پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
صفایی بوشهری

حوزه/ نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با تأکید بر طراحی مقاومت فرهنگی در کشور، تصریح کرد: در سیاست راهبردی کشور اولین کاری که باید سیاستگذاری و بر روی آن برنامه ریزی شود، اعتلای فرهنگی و مقاومت فرهنگی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، حجت الاسلام والمسلمین غلامعلی صفایی بوشهری، امروز در دیدار با حجت الاسلام رضا عزت زمانی، معاون امور فرهنگی و تبلیغ سازمان تبلیغات اسلامی کشور، ضمن تبریک دهه فجر پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی ایران و گرامیداشت شهدای این انقلاب آسمانی، اظهار داشت: انقلاب اسلامی ایران دارای ابعاد بسیار مختلفی است ولی مهمترین بُعد آن، فرهنگی است.

 امام جمعه بوشهر افزود: دشمنان از اول انقلاب در عرصه تهاجم فرهنگی فعالیت داشته و در روند این تهاجم، برنامه‌های سخت افزاری و نرم افزاری مختلف طراحی کرده اند و این مسئله رو به تزاید است.

وی با تأکید بر طراحی مقاومت فرهنگی در کشور، تصریح کرد: در سیاست راهبردی کشور اولین کاری که باید سیاستگذاری و بر روی آن برنامه ریزی شود، اعتلای فرهنگی و مقاومت فرهنگی است و در این رابطه باید نخبگان این عرصه بر روی آن برنامه‌ریزی کنند.

امام جمعه بوشهر با بیان اینکه اسلام یک دین فرهنگ پایه است، افزود: سازمان تبلیغات اسلامی پیشانی مقاومت فرهنگی و اعتلای فرهنگی است و معاونت فرهنگی سازمان تبلیغات، خط مقدم این جبهه است.

حجت الاسلام والمسلمین صفایی بوشهری با بیان اینکه نگاه فرهنگی باید نگاه جهادی بر اساس دانش باشد، اظهار کرد: ما به یک نگاه راهبردی و کلان در افق ۵۰ ساله فرهنگی کشور نیازمندیم و در این رابطه نیاز جدی به یک هیئت اندیشه ورز فرهنگی داریم که بر روی این مسئله برنامه ریزی داشته باشد.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر در پایان افزود: در عرصه سند نویسی فرهنگی و آمایش فرهنگی، استان بوشهر به عنوان استان الگو در شورای عالی انقلاب فرهنگی کشور مطرح است.

گذری بر فعالیت های معاونت امور فرهنگی و تبلیغ سازمان تبلیغات

حجت‌الاسلام رضا عزت زمانی هم در این دیدار با تبریک دهه فجر پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی ایران، اظهار کرد: استان بوشهر با همه حساسیت‌ها و ویژگی‌ها و ذخایر فرهنگی عظیمی که در اختیار دارد ظرفیت ارتقاء بیشتر را داراست.

معاون امور فرهنگی و تبلیغ سازمان تبلیغات اسلامی با بیان اینکه این معاونت در واقع معاونت مأموریتی سازمان است، ادامه داد: سازماندهی مجموعه های مردمی و هم افزا کردن آن ها با گروه های اجتماعی از قبیل مسجد، هیئات مذهبی، حوزه تعلیم و تربیت مثل مدارس صدرا، حوزه‌های مختلف تبلیغ و گروه‌های جهادی و امثال اینها مأموریت مهم معاونت فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی است.

وی با بیان اینکه بار اصلی تبلیغ اصیل در سازمان، بر عهده معاونت فرهنگی است، اظهار کرد: در دوران جدید تحولی سازمان تبلیغات اسلامی با بهره‌گیری از رسانه و هنر، لایه‌ی جدیدی در حوزه تبلیغ به‌عنوان تبلیغ نوین افزوده شده است.

حجت‌الاسلام عزت زمانی تصریح کرد: در حوزه مطبوعات و کارهایی از این دست، سازماندهی مناسبی انجام شده و الحمدلله اتفاقات خوبی در حوزه هنری، در خبرگزاری‌های سازمان، در حوزه چاپ و نشر و در حوزه تبلیغ نوین ساماندهی شده است.

معاون امور فرهنگی و تبلیغ سازمان تبلیغات اسلامی افزود: طبق قاعده‌ نظام فکری و اداری، ائمه جمعه را فرمانده میدان فرهنگی و فرمانده قرارگاه فرهنگی استان و شهرستان‌ها می‌دانیم و بدنه‌ سازمان را موظف کرده‌ایم ارتباط مستقیم و فعال با ائمه جمعه داشته، و بازوی تبلیغی و ترویجی آنان باشند.

وی اضافه کرد: باید تمام تلاش خود را به کار ببریم که این نظام ولایی مستحکم در خدمت به مردم و خدمت به اسلام عزیز و در خدمت به شبکه مؤمنانه‌ای که بین مردم شکل گرفته، تقویت شود.

معاون امور فرهنگی و تبلیغ سازمان تبلیغات اسلامی با اشاره به انتصاب حجت‌الاسلام طاهری به‌عنوان مدیرکل تبلیغات اسلامی بوشهر اظهار کرد: حجت‌الاسلام طاهری از روحانیون خوش فکر و دارای اندیشه، در حوزه تبیین اندیشه‌های مقام معظم رهبری هستند و با تمام ظرفیت و توان تلاش می‌کنیم تا این مسیر با قوت و قدرت به پیش برود.

وی بکارگیری مدیران جوانی چون حجت‌الاسلام محمد قادری در جایگاه معاونت فرهنگی – پژوهشی استان را نمونه‌ای از بالندگی نسل جوان حوزه‌ی علمیه‌ی بوشهر دانست و این انتصاب را امید آفرین عنوان کرد.

 در پایان این نشست، حجت الاسلام محمد قادری به عنوان معاون فرهنگی جدید سازمان تبلیغات اسلامی استان بوشهر معرفی شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha