جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
image.png

حوزه/ در ده ماه گذشته بیش از ۱۱ هزار میلیارد ریال در دبیرخانه شورای عالی زکات ثبت و ضبط شده است و پیش بینی می شود تا پایان سال جاری ۱۲ هزار میلیارد ریال جذب زکات باشد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین سید رضا تقوی، نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی و رئیس شورای عالی زکات در دیدار حجت‌الاسلام والمسلمین محمدطاها مهری، مدیرکل زکات کشور با تبریک ایام الله دهه فجر انقلاب اسلامی و استقرار نظام مقدس جمهوری اسلامی گفت: بر مبنای آیات نورانی قران کریم بعد از استقرار حکومت اسلامی، اخذ زکات و احیای این فریضه الهی را وظیفه کارگزاران حکومت خوانده و حرکت بی وقفه بر اساس قانون زکات مصوب مجلس شورای اسلامی و تلاش مجاهدانه بر مبنای وظایف ذاتی هر دستگاه عضو شورای عالی زکات را از عوامل رشد و توسعه زکات دانست.

وی ضمن تشکر از اقدامات کمیته امداد حضرت امام خمینی (ره) به عنوان دبیرخانه شورای عالی زکات بیان داشت: با توجه به وضعیت نامطلوب اقتصادی خانواده ها و لزوم حمایت بیش از پیش نهادهای حمایتی همانند کمیته امداد و بهزیستی، عاملین زکات در سطح کشور باید بیش از گذشته نسبت به جمع آوری زکات واجب و مستحب اهتمام داشته و برای تامین معاش خانواده های نیازمند فعالیت میدانی نمایند.

رئیس شورای عالی زکات با بیان اینکه دبیرخانه شورا همانگونه که تاکنون به فکر معیشت نیروهای زکات بوده است اضافه کرد: نباید در پرداخت حق الزحمه این نیروها کوتاهی نموده و با اتخاذ تدابیری ضمن رعایت شان و منزلت این عزیزان، از زحمات ایشان به میزان بیشترین تبلیغ و ترویج امر الهی زکات تقدیر نماید.

حجت الاسلام والمسلمین مهری، مدیرکل زکات کشور نیز در این دیدار ضمن ارائه گزارش آخرین عملکرد جذب زکات در سطح کشور، از حمایت ها و ارشادات آیت‌الله تقوی تشکر کرده و ابراز امیدواری کرد با اقدامات دبیرخانه شورایعالی زکات تا پایان سال جاری رکورد بیشترین جمع آوری زکات از ابتدای ابلاغ قانون زکات تا کنون با همراهی مردم مومن و خداجوی کشور، شکسته شود.

خاطرنشان می شود: در ده ماه گذشته بیش از ۱۱ هزار میلیارد ریال در دبیرخانه شورای عالی زکات ثبت و ضبط شده است و پیش بینی می شود تا پایان سال جاری ۱۲ هزار میلیارد ریال جذب زکات باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha