سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ |۹ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 19, 2024
نشست جلسه استانی دفتر موقوفات حوزه های علمیه

حوزه/ راه اندازی سامانه جامع موقوفات حوزه برای تعیین و مشخص شدن موقوفات حوزه ضروری است. راه اندازی این سامانه می تواند مشکلات بحث موقوفات حوزه را کم کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام محسن فخرآبادی در پنجمین نشست هم اندیشی مسئولین امور موقوفات و منابع پایدار مدیریت استانی که به صورت مجازی در قم برگزار شد، با بیان این که ۱۵۰ رقبه در استان یزد وجود دارد که با برنامه ریزی بهتر می توان از آن بهره برداری بیشتری کرد، گفت: دراین میان زمین های هم وجود دارد که از موقوفه های حوزه به شمار می رود، ولی با این حال که تعداد آنها هم کم نیست، از دسترس حوزه خارج شده و به نوعی تحت تصرف سازمان ها و ادارات دولتی و غیر دولتی قرار گرفته است.

حجت الاسلام نادری پور، مسئول امور موقوفات و منابع پایدار مدیریت استانی خوزستان نیز با بیان این که در این استان مغازه های وجود دارد که به عنوان موقوفه برای حوزه ثبت شده، ولی در اختیار سازمان اوقاف قرار گرفته است، گفت: اگر همین موارد در اختیار حوزه قرار گیرد، می توان شرایط بهتری برای اداره مدارس علمیه پیش بینی کرد.

وی با بیان این که بعضی از زمین ها موقوفه حوزه هستند، ولی سند آن به نام سازمان اوقاف است، اظهار داشت: این ها عمده مشکلی است که در این استان با آن مواجه هستیم.

حجت الاسلام نادری پور گفت:در شهر دیگر این استان هم ۴۲ باب مغازه است که حوزه به خوبی نمی تواند از آن برای پیشبرد برنامه های خود بکار گیرد.

حجت الاسلام مردانی، مسئول امور موقوفات و منابع پایدار مدیریت استانی چهار محال و بختیاری نیز با بیان این که امروز در بحث موقوفاتی که متعلق به حوزه است، حوزه علمیه برای در اختیار گرفتن آن با مشکلات جدی مواجه است،گفت: این مسئله باید برای همیشه حل و فصل شود.

وی بر راه اندازی سامانه جامع موقوفات حوزه برای تعیین و مشخص شدن  موقوفات حوزه تأکید کرد و گفت: راه اندازی این سامانه می تواند مشکلات بحث موقوفات حوزه را کم کند.

حجت الاسلام مردانی افزود: اگر موقوفات در اختیار حوزه باشد، می تواند مدارس علمیه را هم به راحتی اداره کند ولی الان این موقوفه ها در اختیار نهادهای دیگر است.

مسئول امور موقوفات و منابع پایدار مدیریت استانی چهار محال و بختیاری گفت: هم اکنون ۳۵ هکتار زمین در این استان از آن حوزه است، باید سرمایه گذاری پیدا شود تا از این زمین ها به خوبی بهره برداری شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha