دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
امام جمعه تبریز

حوزه / امام جمعه تبریز با تاکید بر اهمیت نقش پدافندی گمرک در جنگ اقتصادی، گفت: گمرک می تواند پیشران و پیشگام در رونق اقتصاد ملی باشد و با رویکرد اقتصاد مقاومتی به اصلی ترین وظیفه خود یعنی نقش حفاظتی و صیانتی از حقوق دولت و جامعه بپردازد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تبریز، حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم، روز سه شنبه در دیدار با جمعی از مدیران و معاونین گمرکات استان آذربایجان، ضمن خیر مقدم و تبریک روز جهانی گمرک، به تبیین چالش های فعالان اقتصادی در مواجهه با گمرک و بایدها و نبایدها و الزامات اقتصاد مقاومتی در گمرک پرداخت و بر اهمیت پیشرو بودن گمرک در سالم سازی و شفاف سازی تجارت تاکید کرد و خواستار حمایت از رونق تولید و سرمایه گذاری، تسهیل و گسترش صادرات، ترانزیت کالا و توسعه دیپلماسی تجاری و اقتصادی شد.

وی با تاکید بر اهمیت نقش پدافندی گمرک در جنگ اقتصادی، افزود: گمرک می تواند پیشران و پیشگام در رونق اقتصاد ملی باشد و با رویکرد اقتصاد مقاومتی به اصلی ترین وظیفه خود یعنی نقش حفاظتی و صیانتی از حقوق دولت و جامعه بپردازد.

امام جمعه تبریز با تاکید بر مدیریت جهادی در جهت استیفای حقوق دولت، خواستار بهره گیری بیش از پیش گمرک از فناوری های نوین، ارتقاء و افزایش سطح تعامل گمرکات با سازمان های همسو و سازمانهای بین المللی شد.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم در ادامه ضمن قدردانی از زحمات کارکنان گمرکات استان به بیان برخی از چالش های فعالان اقتصادی استان در تجارت خارجی پرداخت و خواستار رفع این چالش ها شدند.

در ابتدای این دیدار، اورنگی، ناظر گمرکات استان با ارائه گزارشی، گفت: سازمان جهانی گمرک  سال ۲۰۲۱ را (گمرک حامی احیاء، نوسازی و تاب آوری زنجیره تامین پایدار)نامگذاری کرده است و گمرکات استان در سال مزین به شعار جهش تولید و در عمل به منویات مقام معظم رهبری، خدمات برجسته و مهمی را در قالب بسته های حمایتی از تولید داشته است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha