چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ |۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 17, 2024
درایتی

حوزه/ استاد حوزه علمیه خراسان گفت: وزن آموزش در همه فعالیت های حوزوی مشخص و معلوم است، زیرا تربیت از مسیر آموزش می گذرد و مسئولان این عرصه نیز وظیفه سختی بر عهده دارند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از مشهد، حجت الاسلام حمید درایتی، در نشست سراسری مسئولان آموزش مدارس و مراکز آموزشی سطح ۲ و ۳ حوزه علمیه خراسان، به اهمیت بحث اخلاق و تربیت پرداخت و ابراز کرد: اگر در کنار برنامه ریزی، فرهنگ سازی نداشته باشیم کارمان عقیم می شود.

استاد حوزه علمیه خراسان افزود: وزن آموزش در همه فعالیت های حوزوی مشخص و معلوم است، زیرا تربیت از مسیر آموزش می گذرد و مسئولان این امر نیز وظیفه سختی بر عهده دارند.

وی در بخش دیگری از سخنانش به لزوم مقبولیت علمی در میان کادر مدارس اشاره و خاطر نشان کرد: تمام مجموعه هایی که این مسئله را داشته اند، موجب پذیرش، پیشرفت و رشد مدرسه و طلاب شده است. از همین رو مسئولان آموزش می بایست نسبت به ارتباط و ارتقای علمی خود توجه داشته باشند تا آثار ماندگارتری در خدمت خویش داشته باشند.

استاد حوزه علمیه خراسان با بیان اینکه بهترین کسی که می تواند باخوردهای یک برنامه را بیان کند، مجری آن است، به مسئولان آموزش پیشنهاد داد که درباره نقطه قوت ها، معایب، ضعف ها و مشکلات یک برنامه که از سوی مرکز مدیریت حوزه علمیه خراسان ارائه شده و اجرا کرده اند، به طور دقیق، عمیق و شفاف بیان کنند و از کلی گویی بپرهیزند تا تصمیم خوبی به نتجه برسد.

وی اجرای برنامه را مهم تر از خودِ برنامه دانست و اظهار کرد: اگر یک برنامه خوب به درستی اجرا نشود، نتیجه ای نخواهد داشت و بر همین اساس می بایست در این مسئله نیز دقت و درایت لازم داشت.

حجت الاسلام درایتی با تاکید بر اینکه برنامه ابلاغ شده، بخشی از مجموعه فعالیت هاست و بخش دیگر را مسئولان مدارس می بایست تدارک و پایه ریزی کنند، با بیان اینکه باید برنامه ریزی در هر مدرسه برای افزایش قوت علمی طلاب وجود داشته باشد، گفت: اجرای برنامه های عمومی ابلاغ شده در حد متوسط است و برای رشد بیشتر و رسیدن به حد مطلوب طلبه ای برای اجتهاد، تولید علم دینی و پاسخ گویی به نیازها می بایست برنامه ای حداکثری از سوی مدارس مدنظر قرار گیرد.

انتهای پیام/۳۱۳/۲۵

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha