سه‌شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۶ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 14, 2024

این روزها مراسم معنوی پیرغلامان حسینی، در آستانه محرمی، دیگر در ایران اسلامی برپاست و خیل شیداییان و عاشقان مکتب حضرت سیدالشهدا(ع)، در این آیین ملکوتی، به پاسداشت راه و مرام حضرت عشق پرداخته و یاد و نام پاکباختگان مکتب سالار شهیدان را که پیر غلام او بوده و هستند، گرامی می‌دارند.

از دوشنبه ششم تا جمعه دهم آبان مراسم معنوی و اجلاس ملکوتی پیرغلامان حسینی، در مناطق مختلفی از ایران عزیز اسلامی برپاست.

خادمان مکتب اباعبدلله الحسين (ع)، برای برگزاری یازدهمین دوره اجلاس بین المللی پیرغلامان حسینی، وارد گرگان شدند و زنگ آغاز یازدهمین دوره این اجلاس، به صدا درآمد.

از دوشنبه ششم تا جمعه دهم آبان مراسم معنوی و اجلاس ملکوتی پیرغلامان حسینی، در مناطق مختلفی از ایران عزیز اسلامی برپاست.

يازدهمين اجلاس بين المللي پير غلامان حسيني، با بدرقه معاون صدا و جمعي از مديران راديو، در تاریخ 6 آبان، در ايستگاه راه آهن تهران با مداحي و مرثيه‌سرايي جمعي از پير غلامان آغاز شد؛ همچنين مراسم استقبال از ميهمانان اين اجلاس، روز سه شنبه، در ايستگاه راه آهن و فرودگاه گرگان با حضور مقامات استاني و جمع كثيري از مشتاقان و محبان ابا عبدالله الحسين(ع) انجام شد.

در اين اجلاس، 600 نفر از مداحان و مرثيه سرايان عاشورايي از داخل و چهارده كشور خارجي از جمله لبنان، افغانستان، هند، آذربايجان، كويت، عراق، تاجيكستان، پاكستان، بنگلادش، نيجريه، تركيه و اردن حضور دارند. از ميهمانان ويژه اين اجلاس مي‌توان به نزار القطری مداح و ذاکر شناخته شده جهان اسلام، علي الحسيني و حاج صادق آهنگران اشاره كرد.

همه آمده بودند

بعد از ظهر روز سه‌شنبه، آيين استقبال مردمي در امامزاده عبدالله گرگان با حضور اقشار مختلف و مسئولين شهر برگزار شد؛ در ابتداي اين مراسم، جمشيدي معاون سياسي امنيتي استانداري گرگان سخنراني كرد و سپس جمعي از پير غلامان از جمله باقري از همدان و خالق پور از مشهد به مداحي پرداختند.

در ادامه، نماز مغرب و عشا به امامت آيت الله شاهرودي، نماينده مجلس خبرگان رهبري اقامه شد و پس از آن، حجت الاسلام نورالله ولي نژاد(دبير استاني اجلاس) در سخنراني خود با اشاره به اين كه در اين استان 2170 هيأت، 2610 مداح و 2100 مسجد  وجود دارد، در خصوص جمعيت استان، قوميت‌ها و مذاهب تشيع و تسنن و همچنين شهدا، فرهيختگان و شعراي نامدار استاني، مطالبي بيان نمود، پس از اين مراسم نيز جمعي از مداحان و ذاكران ابا عبدالله الحسين(ع) به مداحي و مرثيه سرايي پرداختند.

افتتاحيه اين مراسم روز چهارشنبه 8 آبان در سالن فخرالدین اسعد گرگانی و اختتامیه روز جمعه 10 آبان در مصلای گرگان برگزار و از مداحان و پیرغلامان منتخب داخلی و خارجی، همچنين شعرا و سخنوران اهل سنت  تجلیل خواهد شد.

رونمايي از لوح كتاب دو دوره اجلاس و مجموعه آثار برگزيده نغمات آييني و محرم، برگزاري كارگاه‌هاي تخصصي، تقدير از مستند‌سازان راديويي و همچنين ثبت آيين "طوق بندان" از ديگر برنامه‌هاي اين اجلاس مي باشد.

اجلاس پيرغلامان حسيني همه ساله با هدف سامان دهی بیشتر و بهتر مداحان  وايجاد فضای شور و حماسه حسینی در آستانه محرم برگزار مي شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha