سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
خدری

حوزه/ مدیر حوزه علمیه استان بوشهر با بیان اینکه ۴۲ سال مقاومت و ایستادگی ملت ایران کار بسیار بزرگ و سنگینی بود، گفت: هشت سال جامعه را گرفتار جنگ تحمیلی کردند و تمام قدرت های استکباری برای زمین زدن انقلاب اسلامی پای کار آمدند تا این انقلاب صادر نشود اما تفکر الهی مردم باعث شده تا این انقلاب حفظ شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از بوشهر، حجت الاسلام رضا خدری، امروز در مراسم آغاز دهه فجر انقلاب اسلامی در جوار مرقد مطهر شهید حجت الاسلام ابوتراب عاشوری با تبریک فرا رسیدن دهه فجر اظهار داشت: در زمان انقلاب اسلامی فردی همچون شهید عاشوری در آن فضای طاغوتی و خوف و اختناق فضا را به دست گرفت و بدون ترس در سخنرانی می کرد اما طاغوت این مساله را برنتابید و با حمله به خانه شهید عاشوری او را به شهادت رساند.

مدیر حوزه علمیه استان بوشهر افزود: طاغوتی ها فکر می کردند با شهادت شهید عاشوری رعب و وحشت در دل جامعه ایجاد شود اما این شهادت باعث اوج گرفتن مبارزات و شجاعت بیشتر مردم شد.

امام جمعه چغادک با بیان اینکه مبارزه با رژیم طاغوت مبارزه ساده ای نبود، گفت: در آن زمان کوچکترین اعتراض باعث دستگیری افراد می شد و اشاخص را محبوس و سپس شکنجه می دادند؛ حتی شخصیتی همچون امام خمینی(ره) وقتی سخن گفت و به سیاست های پهلوی اعتراض کرد او را دستگیر و سال ها تبعید کردند.

حجت الاسلام خدری با بیان اینکه ساقط کردن فرعون زمانه کار ساده ای نبود، گفت: این فرعون ها هر کاری می کردند تا کسی نتواند اعتراض کند و کوچکترین اعتراضات را پاسخ می دادند؛ آنها تمام امکانات را برای مقابله با انقلاب در اختیار داشتند و نیز همه قدرت های استکباری پشت آنها بودند.

مدیر حوزه علمیه استان بوشهر با بیان اینکه ۴۲ سال مقاومت و ایستادگی ملت ایران کار بسیار بزرگ و سنگینی بود، گفت: هشت سال جامعه را گرفتار جنگ تحمیلی کردند و تمام قدرت های استکباری برای زمین زدن انقلاب اسلامی پای کار آمدند تا این انقلاب صادر نشود اما تفکر الهی مردم باعث شده تا این انقلاب حفظ شود.

وی با بیان اینکه عده ای که در زمان انقلاب بودن امروز از مسیر انحراف منحرف شدند، گفت: امروز می بینیم که عده ای بدترین خیانت ها را مرتکب می شوند و در شرایط سخت اقتصادی متاسفانه یک عده فاسد کنار آمریکا ایستاده اند تا این فشارها را بر مردم بیشتر کنند.

حجت الاسلام خدری با بیان اینکه اسلام ناب محمدی در مقابل اسلام آمریکایی قرار دارد، گفت: انقلاب اسلامی ما با تاسی از انقلاب علوی، فاطمی و حسینی است و همین باعث شده تا مردم پای کار باشند و دلیل ماندگاری آن همین است. در شرایط فعلی دشمن تمام تلاش خود را می کند تا مردم را نسبت به نظام و انقلاب مایوس کند اما جوانان ایرانی رفتند و کشور ما را در قله پیشرفت قرار دادند.

امام جمعه چغادک با بیان اینکه دست یافتن به انرژی هسته ای کار ساده ای نبود که جوانان ما این کار را کردند، گفت: امروز به برکت شهدایی همچون قاسم سلیمانی ما دنیا را فتح کردیم، انقلاب اسلامی چنین شخصیت هایی مثل شهید سلیمانی را به وجود آورد که دنیا متحیر و مبهوت باشد و می بینیم که امروز مردم یمن، لبنان، سوریه و عراق خود را سرباز انقلاب می دانند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha