پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
جلسه طلاب دزفولی مقیم قم

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین عارفی بر اهمیت توجه به مشکلات و دغدغه های مردم اشاره کرد و با بیان این که باید با عمل خویش مردم را به دین علاقه‌مند نماییم، اظهار داشت: اگر در کنار خطابه و سخنرانی، عمل نباشد، نه تنها اثری نخواهد داشت، بلکه ایجاد انزجار را هم در پی خواهد داشت.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین عارفی پیش از ظهر امروز در جلسه طلاب و فضلای دزفولی مقیم قم که در حسینیه چهارده معصوم قم برگزار شد، ضمن تبریک ایام دهه مبارک فجر، بر اهمیت مطالعه خاطرات سرگذشت عبرت آموز سران رژیم پهلوی تاکید کرد و ابراز داشت: با مطالعه خاطرات سران رژیم منحوس پهلوی، در عین اشراف نسبی به ویژگی‌های دوران طاغوت، شخصیت نازل سران پهلوی را خواهیم شناخت.
وی در ادامه ضمن تبریک میلاد با سعادت دخت نبی مکرم اسلام فاطمه زهرا(سلام الله علیها)، اذعان داشت: زهرای مرضیه(سلام الله علیها) با آن سن کم و آن حیات محدود به مقامی رسیدند که رسول الله(صلی الله علیه و آله) او را الگو و اسوه خویش می نامند.
حجت الاسلام والمسلمین عارفی بر اهمیت توجه به مشکلات و دغدغه های مردم اشاره کرد و با بیان این که باید با عمل خویش مردم را به دین علاقه‌مند نماییم، اظهار داشت: اگر در کنار خطابه و سخنرانی، عمل نباشد، نه تنها اثری نخواهد داشت، بلکه ایجاد انزجار را هم در پی خواهد داشت.
وی ایمان و عمل صالح مربی را پایه تربیت متربی و اثر بخشی آموزه‌ها توصیف نمود و اذعان داشت: باید پیش از مطرح سازی موضوع تربیتی به متربی، مربی خود عامل بدان باشد؛ طلاب باید پیش از دیگران آراسته به اخلاق و آداب اسلامی باشند.


حجت الاسلام والمسلمین عارفی به روایتی از امام جعفر صادق(علیه السلام) اشاره نمود و اذعان داشت: کسانی که مدعی ادامه راه اهل بیت علیهم السلام هستند باید زینت برای ایشان بوده و هیچ‌گاه موجب سرافکندگی حضرات معصوم(علیهم السلام) نباشیم؛ ما فردای قیامت باید پاسخگوی تمام اعمال خویش باشیم.
سخنران این جلسه در ادامه سخن نیک گفتن را از تأکیدات آموزه‌‎های دینی توصیف نمود و یادآور شد: حفظ زبان امر مهمی است که باید بدان توجه نماییم؛ چرا که بیشترین گناهان از منظر زبان شکل می‌گیرد؛ انسان نسبت به چشم و گوش و زبان خویش مسئول است و باید پاسخگوی آنچه که می‌بیند، آنچه می‌شنود و هرآنچه می‌گوید باشد.
وی با تأکید بر این که لحظه لحظه و ذره ذره وجود طلاب علوم دینی باید حجت اسلام و رفتار ایشان مطابق با آموزه‌های الهی باشد، خاطرنشان کرد: مطالعه سیره علما و توجه به شرح حال ایشان به ویژه فرهیختگان بومی منطقه، نقش بسزایی در توجه انسان به امکانات، ظرفیت‌ها و موهبت‌های الهی دارد؛ چرا که علما، دین مردم را در سخت ترین شرایط و با عمل صالح و توجه به آموزه‌های الهی حفظ نمودند.
حجت الاسلام والمسلمین عارفی پرهیز از اطاله کلام و پرحرفی و جاری ساختن سخنان زشت بر زبان را از الزامات قدم نهادن در مسیر تربیت دانست و یادآور شد: همواره باید تلاش  خود را ممحض در شناخت حق و عارف به معارف اهل بیت(علیهم السلام) باشیم؛ رزق و روزی طالبان علوم الهی را خداوند متعال ضمانت نموده؛ وظیفه درس خواندن، کسب و ارائه معارف الهی بر عهده ما قرار گرفته است.

حجت الاسلام والمسلمین رضایی مهر نیز در بخش دیگری از این جلسه بر نقش و تأثیرات ویژه تشکیل جلسات و کسب سرور معنوی اشاره نمود و افزود: توجه به نیازهای طلاب و برطرف سازی دغدغه ها و موانع تحصیل و تقویت بنیه های کسب معارف الهی از مهمترین رسالت های نمایندگان طلاب به شمار می‌رود.
نماینده طلاب دزفول در مجمع نمایندگان  طلاب و فضلای حوزه علمیه قم بر اهمیت دیدار با پیشکسوتان و بزرگان حوزه تأکید نمود و اذعان داشت: اگر بزرگان را نشناسیم و احترام نکنیم، نه تنها تأدب طلبگی را رعایت نکرده ایم، بلکه کسی به خود ما نیز احترام نخواهد گذاشت.
وی دعوت از مسئولین شهر دزفول را از برنامه‌های پیش روی مجمع نمایندگان طلاب دانست و اذعان داشت: بلافاصله با برطرف سازی بیماری منحوس کرونا و رعایت الزامات فاصله گذاری اجتماعی از مسئولین شهر دعوت خواهیم نمود تا زمینه حضور طلاب در شهرستان به منظور انجام رسالت طلبگی فراهم‌تر گردد.
حجت الاسلام والمسلمین رضایی مهر در بخش پایانی سخنان خود بر لزوم تقویت ارتباط میان حوزوی و احوال پرسی طلاب از  یکدیگر تأکید و تاثیرات زیبای این مهم در تسهیل انجام وظایف طلبگی را مورد توجه قرار داد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha