یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
موسوی حسب

حوزه/ کارشناس و پژوهشگر فرهنگی تصریح کرد: در شرایط کنونی مطالبه گری انقلابی از مسئولان و دولتمردان باید در اولویت فعالیت های جوانان مؤمن و انقلابی قرار گیرد.

حجت الاسلام سید محمود موسوی حسب در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، ضمن تبریک فرارسیدن ایام الله دهه مبارک فجر ابراز داشت: یکی از مهم ترین الزامات در یک جامعه انقلابی ناظر به مطالبه گری است، چرا که پیگیری آرمان های والای انقلاب اسلامی در سایه همین مطالبه گری انقلابی امکان پذیر می باشد.

وی افزود: مقام معظم رهبری نیز در بیانیه گام دوم انقلاب بر ترویج روحیه انقلابی در بین نسل جوان تأکید فراوانی کرده اند و این که جوانان مؤمن و انقلابی در راستای اهداف و برنامه انقلابی، جریان مطالبه گری را در کشور بر اساس شاخص های انقلابی احیا کنند.

این کارشناس فرهنگی همچنین با بیان این که بی شک پیگیری آرمان‌های انقلابی صرفاً در چارچوب نظام اسلامی و روحیه انقلابی محقق می شود، گفت: البته باید توجه داشت که رهبر معظم انقلاب تصریح می فرمایند که انقلابی گری به هیچ وجه به معنای تخریب و ویرانگری نیست بلکه مبتنی بر یک مشی صحیح و عاقلانه و امیدوارانه و در عین حال شجاعانه در مسیر حرکت به سمت اهداف والاست.

وی با اشاره به این که انقلاب اسلامی در عین افتخارات و دستاوردهای بی شمار، در برخی عرصه ها همچون تحقق عدالت دچار ضعف هایی نیز بوده است، گفت: ما اگر بتوانیم جریان مطالبه گری صحیح و منصفانه و در عین حال شجاعانه را به فرهنگ عمومی تبدیل کنیم، قطعاً اهداف انقلاب اسلامی در ابعاد و عرصه های مختلف بهتر محقق خواهد شد، کما این که در این صورت زمینه رضایتمندی مردم نیز بیشتر فراهم می گردد.

وی افزود: با نگاهی به رهنمودهای حکیمانه رهبر معظم انقلاب به خوبی متوجه می شویم که اساساً یکی از الزامات حفظ و بالندگی انقلاب، حضور نسل جوان مؤمن و انقلابی در صحنه و پیگیری آرمان ها از سوی آنان است و این که در این راه دچار انفعال و یأس و نومیدی نشوند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha