یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
تصاویر/ نهمین دوره سوگواری نوحه های نشسته میناب

حوزه / رئیس اداره تبلیغات اسلامی رودان گفت : نوحه سرایی‌ها در رثای اهل بیت(ع) را مطابق با شعارهای کربلا به مردم بیان کنید و مقتل‌های معتبر مورد مطالعه قرار گیرد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از هرمزگان، حجت الاسلام سید مهدی هاشمی رئیس اداره تبلیغات اسلامی رودان روز گذشته در نهمین دوره سوگواره‌ نوحه‌های نشسته، که در میناب برگزار شد، ضمن اشاره به روایتی از امام رضا(ع) در خصوص جایگاه مرثیه سرایان و مداحان در بیان مصیبت اهل بیت(ع)، اظهار داشت: امام رضا(ع) فرمودند: «هر کسی مصیبت‌های ما را بیان کند و مردم را بگریاند، با ما در روز قیامت خواهد بود».

وی بیان کرد: مداحان به عنوان بلبلان باغ ولایت، نوحه‌ها را بیشتر بر شعارهای کربلا و سخنان امام حسین(ع) بنا کنند و مقتل‌های معتبر را مورد مطالعه قرار دهند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی رودان عنوان کرد: نوحه سرایان، باید میدان را برای جوان‌ها باز کنند و آنها را آموزش دهند و سبب تشویق جوانان و نوجوانان برای ورود در این عرصه شوند.

گفتنی است نهمین دوره پیر غلامان استان هرمزگان با حضور هیأت مذهبی بشاگرد، کوهستک، رودان و میناب که حدود بیست هیئت می‌شوند در مسجد امام حسین(ع) میناب با حضور حجت‌الاسلام سید مهدی هاشمی رئیس تبلیغات اسلامی رودان و روسای ارشاد میناب و رودان برگزار شد.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha