پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
دیدار شورای زکات با آیت الله سعیدی

حوزه/ اعضای شورای زکات کشور ظهر امروز با حضور در حرم مطهر بانوی کرامت با آیت‌الله سید محمد سعیدی تولیت آستان مقدس و امام‌جمعه قم دیدار کردند.

به گزارش خبرگزاری حوزه،نشست شورای زکات کشور ظهر امروز با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین مهری مدیرکل امور اجرایی زکات کمیته امداد کشور و رؤسای شورای زکات ۸ استان کشور و جمعی از مسؤولان زکات استان قم در سالن محراب شبستان امام خمینی(ره) حرم مطهر کریمه اهل‌بیت سلام‌الله علیها برگزار شد.

آیت‌الله سید محمد سعیدی تولیت آستان مقدس با اشاره به اینکه زکات یک بودجه عمومی و حکومتی است، تصریح کرد: مسئولان برای اهدافی که در برپایی نظام اسلامی و اجرای آن در سطح جامعه دارند نیازمند بودجه و سرمایه و نیرو هستند و خداوند موضوع زکات را برای مردم لازم دانست تا در درون مردم دغدغه خدمت به هم نوع احیا شود و اگر قرار است مردم حکومتی را از خودشان بدانند و مسئولان را در اهداف حکومت یاری کنند باید در آن حکومت سهیم باشند.

وی یکی از سهم‌های مردم در حکومت را رای مردم و شرکت در انتخابات دانست و گفت: در جمهوری اسلامی ایران به برکت درس‌هایی که اسلام و مرجعیت امام راحل(ره) و علمای بزرگ به ما دادند پس از ۴۰ سال هرگاه مسئولین از مردم دعوت کردند تا پای صندوق های رای حاضر شوند چون مردم حکومت را از خودشان می دانند هرکجا که لازم بود پای صندوق های رای آمدند.

امام جمعه قم یکی دیگر از سهم های مردم در حکومت را سهم مالی برشمرد و گفت: مردم باید ازنظر مالی با نظام همراهی وهمکاری داشته باشند و خداوند همراه وَأَقِیمُوا الصَّلَاةَ، وَآتُوا الزَّکَاةَ را فرمود تا مردم بدانند نماز همراه با یک کار اقتصادی و اجتماعی است.

رئیس شورای زکات استان قم ادامه داد: یکی دیگر از راه‌های اینکه مردم حکومت را از خود بدانند جهاد در راه خدا است و تا مردم از جان و مال و زبان که مصداق آن امر به معروف و نهی از منکر است هزینه نکنند حکومت مردمی نمی‌ماند و مردم حتما باید در حکومت سهیم باشند و آن وقت است که حکومت را از خودشان خواهند دانست.

آیت الله سعیدی با تشکر از فعالیت‌ها و اقدامات انجام شده در طول سال‌های گذشته در موضوع زکات این اقدامات را قابل قبول و تقدیر دانست و افزود: در اقدامات صورت گرفته تشویق و تشکر برای دادن انگیزه و همچنین گزارش دائم به مردم از عملکرد و شیوه هزینه کردن مبالغ زکات رمز مدیریت در این امور است.
خاطرنشان می‌شود، در این دیدار اعضای شورای زکات کشور به بیان نظرات و دیدگاه‌های خود پرداختند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha