چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
عبادی زاده

حوزه/نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان با اشاره به این که شهرستان رودان پیش از خسارت های بارندگی نیز از نظر زیرساختی در شرایط مطلوبی قرار نداشت، گفت: اقدامات لازم برای جبران خسارت‌های زیرساختی رودان با استفاده از اعتبارات استانی و ملی انجام شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بندرعباس، حجت‌الاسلام و المسلمین محمد عبادی‌زاده در بازدید از مناطق سیل زده شهرستان رودان، اظهار کرد: باید در حوزه محرومیت زدایی در بخش‌هایی از شهرستان رودان مانند گلستان و سرجوئیه فکری شود چراکه دارای مشکلات فرهنگی و اقتصادی هستند.

وی ضمن تاکید بر اهمیت تهیه بانک اطلاعاتی محرومیت‌های شهرستان رودان، تصریح کرد: تهیه بانک اطلاعاتی می‌تواند کمک بسیار زیادی در ارائه خدمات در شرایط بحران و بلایای طبیعی بکند.

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان بیان کرد: شهرستان رودان حدود ۴۰۰ میلی‌متر بارندگی را تجربه کرده است که این رقم در طی چند روز بسیار زیاد است و این امر باعث بروز مشکلات زیادی برای مردم شد.

حجت‌الاسلام و المسلمین عبادی‌زاده با بلیان اینکه اغلب تخریب‌های بارندگی در منطقه جغین بود، اظهار کرد: در مجموع بیش از هزار و هست واحد مسکونی در اثر بارندگی‌های اخیر تخریب شد که پنج هزار و ۶۷۰ واحد نیز دچار آب‌گرفتگی شدند.

وی با ذکر این نکته که بارندگی دوم اغلب به زیرساخت‌های جاده‌ای هرمزگان آسیب زده است، ادامه داد: اغلب راه‌های دسترسی بخش رودخانه از بین رفته است و بر اساس گزارش‌های مجموعه دولت آسیب جدی به تأسیسات آب و برق نیز وارد شده است که دولت باید برای جبران این خسارت‌های زیرساختی اقدامات فوری و عاجل انجام دهد.

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان، با اشاره به بازدیدهای انجام شده از روستای خراجی، غیبی و بندمیر شهرستان رودان، اظهار کرد: خوشبختانه میان مردم و مسئولین یک همدلی را شاهد بودیم که جای تقدیر دارد و امیدوارم این امر همواره استمرار داشته باشد.

حجت‌الاسلام و المسلمین عبادی‌زاده گفت: با وجود اینکه شهرستان میناب بیش از شهرستان رودان در معرض سیل قرار داشت، اما تخریب منازل مردم در اثر بارندگی در شهرستان رودان از شهرستان میناب بیشتر است.

وی تصریح کرد: حدود هزار واحد غیرقابل سکونت در اثر سیلاب در شهرستان رودان وجود دارد که اعتبارت شهرستانی کفاف بازسازی این منازل را نمی‌دهد به همین جهت باید از منابع استانی و ملی استفاده کرد که امیدوارم مسئولان استان پیگیری کنند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha