جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
خانم صالحی-هرمزگان

حوزه/معاون فرهنگی مدرسه علمیه نرجسیه(س) رودان گفت: مادران شهدا با الگو گیری از حضرت ام البنین(س) فرزندانی تربیت کردند که در راه امام حسین علیه السلام همچون حضرت عباس علیه السلام با ایستادگی در خط ولایت تا آخر، مظلومانه به شهادت می رسند.

خانم زهرا صالحی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری«حوزه» در هرمزگان با تسلیت به مناسبت سالروز وفات حضرت ام النبین سلام الله علیها بیان کرد: فضائل اخلاقی، کمالات انسانی، نیروی ایمانی،ثبات و پایداری از ویژگی های بارز این مادر شایسته است.
 
معاون فرهنگی مدرسه علمیه نرجسیه(س) رودان افزود: حضرت ام البنین(س) پس از واقعه عاشورا از مرثیه خوانی و نوحه‌سرایی استفاده کرد تا ندای مظلومیت واقعه عاشورا را به گوش جهانیان برساند.
 
وی، مادران شهدا را زنانی صبور و پیرو حضرت ام البنین سلام الله علیها خواند و گفت: مادرهای شهیدان ما با الگو گیری از این بانوی با عظمت فرزندانی تربیت کردند که در راه امام حسین علیه السلام همچون حضرت عباس علیه السلام با ایستادگی در خط ولایت تا آخر، مظلومانه به شهادت می رسند.
 
معاون فرهنگی مدرسه علمیه نرجسیه(س) رودان تصریح کرد: حق‌طلبی، ایثارگری و ادب حضرت عباس علیه السلام مدیون تربیت مادری چون ام البنین سلام الله علیها است که به او آموخته که  امام حسین(ع) را نه به عنوان برادر، بلکه به عنوان مولا و آقا خطاب کنند.

صالحی در پایان خاطرنشان کرد: روز وفات این بانوی بزرگوار به نام تکریم از مادران و همسران‌ شهدا نامگذاری شده و این نشان دهنده صبر و کرامت این بانوی والا مقام است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha