جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
دانشگاه صنعتی قم

حوزه/ مدیر روابط عمومی و بین الملل دانشگاه صنعتی قم از کسب رتبه اول اشتغال دانش آموختگان دانشگاه صنعتی قم در طرح پایش دانشگاه ها، پژوهشگاه ها و مراکز آموزش عالی کشور خبر داد.

فرامرز رضائی پویا، عصر امروز در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه،با اعلام این خبر افزود:خدا را شاکریم به دنبال موفقیت های علمی، پژوهشی و تحقیقاتی امسال دانشگاه صنعتی قم در طرح پایش سال  ۱۳۹۹ رتبه اول اشتغال کشوری در دانش آموختگان مقطع کارشناسی را بدست آورد.

وی اظهارداشت: طرح پایش وضعیت اشتغال دانش آموختگان یکی از مهم ترین نیاز هایی است که در برنامه ریزی های علمی، اقتصادی، اجتماعی و توسعه پایدار کشور حائز اهمیت است. بر همین اساس، معاونت پژوهشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری نسبت به جمع آوری اطلاعات دانشگاه ها، پژوهشگاه ها و مراکز عالی آموزش عالی کشور از سال ۱۳۹۷ در قالب طرح پایش اشتغال دانش آموختگان، اقدام کرده است.

رضائی پویا ادامه داد: این پایش بر اساس اطلاعاتی شامل؛ دانش آموختگانی (زن و مرد) که چهار سال از پایان تحصیلات آنان گذشته و در نهادها و سازمان های دولتی، مشاغل آزاد، مراکز خاص مانند نیروهای مسلح به عنوان جمعیت شاغل، مشغول به فعالیت بوده اند، می باشد.

مدیرروابط عمومی و بین الملل دانشگاه صنعتی قم بیان کرد: این پیمایش با همکاری گسترده دانشگاه ها و مراکز علمی کشور انجام شده است و علاوه برآن برای کسب اطلاعات دقیق تر از سامانه ثبتی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز استفاده شده است.

شایان ذکر است:  در این بررسی دانشگاه صنعتی قم با ۸۲/۴۱ درصد رتبه اول میزان اشتغال در مقطع کارشناسی طرح پایش سال ۱۳۹۹ را به خود اختصاص داده است.

انتهای پیام   ۳۱۳/۱۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha