شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام حیدریان

حوزه/ کارشناس مذهبی در جمع طلاب موسسه آموزش عالی حضرت زهرا(سلام الله علیها) میبد گفت: غدیر، بهترین شاخص تشخیص امام بر حق است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از یزد، حجت الاسلام حیدریان، روز گذشته در نشست طلاب موسسه آموزش عالی حضرت زهرا(سلام الله علیها) میبد، به بیان ریشه های مشکلات مواجهه حضرات معصومین با مردم پرداخت و اظهار کرد: مردم وقتی نگاه درستی به امام زمان خود نداشته باشند و تسلیم اوامر امام نباشند، در بحث دشمن شناسی با مشکل روبرو مشکل می شوند.

وی با اشاره به اینکه  مردم قدر فاطمه زهرا(سلام الله علیها) را نشناختند  و  غدیر را که بهترین شاخص تشخیص امام بر حق بود، فراموش کردند، افزود: معمولا مردم به دو گروه رهروان دینی و معارضان تقسیم می شوند و در این دو دسته رهروان به دو دسته با بصیرت و بی بصیرت تقسیم می شوند که جبهه روبروی امامان معصوم گروه رهروان بی بصیرت و معارضان مغرض می باشند. رهروان بی بصیرت سرچشمه هدایت را گم کرده و با دشمن همراهی می کنند و بدون آن که بتوانند راه درست را تشخیص دهند خود را برحق می دانند .

حجت الاسلام حیدریان بیان اینکه جنگ‌های داخلی وخارجی، منافقین و عملکرد کور آنها در جامعه، نبود افراد با بصیرت متعهد و کار آمد، عدم همراهی مردم و تزاحم با مصلحت و اجرایی نشدن بعضی آرمان‌ها سبب می شود که حکومت دینی نتواند به اهداف خود برسد، ادامه داد: جبهه رهروان اهل بیت باید متشکل از افراد با بصیرت و متخصص باشد، چرا که عدم تخصص سبب گمراهی بسیاری از افرادی می شود که ادعای دین داری دارند.

وی افزود: ما هرگز نباید حکومت نبوی، علوی و مهدوی را با هم مقایسه کنیم، چرا که در حکومت علوی آرمان‌هایی وجود دارد که نمی توان آن را در حکومت ولایی که بر محور ولایت فقیه پیش می رود، پیاده کرد، بنابراین در حکومت ولایی که ما قرار داریم باید تسلیم امر ولایت باشیم و دشمن شناسی را در دستور کار تخصصی خود قرار دهیم.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha