاطب این بیانات:  ما فرض می‏کنیم که گوینده این سخن، درس خوانده و عالم است و کتاب‏ها را دیده است. به هر حال وقتی کسی امامت جمعه را عهده دار است، برای خویش تعیّنی قائل است! منتهی مخاطب کلام بنده فقط امام جمعه خاش نیست، بلکه تمام علاقه مندان و اهل تسنن هستند که مذهب‏شان را دوست دارند، و نمی خواهند این مذهب مورد، سؤال قرار گیرد.

نکته دوم: اذعان به اهمیت و اعتقاد به مسئله همگرایی اسلامی: ما به شدت به همگرایی شیعیان و اهل تسنن و همه مذاهب اسلامی، قائل بوده و به آن معتقد هستیم؛ خصوصاً همگرایی شیعیان و اهل تسنن و مذاهب اسلامی در ایران. و کسی نمی تواند بنده را متهم به تفرقه افکنی کرده و ادعا کند که در جهت غیر همگرایی قدمی برداشته‏ام، چه اینکه آثار و صحبت‏های بنده در دسترس است و افراد می‏توانند مراجعه و ملاحظه کنند.

خدا را شکر در ایران، ما در زمینه مناسبات شیعیان و اهل تسنن مشکلی نداریم، نه شیعیان با برادران اهل تسنن مشکلی دارند و نه اهل تسنن با شیعیان.

جالب است که بدانید بعضی از بستگان نزدیک ما، وقتی برای تبلیغ به جنوب کشور می‏روند، میزبان‏شان، خانواده‏های سنی هستند، و آنها نیز وقتی قم می آیند بر همان بستگان ما وارد می شوند. چنین ارتباطی بین شیعیان و اهل تسنن وجود دارد.

لکن متاسفانه و سوگمندانه، چند سالی است که صداهای نامیمونی از زاهدان، ترکمن صحرا، خاش و... بلند است که به زعم ما، این صدا نه به نفع شیعه است و نه به نفع اهل تسنن و همچنین به نفع اسلام، انقلاب و ایران هم نیست.

نکته سوم: لزوم روشنگری در زمینه حقایق و وقایع صدر اسلام: گاهی ما احساس می کنیم اگر برخی مطالب را نگوییم –ولو که گفتنش برایمان سخت است- انسان احساس می‏کند که داریم بدهکار می‏شویم! و آرام آرام تاریخ در حال تحریف است و عنقریب است که گفته شود شیعه 1400 سال است که دروغ می‏گوید! و اینجاست که دیگر سکوت جایز نیست؛ البته با اعتقاد به اینکه نباید زخمی زد، و قدمی در راستای نفاق و شقاق برداشت.

لزوم خودداری از ادعاهای واهی در عصر اطلاعات

اینکه شما می‏گویید هیچ مسئله بین حضرت زهرا(س) و دیگران نبوده، و حضرت بر اثر بیماری، شش ماه بعد از رحلت پیامبر اکرم(ص) از دنیا رفته است، اگر کسی جوانان، دانشجویان و طلاب شما را به معتبرترین منابع کتب شما، مانند صحیح بخاری و صحیح مسلم و ... ارجاع دهد، که همین مطالب را گزارش کرده اند، و ایشان همین مطالب را در منابع اصیل اهل تسنن ملاحظه کنند، آن وقت نتیجه این ادعای واهی شما چه می‏شود؟ آیا نسبت به دین، نسبت به مذهب اهل تسنن و بزرگان شما و خود شما به عنوان امام جمعه چه دیدگاه و نگاهی پیدا می‏کنند؟ و آیا اعتقادشان به تمام ریش‏سفیدان‏تان، از آنها سلب نمی‏شود؟

امروز، روزی نیست که بتوان چیزی را پنهان کرد! الان هر مطلبی که گفته شود، با یک جستجوی ساده قابل ردیابی است!

وقایع شهادت حضرت زهرا(س) در منابع اصیل اهل تسنن

وقایع مورد اشاره پیرامون شهادت حضرت زهرا(س) و اختلاف آن حضرت با برخی، در منابع اصیل شما ذکر شده که با یک جستجوی ساده قابل ردیابی است. به عنوان نمونه به موارد ذیل توجه بفرمائید:

1. جناب بخاری در چندین موضع از صحیح بخاری، نقل می کند که حضرت زهرا، از دنیا رفت: فَغَضِبَتْ فَاطِمَةُ بِنْتُ رسول اللَّهِ صلی الله علیه وسلم فَهَجَرَتْ أَبَا بَکْرٍ فلم تَزَلْ مُهَاجِرَتَهُ حتی تُوُفِّیَتْ؛ به خاطر قضایی  که بعد از رحلت پیامبر اکرم گذشته بود، فوت کرد و کلامی با خلیفه اول صحبت نکرد و فوت کرد (صحیح بخاری، ج 3،‌ ص 1126، ح2926؛ همچنین: ج 4، ص 1549، ح3998؛ ج 6، ص 2474، ح6346 و... [تحقیق د. مصطفی دیب البغا، ناشر: دار ابن کثیر، الیمامة - بیروت، الطبعة: الثالثة، 1407 – 1987].

2. جناب مسلم در صحیح مسلم و همچنین بخاری در صحیح بخاری نقل می کنند که: «فابا ابوبکر ان یدفع الی فاطمه شیئاً منها (از فدک و انفال چیزی به حضرت زهرا نداد) «فوجدت فاطمة علی ابی بکر فی ذلک فهجرته فلم تکلّمه حتّی‏ توفّیت. فلما توفیت دفنها زوجها علی لیلا و لم یؤذن بها أبا بکر و صلی علیها (صحیح مسلم، ج3 ص 1380، تحقیق:  محمد فؤاد عبدالباقی، بیروت، دار احیاء التراث العربی]. و...

اگر جوانان و طلاب اهل تسنن از شما بپرسند که این گزارش ها در منابع معتبر ما، چیست؟ و منبع و سند ادعاهای شما کجاست؟ چه جوابی دارید که به ایشان بدهید؟ آیا می‏خواهید بگویید منبع ادعاهای‏تان، صدور العلماست؟!

تبیین استراتژی برخی از بزرگان اهل تسنن پیرامون حرمت تحلیل تاریخ صدر اسلام

جناب امام جمعه خاش! اسلاف شما خوب فهمیده بودند که بگویند تحلیل تاریخ صدر اسلام حرام است. به عنوان مثال کتابی است درباره دیدگاه اهل تسنن در مورد اصحاب از آقای محمد بن عبدالله الوُهَیبی. این کتاب را در عربستان خودشان به ما دادند و الان ترجمه شده است. وی در این کتاب در صفحه 44-45 می نویسد: واجب است که از تطبیق تاریخ بر تاریخ صحابه پرهیز نماییم». وی پیش‏تر به منهجی از غربی‏ها در تحلیل عقلی اشاره کرده و سپس این مطلب را بیان می کند و در مقام استدلال می گوید: چون این کار، جز زنده کردن سبّ و دشنام های قبلی نیست!

سؤال از آقای وُهَیبی این است که: آیا تحلیل تاریخ مساوی با سب و دشنام است؟ اگر مساوی است، چرا؟ این را از شما قبول نمی کنند که بگویید تحلیل تاریخی نکنید.

در هر صورت مطلب و منظور ایشان روشن است که چرا نباید این قطعه از تاریخ اسلام را تحلیل عقلی کرد! چون در صورت تحلیل، باید پاسخگوی این وقایع باشند و لذا این کار را ممنوع کردند! و الا اینکه گفته شود چرا حضرت علی(ع) سکوت کرد، و این سکوت با غیرت عربی و علوی در تضاد است!! خوب روشن است که اگر مصلحت اسلام و حفظ دین متوقف بر سکوت باشد، باید سکوت کرد.

لزوم خودداری از تحریف، خصوصاً  توسط عالمان

آقایان! بسیار خوب است که از اخلاق، معاد و شریعت و از حلال و حرام  سخن بگویید و این جور مسائل را رها کنید. اینها به سود هیچکس نیست و این  یک بازی باخت- باخت است!

عالمان دین وظیفه هدایت دارند! آقایانی که گاهی حرف‏هایی می‏زنید که نباید زده شود، آیه « مِنَ الَّذِینَ هَادُوا یُحَرِّفُونَ الْکَلِمَ عَنْ مَوَاضِعِهِ» (نساء: 46)، آیه « یُحَرِّفُونَ الْکَلِمَ عَنْ مَواضِعِهِ وَ نَسُوا حَظًّا مِمَّا ذُکِّرُوا بِهِ» (مائده: 13)، آیه « یُحَرِّفُونَ الْکَلِمَ مِنْ بَعْدِ مَوَاضِعِهِ» (مائده: 41)، آیه « وَ قَدْ کانَ فَریقٌ مِنْهُمْ یَسْمَعُونَ کَلامَ اللَّهِ ثُمَّ یُحَرِّفُونَهُ مِنْ بَعْدِ ما عَقَلُوهُ» (بقره: 75) فقط مربوط به اهل تورات و علمای یهود است و ربطی به علمای شیعه و اهل تسنن ندارد؟! آیا ما استثناء شده‏ایم؟ یعنی تحریف تاریخ، تحریف حقایق، تحریف کتاب و... برای آنها مذموم است و برای ما واجب است؟ یا آیه در مورد خاص نازل شده و مفادش عام است؟!

به هر حال امیداورم این صدا پخش شده و به گوش آقایان برسد.

می‏دانید! این مطالب گفته می شود، گاهی از این طرف افرادی عکس العمل خوبی نشان نمی دهند که گاهی مورد تایید عالمان شیعه هم نیست، و لذا نمی خواهم بگویم آنچه گفته می شود صحیح است، اما آنچه صحیح است را نباید انکار کرد!

پیشنهاد ارائه دیدگاه در کرسی‏ های نظریه پردازی

ما در کشور کرسی‏ های نظریه ‏پردازی داریم و بنده مسئول کرسی نظریه پردازی علوم نقلی هستم. در کرسی ‏ها جای این بحث هاست. امام جمعه خاش، به جای اینکه این مباحث را در قالب سخنرانی و برای عوام بیان کند، باید بیاید در یک جمع علمی و بگوید من چنین نظر علمی ‏ای دارم، و ما ناقدان و داورانی را از خود اهل تسنن می گذاریم، منتهی با سند و مدرک، بحث شود و اگر ایشان توانست نظرش را ثابت کند، خیلی رسمی آن را پخش خواهیم کرد، اما اگر دید کلامش ناپخته و روی هواست، دیگر تکرار نخواهد کرد.

این پیشنهاد را مشخصا بنده عرض می کنم. کرسی ‏ها، مسئولان، مکانش و دبیرخانه ‏اش معلوم است و اگر لازم شد، ما آمادگی داریم که در محضر آقایان باشیم.

اللهم اصلح کل فاسد من امور المسلمین

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • IR ۰۰:۰۳ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۲
    5 5
    ازکجاتفرقه راداری شرومیکنی حاجی
    • IR ۱۷:۳۴ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۳
      1 0
      جواب شبهه تفرقه نیست . شما باید برای مطلبی که می گویی حجت شرعی داشته باشی .
  • RO ۰۰:۲۸ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۲
    10 4
    یک روحانی سنی و یا یک روحانی شیعه یک حرفی می زند چندتا کشور مسلمان را به جان هم‌می اندازد بعد همه چیز را به گردن دشمنان اسلام می اندازیم اسلام غیر مسلمانان دشمن دیگری ندارد اگر دارد از عقب ماندگی ما مسلمانان است
  • 5969867421 DE ۰۰:۵۳ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۲
    16 7
    سلام. اشاره به قضیه ی فدک که شد خواستم این نکته را یاد آوری کنم که وقتی جناب حضرت علی ۵ سال خلافت را بعهده داشتن چرا باغ فدک را به فرزندان زهرا برنگرداند. اگر واقعا حق فاطمه ی زهرا بود چرا دریغ کردن؟
    • علی حقجو IR ۰۲:۰۳ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۳
      2 1
      چون در اون 3 دوره قبل آنقدر گند به حکومت زده شد که امام الوصی علیه السلام در طول 4 سال و اندی زمامداری به مبارزه و قلع و قمع مفاسد کارگزاران نظام و جنگ های داخلی سپری شد. بعد واژه فدک یک استعاره است. حضرت زهرا سلام الله علیها میخواستند که مردم با وفای به عهد و پیمانی که در روز غدیر با پیامبر خود بستند که با جانشین انتخاب شدهٔ او از جانب خداوند متعال بیعت کردند، همچنان راه وحی باز بماند و مردم از زلال معارف الهی و تربیت اسلامی محروم نمانند اما ابلیس مانع نفع مردم شد و در سقیفه قهقههٔ مستانه ای زد و تاریخ سعادت بشر را واژگون ساخت و همه را بیچاره کرد إلا عباد مخلَص خدا را.
    • حجت IR ۰۶:۳۹ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۳
      2 2
      می‌دونی چرا علی فدک را بر نگرداند؟ چون علی ۵ سال خلافتش برعکس خلفای راشد برای رضای خدا بود نه مال دنیا! دوم اینکه فدک در برابر ولایت لگد مال شده علی که خدا و پیامبرش به گردن علی گذاشت رقمی به حساب نمیاد .برو واستغفار کن وبا این ادعا خودتو شریک این گناهه کبیره وغصب عظیم نکن.ان الله مع الصابرین
    • IR ۱۲:۳۱ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۳
      0 4
      علی آقا شما یک طوطی مقلد بیشتر نیستی پس بیخودی نام حقجو بر خودت نگذار. از همین چند سطری که نوشته ای مشخص است که آگاهی دینی ات هم در سطح خیلی پایین و در حد تکرار طوطی وار چند جمله ای که یاد گرفته ای بیشتر نیست بلکه حتی از یک فرد معمولی هم کمتر است چون هنوز نمی دانی که با رحلت حضرت ختمی مرتبت(ص) باب وحی برای همیشه بسته شد. بهتر است شما بروی کمی اطلاعات دینی کسب کنی و بعد نظر بدهی چون یکی از راههای ضربه زدن به یک نفر این است که از او بد دفاع کنیم.
    • Mohamdmahdi 313 IR ۱۲:۵۲ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۳
      3 0
      ببین آی محترم اولا زهرا نه حضرت زهرا متأسفانه اکثر کتب اهل تسنن ظلم از طرف خلفای اول و ثانی و ثالث رو قبول دارن و اذعان کردن.حتی جناب ابوبکر هم در اواخر عمرش از کارهایی که علیه امیرالمومنین علی علیه السلام و حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها انجام داد و ظلم هایی که کرد پشیمان بود ما به خاطر عدم تفرقه درمورد بیشتر مسائل صحبت نمیکنیم پس خواهشا شما هم حرمت خودتون رو نگهدارین
    • IR ۲۰:۱۸ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۳
      0 1
      اقای حق جو.هرکسی میخواد باشه فرقی نمیکنه زمانی که ببینی حقی ازکسی ضایع شده وساکت بنشینی باید حق را بگیری واین خودش راه خداست واگر کوتاهی کنی کناه کار هستی دعا میکنیم که همه بشر خدارا با وسیله فطرت ووجدان خود بشناسند وهدایت شوند شیعه وسنی را چه کسی ساخت وتخم نفاق را کاشت .همه را به خدا واگذار مکنیم .تلک امة قد خلت لها ....خداوند میفرمایند که گناه دیگران ازشما پرسیده نمیشه هرکسی پاسخگوی اعمال خودش هست
  • IR ۰۱:۲۰ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۲
    3 3
    خواهش میکنم این مسائل را رسانه ای نکنید که سریع بین شیعه و سنی رخنه می کنند.
  • متین... IR ۰۱:۴۲ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۲
    9 2
    باسلام...ضمن تشکر از بیانیه شما....حضرت زهرا سلام الله علیها' هم قبرشان، هم قدرشان، هم مصیبتشان مخفی است.......آخ ماااادر.
  • عباس عجمب IR ۰۲:۰۴ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۲
    3 1
    با سلام. متاسفانه شبکه شیطانی و نوظهور کلمه که چندی است با پول حامیان استکبار تشکیل شده به این مسایل دامن زده و با بحث ها و استدلالات انحرافی خود سعی در گمراهی عوام و جوانان داشته است. باید با این انحرافات برخورد جدی شود تا دیگر کسی نتواند و به خود جرات ندهد تا مقدسات شیعه را به بازی بگیرد. لذا من خواهش می کنم از مسوولان که با این موارد برخورد نمایید. با تشکر.. و من الله التوفیق.
    • ع IR ۱۶:۱۹ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۲
      6 7
      خب ماکه مقدسات اهل سنت رازیرسوال می بریم کی بایددفاع کنه
  • محمد DE ۰۵:۳۸ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۲
    3 0
    سلام وعرض ادب بایدمتاسف بودبرای این عالم که ازروی جهالت ونادانی سخنانی رابازگو کرده خداوندهدایتش کنه.
  • فرامرز عادلی FR ۰۶:۳۳ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۲
    4 0
    اسلام دو فرقه اصلی شیعه و سنی و 73 شعبه فرعی دارد. اگر کسی مایل باشد این 73 برقه را بشناسد نباید هیچ منعی داشته باشد. بنده به عنوان شیعه دوازده امامی، شنیده ام 13 فرقه شیعه داریم. با دو فرقه زیدیه و ایماعیلیه تقریبا آشنایی دارم. اگر کسی مادرزادی و بخاطر خانواده پیرو یکی از این 73 فرقه است وقتی به سن تکلیف رسید حتما باید انتخابش را مورد بازبینی قرار دهد و ادله محکمی برای دینداریش بیابد. هر شخص جدا از دین انتخابی خود، یک عضو جامعه است و حفظ قوانین و امنیت و سلامت جامعه اگر از دینداریش مهمتر نباشد کمتر هم نیست. انشالله همه عاقبت بخیر شویم.
  • نادعلی شبان KR ۰۶:۵۹ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۲
    2 6
    سلام واقعا باعث تاسف هست ادعای دانش هم دارند ،شهادت بانوی اسلام باید در خفا عزادا ی شود ،خود حضرت فرمودند به گواه تاریخ ، در عوض عاشورا باید به بهترین ها برگذار شود ، ماها بااندگ دانش کاسه داغ تر از اش هستیم علی ع با اون عظمت سکوت کردند
    • علی حقجو IR ۰۲:۲۰ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۳
      0 0
      برادر عزیز با این حرفتون خودتون مصداق کم دانشی شدید. حضرت صدیقه شهیده وصیت به تشییع بی سر و صدا داشتند تا دشمنان دین و آنان که خاطر حضرتشان را آزرده بودند بر سر جنازه شان حاضر نشوند و این ربطی به عزاداری در سالهای بعدی ندارد چون دیگر آن نگرانی ایی که ایشان داشته اند وجود ندارد. محبت خاندان رسول گرامی اسلام نشانهٔ ایمان است و شما هم قطعا مومن هستید ولی اگر خود کلام را صرفاً در نظر بگیریم این نوشته شما میتواند از کسی صادر شود که اصلا محبتی به پیامبر و خاندان معصومش که آیه تطهیر در حق آنها نازل شده ندارد و دیگر شخصیت ها اجر و قرب بیشتری نسبت به پیامبر در نزدش دارند. نعوذ بالله
  • IR ۰۷:۰۳ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۲
    10 6
    فقط بفرمائید چرا قبل از سال ۷۶ در هیچ تقویمی سالروز شهادت نوشته نمیشد ورحلت نوشته میشد
    • سید جلال IR ۱۱:۵۵ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۲
      6 1
      بر فرض كه چنين باشد، آيا تقويم مي تواند ملاك درستي يا نادرستي وقايع و اعتقادات باشد؟ جاي بسي تأسف است كه برخي براي اثبات يا رد مطلبي اعتقادي، به چنين ادله سستي استناد مي كنند. از قديم گفته اند كه: « الغريق يتشبّث بكل حشيش؛ كسي كه در حال غرق شدن است به هر خس و خاشاكي چنگ مي اندازد ». با وجود روايات صحيح السند در كتاب هاي اهل سنت مبني بر هجوم ابوبكر و عمر به خانه صديقه شهيده سلام الله عليها، استناد به چنين دلايلي چه ارزشي دارد؟
    • رضا بنانی IR ۱۲:۱۱ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۲
      2 2
      ‌من‌از‌قبل از‌ انقلاب‌ مسئله‌شهادت‌ را‌ شنیده‌ بودم‌ و به‌ ان‌ اعتقاد‌ دارم‌ در دهه‌چهل‌ و پنجاه‌هم‌ بوده‌است‌ حالا‌ چرا‌ در تقویم‌ رسمی‌ نبوده‌ بحث‌ جدایی‌ است.
    • حقگو IR ۱۶:۱۳ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۲
      1 0
      آقا سیدجلال اگر بنده با دلیل متقن نادرستی این ادعا را اثبات کنم شما قبول می کنید؟
    • حسین IR ۱۷:۵۴ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۲
      4 0
      شهادت حضرت زهرا (س) در منابع اهل سنت بصورت متعدد نقل شده و قابل کتمان نیست. کسانی که این مسئله روشن را زیر سؤال می برند بهتر است منابع اهل سنت را مطالعه کنند. آیت الله العظمی مکارم شیرازی چندسال قبل این مسئله را با استفاده از منابع اهل سنت اثبات کرده اند. برای مطالعه به لینک زیر مراجعه کنید https://www.hawzahnews.com/news/940188
  • یزدی IR ۰۷:۰۷ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۲
    3 1
    جنابداقای مولوی خوشبختانه به نفع شیعه است حرفای فاقد علمی شما این مطالب لازم است بگویید تاهمه فرق اسلام حس گنجکاوی دران ها برانگیخته سوددرعرض دوثانیه پی به حقانیت شیعه ببرند شما یک ورق ازمجله ای که می فرمایید بحث شده می اوردید جلو مردم که شماراامین دین خودمیدانند می خواندید تاکسی متعرض سخنان شما نشود حضرت زهراباوصیت مخفی کردن قبرش سندحقانیت شیعه وعلما منصف شمارا که تاریخ صدر اسلام رادفن نکردند تایوم القیمه چهار میخه ومحکم کرده پس خواهشا صحاح خودرابسوزانید وتالی تلوقران ندانید انها راهم به اهل علمتان علما معاندمعرفی کند بعد درحوزه علمیه تان راباید ببندیر نه سیوطی ونه زمخشری ....هیچکدام مطالب روزجمعه شماراتایید نمی کنندمگرمنکرکتاب خودشوند یااهل الکتاب تعالوا....الی کلمه سواء.......این ندای قران است اسلام کم دشمن نداردودرکمین نشسته تانابودی ما....شماانشاا معاندنیستید اطلاعاتتان دراین باره بسیار بسیار کم است والسلام علی من اتبع الهدی
  • US ۰۷:۲۶ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۲
    4 1
    وقتی تورسانه ملی راحت به قومیتهااهنت میشه همینه
  • تهرانی IR ۰۷:۴۲ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۲
    5 1
    بسیار عالی مباحث علمی در محافل علمی
  • حیدری IR ۰۷:۵۰ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۲
    2 0
    کلا اگر سند هم از کتب خود اهل تسنن بیاورید قبول نخواهند کرد 1400سال هستش که چنین است
  • IR ۰۷:۵۵ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۲
    3 0
    برادر عزیز دانشمند حوزه .کدام مدرک از صحیح بخاری و مسلم مبنی بر وجود ضرب وشتم بانوی دوعالم را ذکر کردی ؟ اختلاف آن بانوی بزرگوار با خلیفه اول درست ولی شماهم هیچ مدرکی بر وجود برخورد فیزیکی ارائه نفرمودی ! بهتر است در عصر ارتباطات مدرک محکمه پسندی مبنی بر ضرب و شتم ارائه فرمایید
    • ناصر IR ۱۳:۰۱ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۶
      0 0
       إن عمر رفس فاطمة حتى أسقطت بمحسن لسان الميزان، ابن حجر عسقلانی، جلد 1 صفحه 268
    • ناصر IR ۱۳:۰۴ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۶
      0 0
      آمده است که عمر در روز بیعت به شکم فاطمه (عليها السلام) ضربه زد که منجر به سقط شدن نوزاد وی از شکمش شد و فریاد می زد این خانه را با هر که در آن است به آتش بکشید و در خانه به جز علی و فاطمه و حسن و حسین کسی نبود. الملل والنحل، ص ۸۳
    • ناصر IR ۱۳:۰۶ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۶
      0 0
       بخاری در جای جای صحیح خود از غضب حضرت زهرا از ابوبکر سخن گفته و تایید می کند که این ناراحتی تا زمان شهادت ایشان ادامه داشته است صحیح بخاری، ج۳، ص ۱۱۲۶، ح۲۹۲۶، باب فرض الخمس، ط: دار ابن كثير صحیح بخاری، ج۴، ص۱۵۴۹، ح۳۹۹۸، کتاب المغازی، ط: دار ابن كثير صحیح بخاری، ج۶، ص۲۴۷۴، ح۶۳۴۶، کتاب فرائض، ط: دار ابن كثير @hadi_ale_rasul
  • گوهر IR ۰۸:۰۶ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۲
    0 1
    خدا خیرتون بدهد جناب آقای علیدوست ما نه زبان و اسنادش را بلدیم و نه تریبون داریم. کسانی که این امکان را دارند ، جفا در حق اهل بیت است که پاسخ گوی این شبهات نباشند.
  • IR ۰۸:۲۷ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۲
    5 1
    بابا ول کنید این حرفا رو ما هنوز توی ۱۴۰۰ سال پیش گیر کردیم بر فرض ما درست بگیم یا اونا،چه اتفاقی الان میفته؟!
  • IR ۰۸:۲۹ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۲
    0 0
    باعرض سلام وادب .تاریخ گواه بر این مظلومیت یگانه دختر پیغمبر ( ص) هست .به امام جمعه خاش بگویید شما که میگویید کسی که مرد دیگه همچیز درباره اش تمام میشود .پس چرا از یک مرده مترسید .ولی به عقیده ما فاطمه ( س) شهیده راه ولایت هستش.وشهدا زنده هستنونزدپروردگارشان روزی دارند .
  • محمد رضا کیانی IR ۰۸:۳۹ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۲
    1 0
    سلام،ممنون بابت راهنمایی که فرمودید. لطفاً بفرمایید بنده که در زاهدان زندگی می کنم برای استدلال برای قانع کردن بعضی از اهل سنت به کدام منبع مراجعه کنم . البته مد نظر داشته باشید که بزودی در تمام شهرها و روستاهای مرز نشینان برای یافتن یک شیعه دربدر خواهید شد با این بیست سال طرح کنترل جمعیت نظام که فقط در مورد شیعیان جواب داد!!!
  • IR ۰۹:۱۵ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۲
    0 0
    غلط میکنه کسی درباره جدم چیزی که جز نوشته قران کریم و احادیث اثبات شده باشد بگوید هر که باشد ضربه میخورد.
  • حمیدرضا IR ۰۹:۱۶ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۲
    3 0
    قلم در دست خصم است خودت میگی اهل تسنن!
  • امان الله IR ۰۹:۲۷ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۲
    4 1
    از اینکه باید جلو فتنه گرفته شود و بهانه به دست دشمن ندهیم تشکر می کنم
  • سجادی IR ۰۹:۳۱ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۲
    0 2
    خیلی عالی استفاده کردم مسئولین فرهنگی باید خیلی پیشتر به وضعیت روحانی اهل سنت توجه می کردن متاسفانه ما به عنوان عوام الناس متوجه بودیم اما مسئولین استانداری و حوزوی و غیره نه
  • قدرت IR ۰۹:۴۰ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۲
    4 1
    سلام آیت الله علیدوست در جواب امام جمعه محترم خاش به مباحث توصیفی بسنده کرده در حالی مطلب به این معنی می طلبد بسیار استدلالی و منطقی باشد جناب علیدوستی بحث وحدت شیعه و سنی بحث خوب و جداگانه ولی اثبات شهادت حضرت زهرا س باید بحثی عقلانی باشد شما چند حدیث بدون ذکرسلسله راویان نقل فرموده اید در حالی که در بحث علمی بررسی سلسه راویان برای اثبات صحت حدیث یکی از ضروریات است التماس دعا
    • شیعه IR ۱۳:۵۷ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۲
      0 0
      وقتی اهل سنت میگویند روایتی که هم در صحیح مسلم باشد و هم در صحیح بخاری، نباید در درست بودن آن شک کرد و در این دو کتاب به صراحت آمده که حضرت زهرا از این فرد غضبناک بود؛ اونوقت شما چه مدرکی از این بالاتر میخواهید؟! خودشان اعتراف میکنند حق زهرا را ندادند. خودشان اعتراف به آتش زدن خانه زهرا دارند. خودشان اعتراف به وصیت زهرا بر باخبر نشدن حکومت در تشییع دارند. خودشان اعتراف به سقط شدن بچه زهرا در هجوم عده ای به خانه اش دارند.
    • IR ۱۲:۱۸ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۳
      0 0
      در نسخه های قدیمی صحیح مسلم و صحیح بخاری اصلاً چنین مواردی وجود ندارد. در چاپهای جدید دست برده شده است.
  • IR ۰۹:۵۰ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۲
    2 0
    خدایا مارا به راه راست هدایت فرماید
  • زهرا طالبی؟ IR ۰۹:۵۲ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۲
    1 0
    سلام علیکم این که این وقایع اتفاق افتاده برای اهل تسنن هم کاملا روشن و واضح است اما سوال اینجاست !!!!! امام جمعه خاش به چه گروههایی وابستگی دارد که چنین مطلبی که دروغ آن واضح است را در تریبون نماز جمعه مطرح می کند این مسئله باید مطالبه شود و امام جمعه خاش باید و باید پاسخگو باشد از وزارت اطلاعات و قوه قضائیه درخواست رسیدگی داریم
  • بی سواد IR ۱۰:۲۰ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۲
    0 0
    همه اون مدارکی کە گفتید رو میکنید همین دوتا روایت بود؟ الان با این دوتا چی اثبات شد؟
  • سلام GB ۱۰:۵۴ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۲
    0 0
    وفات حضرت فاطمه رضی الله عنها ذخائرالعقبی ص53.43 بحارالأنوار ج43ص 186.189. 192 امام مفید ص172 اصول کافی ج1ص458 السیایهج1ص20 دلائل الاماميه ص45
  • IR ۱۱:۰۲ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۲
    0 0
    تا وقتی جلوی اینا کوتاه بیایید همین اش وهمین کاسه هس در حالی کا آقایان در شبکه های اجتماعی ما را کافر میخانند ما هنوز اسرار بر برادری وآرامش داریم
  • سید جلال IR ۱۱:۰۵ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۲
    1 0
    درود بر شرفت. بزرگان خودشون به این جنایت اعتراف کردند اللهم العن الجبت والطاغوت
  • دولت باطل IR ۱۱:۲۶ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۲
    0 0
    حکماگویندبادکه بکاری لاجرم طوفان دروخواهی کرد بله این حرفها گوشه کوچکی از بیانات این روزهای اهل سنت است وقتی سالهاست شیعه رانشعیف کرده ای وممنوع کرده اید اعتقاداتشان را بگویند وازان طرف حرفهای افراطی وحدت سرداده ایدنتیچه همین است درضمن آقای عالم این حرفهاچایش درخلوت نیست برعکس بین مردم عادی است چون اعتقادات تقلیدی نیست
  • دولت باطل IR ۱۱:۲۶ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۲
    0 0
    حکماگویندبادکه بکاری لاجرم طوفان دروخواهی کرد بله این حرفها گوشه کوچکی از بیانات این روزهای اهل سنت است وقتی سالهاست شیعه رانشعیف کرده ای وممنوع کرده اید اعتقاداتشان را بگویند وازان طرف حرفهای افراطی وحدت سرداده ایدنتیچه همین است درضمن آقای عالم این حرفهاچایش درخلوت نیست برعکس بین مردم عادی است چون اعتقادات تقلیدی نیست
  • IR ۱۱:۳۵ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۲
    0 1
    چقدر بد که بی‌سوادان امام جمعه باشند
  • حسین IR ۱۲:۰۸ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۲
    0 0
    نظرات حکیمانه استاد علیدوست بسیار عالی بود و تفصیل مطلب در کرسی علمی باید دنبال شود. آنانی که با اثار استاد اشنا هستند قوت و قدرت استدلال بی طرفی و....واقف هستند
  • بهروز US ۱۲:۱۲ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۲
    1 0
    بهتر است از امام جمعه محترم خاش دعوت به مناظره شود شاید جناب ایشان مدارک مستدلی مبنی بربیان این گونه مطالب داشته باشدخوب شاید به یک اجماع کلی دراین رابط رسید تشکر
  • حامد IR ۱۲:۴۵ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۲
    0 0
    با سلام و عرض ارادت. متاسفاته وقتی میخانیم که تا قبل از دولت اقای خانمی در تقویم رسمی جمهوری اسلامی وفات حضرت فاطمه داریم و در دولت اقای خاتمی و به درخواست ایت الله وحید شهادت حضرت فاطمه و دهه فاطمیه ثبت و مقرر شد و تعطیلی رسمی شد. حتی عالم برجسته و مرجع تقلید شیعیان لبنان هم در سخنرانی های رسمی صحبتهای امام جمعه خواف را قبل تر ها بیان کرده. متاسفانه این مساله در بین شیعیان بیشتر سئوال و مورو پرسش است که چطور مولی علی در مقابل چنین جنایتی و اهانتی به همسر و دختر رسول خدا سکوت کردند و ادامه ماجرا.... کاش برای یکبار علمای شیعه علما و بزرگان اهل سنت را به پرسش و مناظره بگیرند تا حداقل تکلیف بر اذهان عمومی و نادانان روشن شود. اینکه بگوئیم به بعضی مسائل ورود نکنیم تا خدای ناکرده وحدت مسلمین خدشه برندارد درست اما مانند استخوان لای زخم است. و یا حداقل جلوی افاضات یاوه گویان و بدخواهان شیعه گرفته شود . باتشکر و دعا برا سلامتی رهبر عزیمان
  • .... IR ۱۳:۴۰ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۲
    1 0
    شما این رو برادری میدونید پس دشمنی چیه
  • عبداله پور روانشناس IR ۱۳:۵۹ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۲
    2 0
    اقای محترم شما باجلوه دادن وشاخ وبرگ دادن به وقایع چه چیزی رابه ذهن مردم میریزید واینکه امام جمعه خاش سخنرانی کرده وسندی ارایه نداده خطایش فقط این است که دیگر ان اربابان قدرت زنده نیستند حالا شما با ایجاد دشمنی بین ادیان از کل اهل تسنن قصد انتقام جویی دارید من حق دفاع بخودم نمیدهم ولی وقتی شیعه شدم به خرافه پردازی اعتقادی ندارم دلیل شما دربیش از حد شکستن دل مسلمانان چیست توضیح دهید بهتر نیست بجای گریه راه وروش امامان تبلیغ شود .
  • مسلمان IR ۱۴:۰۰ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۲
    1 1
    صرفنطر از گفته های امام جمعه‌ خاش فکر نمی‌کنید در این مقطع زمانی خود شما با این استدلالهای بقول خودتان مستند آتش بیار معرکه هستید فکر نمی‌کنید الان وقت اینچنین مباحتی نیست؟
  • محمد منگلیان شهربابکی IR ۱۴:۱۳ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۲
    3 0
    اللهم صل علی فاطمه و ابیها و بعلها و بنیها و السر مستودع فیها بعدد ما احاط به علمک
  • IR ۱۴:۲۶ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۲
    0 3
    آقای امام جمعه خاش راست می گوید دلایل بسیاری وجود دارد که این بانو به شهادت نرسیده است اول اینکه علی با کمال با این سه کس بیعت کرده منبع نهج البلاغه نامه ششم به معاویه دوم بعد از رحلت پیامبر درهمان روز قبیله خزرجیان وچند قبیله دیگر سعدابن عباده را به جای پیامبر جهت خلافت آوردند ولی با مقاومت ابوبکر وعمر مواجه شدند وحتی علیه جبهه اسلام ایستادند بعد با وسوسه گری ابوسفیان بر در علی جمع شدند واز طرف دیگر قبیله قریش از علی حمایت کردند وحتی در راس آن عموی علی عباس که فرزندانش شدند بنی عباس ودیگر آتش بیاران معرکه یهودیان وخوارج بودند منبع تاریخ طبری (جمع بندی از تاریخ ونظر شخصی در این جمله آمده است)
    • افشین IR ۲۲:۲۷ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۲
      0 0
      به شما فقط باید با مدل خودتون بحث کرد علمی که متوجه نمیشید نمیدونم تا حالا مکه رفتید یا نه توفیق شد بریم و همینطور موزه فهد رو دیدیم تو. سجره نامه پیغمبر وقتی میرسیم به فرزندان حضرت زهرا نام محسن امده... دیگه برداشت با خودتون البته اگر وسعت دید داسته و. عناد نداشاه باشید
  • IR ۱۴:۳۵ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۲
    0 1
    پناه برخدا حالا چه جای این بحث هاست ماهمه مسلمانیم قبله مان یکی وپیامبر مان نیز یکی است خوبیت ندارد به مسائل جز ئی وارد شویم وبین هم کدورت ایجاد کنیم
  • یحیی IR ۱۴:۴۱ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۲
    0 1
    دست از این حرفای تبعیض امیز بردارید نگذارید ییشتر از این دشمن ما یهودنصارا و اتئیست ها جدایی و تفرقه بندازن همین الانم اینستا گرام منبع توهین و تمسخر ب دین اسلام و مذهب شیه و سنی شده " این بر میگرده به خود مسئولان و عالمان دینی و مقصر این اوضاع شما هستید
  • IR ۱۴:۵۹ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۲
    1 2
    اینهایی که شما به دروغ می گید در کتب ما نیامده شما عادتتونه از هر حدیث یک ذره برداریو و چندید حدیث غیر مرتبط را به هم وصل کنید تازه جناب اسماء همسر خلیفه بود که فاطمه را غسل داد چطور همسرش خبر ندارد زنش شب خانه ی حضرت فاطمه چه کار می کند. کم دروغ و تهمت بزنید از خدا بترسید
  • بهرام افشاریان IR ۱۵:۱۶ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۲
    2 1
    خداوند شمارا حفظکند ودررا شناخت صحیح متون اسلامی وتاریخ صحیح وروایت حدیث وتفسیر وشان نزول آیات ووووو توفیق الهی شامل حال شما باشد سالم وشادمان باشید
  • IR ۱۵:۲۴ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۲
    0 0
    لعنت ا.. علی قوم الکاسبین
  • علی IR ۱۶:۱۲ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۲
    0 0
    بیان تین مطالب در بین عوام کار درستی نیست.اینها عالم نبستند اگر بودند مسائل علمی و تاریخی را که باید بین عالمان دینی مطرح میکردند.که چیزی ثابت بشود.و دشمنان دین سو استفاده نکنند.
  • جلیل IR ۱۶:۱۹ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۲
    2 0
    سلام به کتاب مأساة الزهراء مراجعه کنید نوشته سید جعفر مرتضی العاملی تمام اسناد غصب فدک پاره کردن قباله سوزاندن درب شکستن پهلو وسینه وسیلی شهادت حضرت محسن و ضربات تازیانه وغلاف شمشیر وبیعت اجباری و تهدید به قتل امیر المومنین وووآمده است .لطفاً به خودتون زحمت خواندن بدید.ترجمه آن هم اومده به اسم رنجهای زهرا .به کتابخانه دیجیتالی قایمیه مراجعه کنید.
  • IR ۱۶:۳۶ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۲
    0 2
    چرا این مشکل حل نمیشه؟ اما من یادمه تو تقویمهای قبل ۸۰ همیشه وفات حضرت زهرا س نوشته شده
    • احمدی IR ۱۷:۴۱ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۲
      2 0
      شهادت حضرت زهرا(س) و ماجرای سقط حضرت محسن علیه السلام در منابع متعدد اهل سنت نقل شده است/ ابراهيم بن سيار نظام معتزلى، فیلسوف و متکلم مشهور اهل‌سنت در كتاب هاى متعددى، واقعه بعد از حضور در خانه فاطمه عليها السلام را نقل مى كند. او در كتاب «الوافى بالوفيات» مى گويد:«إن عمر ضرب بطن فاطمة يوم البيعة حتى ألقت المحسن من بطنها؛ عمر در روز اخذ بيعت براى ابى بكر بر شكم فاطمه زد، او فرزندى كه در رحم داشت و نام او را محسن نهاده بودند، سقط كرد! (الوافى بالوفيات؛ ج 6؛ ص 17؛ ش 2444، ملل و نحل شهرستانى؛ ج 1؛ ص 57، ر.ک: حوث فى الملل و النحل؛ ج 3؛ ص 248- 255 .)». همچنین ذهبى در كتاب ميزان الاعتدال از محمد بن احمد كوفى حافظ نقل مى كند كه در محضر احمد بن محمد معروف به ابن ابى دارم، محدث كوفى ، اين خبر خوانده شد:«إن عمر رفس فاطمة حتى أسقطت بمحسن؛ عمر لگدى بر فاطمه زد و او فرزندى كه در رحم به نام محسن داشت سقط كرد! (پيام امام امير المومنين عليه السلام ؛ ج 8 ؛ ص50 و ميزان الاعتدال؛ ج 1؛ ص 139؛ ش 552)»
  • محمدی IR ۱۷:۳۳ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۲
    8 0
    آقای حوزه نیوز مراقب باش در برخی گروه های اهل سنت فرمان داده شده که بیایند و زیر این پست کامنت بگذارند. حتی به برخی از اونها گفته شده که بیایند و خودشونو شیعه معرفی کنند یا ژست حقگویی بگیرند اما کامنتهای پرشمار علیه این متن بگذارند. در جریان باشید

    پاسخ سایت: سلام و درود البته کامنتهای متفاوت و گاه متضاد منتشر شده اما از دغدغه‌مندی شما سپاسگزاریم و متاسفانه برخی از این مواردی که اشاره فرمودید رخ داده است. به عنوان نمونه یک آی‌پی آمده است و به عنوان شهروند محترم اهل سنت مواضع خود را بیان کرده است و با فاصله کوتاهی، همان آی‌پی آمده است که خود را یک شهروند شیعه معرفی کرده و در انتهای پیام خود به عقاید شیعی ناسزا گفته و اسنادش در خبرگزاری موجود است.

    • مریم فعالی IR ۰۰:۰۹ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۳
      1 0
      علاوه بر این نکته‌ای که این مخاطب گفتند این نکته هم مهم است که اینجا یک سایت عمومی است و قرار نیست پیامهایی را که حامل هیجانات مذهبی است منتشر کنید لذا حتی اگر بطور پرحجم برای شما کامنت گذاشتند، شما تسلیم نشوید و اجازه دهید این گفت‌وگوها صرفا در مرحله علما و با ادبیات علمی، نه هیجانات مذهبی و خداناکرده پرخاشگری در الفاظ و کامنتها ادامه پیدا کند. ممنون از شما
  • IR ۱۷:۳۸ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۲
    0 0
    باطل رفتنیه رفتنش هم با ذلته امین رب العالمین می خوای خودتو بشناسی کدوم طرفی اول تقوا را در دلت بزار و بعد از شر شیطان عالم به خدا پناه ببر بعد با بسم الله الرحمن الرحيم قران را با تدبر و تدبير آرام آرام بخوان ضمناشیطان عالمه بزرگیه اما دشمن پرهیزکاران است فراموش نکن
  • جلال IR ۱۸:۲۹ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۲
    1 0
    بچهای حضرت علی گواهانند وهمه سید و سادات همه شیعه
  • فاطمه سادات IR ۱۸:۴۵ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۲
    1 0
    از اساتید محترم حوزه درخواست پی گیری این مساله را دارم درست است که وحدت باید حفظ شود اما نه به این قیمت مقدسات شیعه زیر سوال رود در برابر چنین مساله ایی نباید کوتاه امد خدا اجرتان دهد که نسبت به سخنان امام جمعه خاش بی توجهی نکردید اجرتان با خانم حضرت زهرا سلام الله علیها
  • حمید IR ۱۸:۵۴ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۲
    3 0
    سنی ها میگند شیعه ها نباید روضه حضرت زهرا س بخوانند میدونید چرا چون اگر بیگانه ای پرسید قاتل زهرای شما شیعه ها کیست باید بگیم و آنوقت بد میشه برای خیلیا
  • حبیب IR ۲۰:۰۵ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۲
    2 0
    سلام بهتر است از امام جمعه خاش دعوت کنید تا حضور پیدا کند و توجیهش کنید تا اهل تسنن را به بیراهه نبرد و شاید بد نباشد که تعدادی از علمای بزرگ اهل سنت را نیز دعوت کنید تا از نزدیک در این جلسه توجیهی شرکت کنند که بعد از آن خدا نکرده حرف و حدیثی نباشد.
  • حسین IR ۲۰:۵۲ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۲
    2 0
    اگر کسی به اسم خاصَ تعصب دارد بدون بردن نام از لیاقتهای شخصی وایات شریف قران وسیره ی رسول خدا(ص) واسناد معتبراستفاده وصادقانه وعالمانه بحث وگفتگوشودتاحقایق تاریخ ازپرده ی ابهام بیرون شود۰
  • IR ۲۲:۵۳ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۲
    0 1
    مواظب این صحبتها سبب تفرقه افکنی نشه وعده ای از آب گل آلود ماهی بگیرن .کسانی که درمورد سوالاتی دارن میتونن به مراجع رجوع کنن حتما پاسخشون رو میکیرن
  • محمد IR ۲۳:۲۴ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۲
    1 0
    لطفا نظرات علمای سنی را به طور کامل منتشر کنید
    • علی مع الحق و الحق مع علی IR ۰۲:۳۵ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۳
      0 0
      اتفاقا پیشنهاد خوبیه. از شگفتی فرقه ناجیه شیعه اینه که تماماً حقانیت خودش را بعد از قرآن و سخنان پیامبر صلوات الله علیه و آله، از سخنان و کتب معتبر خود برادران اهل تسنن هداهم الله اجمعین، به اثبات میرساند.
  • سعید پارسا ارسنجانی IR ۰۰:۱۷ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۳
    2 0
    منطقی نیست که سخنان علمی را در جمع عوام بیان کرد. باید این مسائل در جلسات تخصصی با حضور علمای فریقین انجام شود.
  • ک IR ۰۲:۲۸ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۳
    0 0
    کشش ندید
  • ح.ح IR ۰۳:۰۲ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۳
    1 0
    سلام در رسانه ملی از علمای اهل سنت دعوت شود وبا علمای تشیع بحث ونظر خواهی بشه تا مشخص بشه این موضوع ودیگه در سال بعد وبعدها تکرار نشه .بلخره هرکس مدرکی داره چه شیعه وچه سنی .نیاز نیست در خفا جلسه برگزار یشه چون این موضرع مسله کوچکی نیست حق نگهدارتان.
  • نودان IR ۰۳:۵۳ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۳
    0 0
    اقای علیدوستی امام جمعه خاش اگه بدون مدرک حرف زدن شما با دلیل و سند علمی وعقلی صحبت کنید و سند ارائه بدید یک سند با سلسله راویان و اینکه روز بیعت گرفتن ابوبکر روز وفات پیامبر بوده و در اون روز فاطمه ع بر بالین جسد پیامبر بوده و در خانه پیامبر کسی که پدرش فوت کنه که خونه خودش نمیشینه اون هم روز اول و پیامبر هم در خونه همسرش عایشه دختر ابوبکر بود که همه شیعه وسنی بر این هم عقیده هستن و در اون روز همه مسلمانان هم در بیرون خونه پیامبر جمع شده بودند و هیچ کس نمیتونست همچنین کاری بکنه در ثانی زمان بیماری فاطمه ع اسماء بنت عمیص پرستارش بود و بعد فوتش او را غسل داد و اون اسماء زن ابوبکر بود البته من علم زیادی ندارم و اینا رو که گفتم دلیل عقلی هست
  • Omid IR ۰۷:۲۲ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۳
    0 0
    فاطمه که همسر علی بود و علی در دفاع از فاطمه، اولی تر است علی رضی الله عنه سکوت کرد برای حفظ اسلام، شما آخوندها و مداح ها که خودتون را علوی میدونید، چرا سکوت نمی کنید؟ چرا دارید داغ تر و تند تر از علی حرکت میکنید؟ درآینده هم با دمیدن در آتش این دست اختلافات، ایران را به باد خواهید داد
  • سعید US ۰۷:۳۵ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۳
    0 0
    باز یکی حق گفت و رگها قرمز شد!
  • در جستجوی حق IR ۰۸:۴۲ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۳
    1 0
    یک سوال برای من پیش آمده اگر همانطور که خلیفه اول و دوم ادعا کرد که پیامبران ارث نمی گذارند چطور شدکه عائشه همسر پیامبر از پیامبر ارث برده ولی دخترش ارث نبرد ؟؟؟
  • محمدصادق منوچهری IR ۰۹:۲۳ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۳
    1 0
    لعنت خدابرکسانی که بایاوه گویی قصدتفرقه بین مسلمین دارند..بعضيا كه حرف تفرقه افكن میزنن دستشون دردست وهابیون است شمامسئولین محترم وعلمای بزرگوازشیعه وسنی رابه پهلوی شکسته حضرت زهراقسم میدهم به داداسلام برسید..
  • ی IR ۱۱:۰۸ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۳
    0 0
    اگه توجه کنید خواهید دید این شیعه هست که دربرابر کفار جهانی ایستاده..پس حقیقتا دین راستین و مذهب راستین شیعه هست. شما یک کشور سنی مذهب نام ببرید که دشمن امریکا و اروپاهست من خودم خدایش سنی میشم ولی میبینید هیچ کشوری پیدا نمیشه جز ایران.همه ای کشورهای سنی مذهب دستشون تو کاسه امریکاست.عربستان .کویت.عمان و...
  • .... IR ۱۱:۴۹ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۳
    1 0
    حضرت عمر فاروق داماد حضرت فاطمه (س).علی(ع) است نه قاتل فاطمه بحث کردن بی فایده است در اخرت هم دیگررا میبینیم
    • Mohamdmahdi 313 IR ۱۳:۰۰ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۳
      0 0
      خیر کسی که غاصب خلافت و ولایت امیرالمومنین بود و به خانه وحی هجوم آورده به نظر شما منطقی است با خانواده امیرالمومنین علی علیه السلام وصلت کند. اللهم العن اول ظالم ظلم حق محمد و آل محمد و آخر تابع له علی ذلک
  • IR ۱۲:۲۰ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۳
    0 0
    جالب این هست که قران خودش میفرماید که هرکه بگوید قران قصه گذشتگان هست نمیفهمد .وایه ای که هر دو گروه شیعه وسنی میگویند زیر درخت منظورش درخت نیست وبلکه منظور از شجره همان پیمانی که درقران ذکر شده هست و تعدادی موارد را شجره نامه میگویند والان هم تا قیامت هرکسی که وفا دار باشد ان رضایت الله شامل حالش میشود علمایی که این مسائل را هر روزی به طریقی بیان وباعث بروز اختلاف میشوند خودشون پایبند به هیچ دینی نیستند همه کلمات قران هدایت به سوی خداست وتعداد اندکی از علما ویتوانند بفهمند
  • در جستجوی حق IR ۱۴:۲۸ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۳
    1 2
    خوب است شعر ابن عباس در محکومیت عائشه بیان شود ( در مورد اینکه چگونه شدکه عایشه کل ارث پیامبر را برد و حضرت زهرا را از ارث مرحوم کردند . تبقلت تجملت ولو عشت تفلیت لک تسع من الثمن و بالکل تملکت . لطفا علمای اهل سنت این موضوع را به پیروان خود توضیح دهند . چرا که خدا از علما تعهد گرفته که جز حقیقت را نگویند و الا عذاب حریق در انتظار آنان خواهد بود . خداوند همه ما را مورد هدایت قرار دهد.
    • ... IR ۲۳:۵۹ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۳
      0 0
      با این ذهن کانالیزه شده ات تا قیامت هم در جستجوی حق باشی بهش نخواهی رسید.
  • IR ۱۴:۵۱ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۳
    1 0
    عیسی به دین خود موسی به دین خود براارزش هاواعتقادیکدیگراحترام قائل باشیم بحث انسانیت روبیاین وسط ومباحثه تون رو عوض کنین دوستان
  • محمّد جواد IR ۰۷:۴۹ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۴
    0 0
    بسم الله القاصم الجبّارین ان شاء الله تعالی منتقم حضرت فاطمه زهرا(س) ظهور می کنند احسنت به خبرگزاری حوزه برای اطلاع رسانی لطفا در مورد کتاب هدیه های آسمانی اهل سنت دوره ابتدایی نیز تحقیق شود که واژه امیرالمومنین که مخصوص امام علی بن ابی طالب است به ناحق برای چه کسانی به کاربرده اند موفق باشید
  • کشاورز IR ۱۴:۳۶ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۴
    0 0
    امیرالمومنین علیه السلام بر خلاف ادعای آقای علیدوستی هیچگاه سکوت نکرده اند آنحضرت تنها دست به شمشیر نبردن ولی نسبت به بیان حقایق و غصب خلافت سکوت نکرده اند کجا سکوت کرده اند؟! ایشان ظاهراً یکبار نهج البلاغه را نخوانده اند! یا زیارات و روایات را ندیده اند که مکرراً غصب خلاف و حقانیت خود را بیان داشته اند؛ پس چرا از سکوت حرف می زنند؟! در زمن روز واقعۀ هجوم به منزل امیرالمومنین نیز پس از اینکه فاطمۀ زهرا مورد ضربه قرار گرفتند فوراً امیرالمومنین علیه السلام بیرون آمدند و عمر را از گریبان گرفته بلند کرده و چنان بر زمین کوبیده که دنده هایش را خورد نمود و بخاط توصیۀ پیامبر اکرم ( ص ) دست به شمشیر نبردند اما عکس العمل نشان دادند و نسبت به بیان حقایق در طول بیست و چند سال سکوت نکرده اند
  • یحیی IR ۰۱:۵۱ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۵
    0 0
    اگر مسلمانان فرهنگ گفتگو براي حل و فصل مشکلات دنياي اسلام داشتند که سني ها شيعه ها را تکفير نمي کردند و بهاي ریختن خونشان را بهشت نمي دانستند و شيعه ها فحاشي به همسر و اصحاب پيامبر (ص) را فروع دين نمي شماردند و بدعت ها در دين ايجاد نمي کردند. انگار اين زخم ها بايد باز بماند تا هم کرم ها و هم طبيب هاي متظاهر از آن تغذيه کنند و هم مشتي عوام که نه مي خواهند فکر کنند و نه مي گذارند که فکر کنند پرستار اين بيمار باشند.
  • IR ۲۳:۱۸ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۵
    0 0
    امام جمعه خاش با این صحبتها بزرگان ومورخین اهل تسنن نویسندگان وعلمایی چون صحیح مسلم وبخاری وتاریخ طبری رو زیر سوال برد ودر حقیقت منکر همه واقعیتهای تاریخی که آنها نقل کردند شد؛ ایشان باید بیاید ودر ملا عام عذرخواهی کندوحرف دروغ ونامربوط خود نسبت به بانوی بزرگ ودخت نبوت رو پس بگیرد واز این خطا وگناه بزرگ توبه کند
  • IR ۰۸:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۵
    0 0
    میخواهم یک چیزی از اهل سنت خاش نه به کتاب ونه به روحانی نیاز است . چون این کلمه بلوچی که یک واقع رخ میدهد میگن یاسن،و شعیه هم یک واقع ببیند می گویند یا حسین. آیا معنی یاسن، و یا حسین ،که پیر و جوان می‌گویند در هر قالبی نگاه کنید هردو یک معنی را میدهد. پس با برداشتن یک ح بازهم معنی همونه. عاقلان را اشاره.ای کافیست.