شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
قریشی

حوزه/ نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی با اشاره به اینکه برای اینکه در جامعه موثر باشیم باید به شب زنده داری و تطهیر روح و جان توجه کرد، گفت: خدا نخواهد گذاشت آبروی طلبه به عنوان سرباز امام زمان(عج) در روز قیامت بین مردم از بین برود.

به گزارش خبرگزاری حوزه از مشهد،‌ حجت الاسلام و المسلمین قریشی در جمع مدیران و دبیران جهادی واحدهای استانی حوزه های علمیه کشور در مشهد با اشاره به مسئله مهم شناخت خدا، پیامبر(ص) و اهل بیت(ع)، تبیین و تبلیغ دین و معارف الهی را نعمت بزرگی دانست که باید تمام توان خود را در این مسیر به کار برد.

وی با بیان اینکه خدای تبارک، شکر نعمت های خود را از ما می خواهد، گفت: شکر نعمت طلبه شدن آن است که هر چه در توان داریم به کار ببریم.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی افزود: خدا انسان را در میدان مسابقه ای محدود قرار داده تا هدیه الهی را که رحمت بی حد و حصر الهی است، بتوان به دست آورد؛ بنابراین فرصت اندک است و بشر باید قدر آن را بداند.

وی با اشاره به اینکه کارهایی که جدیت می خواهد با تن آسایی سازگار نیست و لازمه این نعمت تلاش شبانه روزی است، اظهار کرد: انسان باید موقعیت و ارزش خود را بشناسد، زیرا به انجام کارهایی که بر عهده دارد، کمک می کند.

امام جمعه ارومیه در ادامه ابراز کرد: یکی از منت هایی که خدا برای طلاب دارد این است که با نظر به روایتی از امام صادق(ع) که می فرمایند:« کلّ امّة یحاسبها امام زمانها و یعرف الائمة اولیائهم و اعدائهم بسیماهم»، خدا نخواهد گذاشت آبروی طلبه به عنوان سرباز امام زمان(عج) در روز قیامت بین مردم از بین برود و امیدواریم که با لطف و کرم آن حضرت با ما آبرومندانه رفتار شود.

وی با تاکید بر اینکه اگر طلبه و عالم واقعی باشیم تحت عنایت امام زمان(عج) خواهیم بود، اظهار کرد: از اعمالی که اساتید و مربیان در گذشته تاکید کرده اند مسئله شب زنده داری است که طبق فرمایش الهی نسبت به کسی که این توفیق را داشته باشد، در واقع فرد به سعادت اصلی می رسد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی با بیان اینکه طبق بیان سوره اسراء، مسئله هدایت بشر با سه دستور به پیامبر(ص) همراه است، گفت: خدا به رسول خود دستور تهجد و شب زنده داری می دهد تا مسئولیت سنگینش را بتواند انجام بدهد؛ به نظر می رسد طلاب نیز باید اهل تهجد باشند تا طبق فرمایش «العلما ورثه الانبیا» کار را پیش ببرد.

وی با اشاره به اینکه برای اینکه در جامعه موثر باشیم باید به شب زنده داری و تطهیر روح و جان توجه کرد، گفت: برای آنکه خود را حفظ کنیم و از مسیر جدا نشویم یکی از راه های مهم شب زنده داری است.

انتهای پیام/313/25

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha