سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ |۹ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 19, 2024
سید مصطفی حسینی نژاد

حوزه/ حسینی نژاد تعامل با سازمان اوقاف برای استفاده از ظرفیت های موجود برای استفاده از موقوفات حوزوی را ضروری دانست و بر تعامل و همکاری با این سازمان تأکید کرد.

به گزاش خبرنگارخبرگزاری حوزه، مصطفی  حسینی نژاد در پنجمین نشست هم اندیشی مسئولین امور موقوفات و منابع پایدار مدیریت های استانی که به صورت مجازی برگزار شد، گفت: با توجه به شرایط کرونایی و برای هم افزایی مدیریت استانی در بحث وقف و منابع پایدار لازم است این سلسله جلسات برای بیان مشکلات و تعامل بهتر بیشتر برگزار شود.

مسئول دفتر امور موقوفات و منابع پایدار حوزه های  با بیان این که یکی از موضوعات مهمی که در حوزه وجود دارد، بحث وقف است و حوزه هم نقش خاصی در این رابطه ندارد، چرا که متولی آن سازمان اوقاف یا افراد دیگر هستند و کمتر وقفی است که متولی آن حوزه باشد، افزود: برای همین باید به فکر راهکارهایی برای استفاده از ظرفیت های موجود بود.

وی عنوان کرد: از جمله این راهکارها مشخص کردن امین وقف و واگذاری امور وقف به فردی است که در سازمان اوقاف در نظرگرفته شده است.

حسینی نژاد تعامل با سازمان اوقاف برای استفاده از ظرفیت های موجود برای استفاده از موقوفات حوزوی را ضروری دانست.

وی با بیان این که بحث وقف در دهه های گذشته در حوزه مطرح بوده و لازم است برای بهتر شدن روند کار، ظرفیت و راهکارهایی اندیشیده شود، عنوان کرد: در این باره ذکر این نکته لازم است که مأموریت سازمان اوقاف و حوزه علمیه در بحث وقف با هم فرق می کند.

مسئول دفتر امور موقوفات و منابع پایدار حوزه  بابیان این که این سازمان در بعضی از موارد هم از حوزه علمیه در بحث وقف درخواست کمک و همکاری می کند، اظهار داشت: در تلاش هستیم از همه ظرفیت سازمان اوقاف برای بهره بری بیشتر از موقوفات برای حوزه کمک گرفته شود، اما این که از چه راهکارهایی باید استفاده شود، باید برنامه ریزی و تلاش کرد.

وی بیان داشت: اما در بحث واگذاری موقوفات حوزه به خود مدیریت حوزه تلاش این است که کارها درست پیش برود و سازمان اوقاف هم این تلاش را دارد.

حسینی نژاد گفت: در موضوع منابع پایدار، سازمان اوقاف به دنبال این است هزینه ها را به خود مدارس علمیه واگذار کند، اگر چه مشکلاتی است ولی باید تلاش کرد با تعامل کارها بهتر پیش برود.

مسئول دفتر امور موقوفات و منابع پایدار حوزه افزود: در بحث موقوفات باید به سمت ارائه راهکارهای مناسب،برنامه و اقداماتی پیش برویم تا بتوانیم از منابع برای اداره بهتر حوزه کمک بگیریم.

وی عنوان کرد: بحث منابع پایدار موضوع مهمی است که چندسالی در حوزه راه اندازی شده است و در این امر باید خیلی دقت کرد تا این مسئله برای حوزه مشکلاتی ایجاد نکند.

حسینی نژاد گفت: باید تلاش کرد بحث منابع پایدار در بین مسئولین و مدیران جدی گرفته شود و حتی مسئولین امنای مالی باید منابع پایدار جدید را ثبت و ضبط کنند تا جلوی اتفاقات بعدی گرفته شود.

مسئول دفتر امور موقوفات و منابع پایدار حوزه با بیان این که جایگاه حوزه در میان مردم رفیع است و باید مواظب بود این جایگاه رفیع با سهل انگاری تخریب نشود، بیان داشت: کار مالی بسیار حساس است و حتما هر فعالیت اقتصادی با ستاد هماهنگ شود تا جلوی اتفاقات بعدی گرفته شود تا دراین رابطه حوزه متضرر نشود.

وی با بیان این که در حوزه کمبود منابع وجود دارد و همین امر کار برای اداره حوزه را سخت کرده است، اظهار داشت: باید تلاش کرد این منابع را ایجاد کرد و در استانها این منابع بیشتر پیدا می شود؛ مهم این است افراد و منابع شناسایی و بکار گرفته شود.

حسینی نژاد با بیان این که در بحث منابع پایدار نباید از مباحث حقوقی آن غافل شد، افزود: وقتی سرمایه گذاری پیدا می شود، نباید عجله کرد تا کارها به ضرر حوزه پیش برود.

مسئول دفتر امور موقوفات و منابع پایدار حوزه با بیان این که تلاش مدیریت جدید اجرای برنامه ۵ ساله است گفت: این برنامه ۵ ساله برای مرکز نوشته شده و دارای شاخصه های است و این اداره هم رسالت هایی دارد و باید در اجرای آن برنامه مدیریت استانی اقداماتی انجام دهند.

وی افزود: برای اجرای بعضی از برنامه باید هدف گذاری و زیرساخت های لازم را هم آماده و طراحی کرد. این ها مواردی است که باید توجه داشت.

حسینی نژاد گفت: در تلاش هستیم برای اجرای برنامه ۵ ساله در مدیریت استانی  هدفی برای هر استانی تعیین شود تا بتوان آن برنامه ۵ ساله را اجرا کرد.

مسئول دفتر امور موقوفات و منابع پایدار حوزه گفت: مدیریت های  استانی باید با تلاش خودشان کارها را پیش ببرند. در این مورد باید از ظرفیت هایی که در استانها است بیشتر بهره برداری کرد و این گونه نباشد که بخواهند از مدیریت قم کمک بگیرند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • محسن موسوی IR ۰۷:۱۰ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۴
    0 0
    به عمل کار بر آید به سخندانی نیست