شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدرضا حامدی

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین حامدی از برگزاری بیست و دومین اجلاسیه سالانه اساتید سطوح عالی با سخنرانی وبیناری حضرت آیت الله نوری همدانی و مدیر حوزه های علمیه در قم خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین حامدی در جلسه کمیسیون «اساتید حوزه و آموزش مجازی، فرصت ها، تهدیدها و راهکارها»ی بیست و دومین اجلاسیه سالانه سطوح عالی و خارج حوزه علمیه  قم  که در مدرسه عالی دارالشفاء  برگزار شد،گفت: در آستانه بیست و دومین اجلاسیه اساتید حوزه هستیم، هر ساله این اجلاسیه برای تقدیر از اساتید به صورت حضوری برگزار می شد، ولی امسال به دلیل شرایط کرونا این اجلاسیه به صورت مجازی برگزار می شود.

معاون سطوح عالی، خارج  و مراکز تخصصی حوزه علمیه قم، افزود: در گذشته در حوزه شاهد برگزاری چند اجلاسیه اساتید مانند سطوح عالی، مراکز تخصصی و ... بودیم، ولی امسال به دلیل شرایط کرونا این اجلاسیه در یک جلسه با حضور همه اساتید سطوح عالی، مراکز تخصصی و... با  سخنرانی وبیناری حضرت آیت الله نوری همدانی و آیت الله اعرافی برگزار خواهد شد.

وی با بیان این که هر ساله با حضور اساتید، کمیسیون هایی در ارتباط با موضوع مشخص شکل می گرفت، امسال همان رویه، ولی  با موضوع آموزش در فضای مجازی برگزار می شود،گفت: در ادامه همین تلاش شد، نظرات۱۵۰  استاد برای چگونگی بهتر برگزار شدن اجلاسیه به صورت مکتوب دریافت شود.

حجت الاسلام والمسلمین حامدی افزود: کار دیگری که در این مدت انجام گرفت، سعی شد در کمیسیون موضوع مرتبط با اجلاسیه بارگذاری شود تا در این رابطه هم از نظرات سایر اساتید برای بهتر برگزار شدن بیست و دومین اجلاسیه اساتید استفاده شود.

وی بیان داشت: این جلسه هم در ادامه همان سلسله جلساتی است که در هفته های پیش با حضور اساتید حوزه برگزار شد و اساتید هم نظرات خود در مورد چگونه برگزار شدن موضوع اجلاسیه که آموزش و فضای مجازی و... است، ارائه می دادند.

حجت الاسلام والمسلمین حامدی بیان داشت:  نمی توان از فضای مجازی به عنوان فرصت استفاده نکرد و تنها به آن با موضوع تهدید نگاه کرد. این فضای کلی آموزش در ارتباط با فضای مجازی است. باید در این ارتباط اساتید نظرات خود را ارائه دهند تا در ادامه بتوانیم شرایط بهتری در امر آموزش و... در فضای مجازی ایجاد کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین حامدی گفت: مطالبه این بوده که استفاده از فضای مجازی برای طلاب و اساتید هزینه های خواهد داشت، ولی تلاش شد این هزینه ها کم شود و در این مسئله هم با فراهم کردن سخت افزار و نرم افزارهای لازم حمایت ها صورت گیرد.

معاون سطوح عالی و خارج حوزه با تأکید بر این که بعد از کرونا و عادی شدن فضای مجازی همه تلاش این است از این فضای به وجود آمده فاصله نگیرم گفت: سعی این است از این فضای به وجود آمده برای پیش برد اهداف و برنامه های حوزه نهایت استفاده شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha