پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
معصومه ظهیری

حوزه/ معاون فرهنگی تبلیغی حوزه های علمیه خواهران کشور عدول از آرمان های انقلاب را خطرناک خواند و گفت: جوانان باید بدون قضاوت و هر گونه پیش‌داوری، تنها با مطالعه اسناد انقلاب اسلامی ایران چگونگی و علل وقوع این واقعه بزرگ را دریابند.

به گزارش خبرگزاری حوزه،خانم معصومه ظهیری در مراسم بزرگداشت آغاز دهه فجر انقلاب و سالروز میلاد حضرت زهرا(س) که در حوزه علمیه خواهران کریمه اهل بیت(ع) قم، و با حضور طلاب برگزار شد، در سخنانی، ضمن عرض تبریک فرا رسیدن میلاد فاطمه الزهرا(علیها السلام) و گرامی داشت دهه فجر، گفت: سالروز ۱۲بهمن و ورود رهبرکبیر انقلاب به کشور، روز شادی مردم ماست. نسل جدید، امام خمینی(ره) را ندیده اند و در روزهای انقلاب حضور نداشتند، اما ثمرات این انقلاب عظیم، برای آنان مشهود است.

معاون فرهنگی تبلیغی حوزه های علمیه خواهران تصریح کرد: انقلاب اسلامی ایران، یک دگرگونی بنیادی و اندیشه ای برای ما ایجاد کرد. مردم در سایه سار ولی شناسی، راه شناسی و وحدت کلمه، توانستند انقلاب را ایجاد کنند.

وی نیاز های انقلاب را انگیزه، باور، عقلانیت، مقابله با جنگ تحمیلی، حضور در صحنه و استقامت ذکر کرد و گفت: باید انقلاب را شناخته و ارزش های آن را بفهمیم و نسبت به آنها استقامت داشته باشیم. همچنین بحران ها را تبدیل به فرصت کنیم تا ثمرات انقلاب اسلامی، شکوفا شود.

ظهیری در ادامه سخنان خود، یکی از خطر های انقلاب اسلامی را عدول از آرمانهای انقلاب و برگشت از آن ذکر کرد و اظهار داشت: جوانان بدون قضاوت و پیش داوری قبلی، به اسناد انقلاب مراجعه کرده و آنها را مطالعه کنند. در این صورت متوجه می شوند که رژیم پهلوی با مردم چگونه رفتار می کرد و اینکه چرا مردم انقلاب کردند و چگونه انقلاب اسلامی به وقوع پیوست.

وی با اهتمام بر اینکه مطالعه سیره حضرت زهرا(علیها السلام) برای همه جوانان و به خصوص زنان توصیه می شود، اظهار داشت: زهرای مرضیه(سلام الله علیها)، به عنوان اولین بانوی شهیده ی ولایت، موقعیت زمان خود و نیاز جامعه را درک کرده و نسبت به شرایط زمان خود، آگاهی داشتند. آن حضرت، درخطبه های خود مردم را نسبت به موقعیت قبل و بعد اسلام آگاه کردند و فرمودند که با ظهور اسلام، مردم از پستی به ارزشمندی رسیدند.

معاون فرهنگی و تبلیغی حوزه های علمیه خواهران یادآور شد: مدل حمایت حضرت زهرا(علیها السلام) از ولایت، و رفتار و پیام ایشان، مختص به جامعه آن زمان نیست بلکه مختص به همه دوران هاست و باید سرمشق همه شیعیان آن حضرت قرار گیرد.

وی بیان داشت: انقلاب اسلامی محصور به ما نیست، بلکه باید در جامعه بشری گسترش یابد و همه با بیداری اسلامی آشنا شوند. برای ایجاد حکومت اسلامی، عامل اول، آگاه به زمان بودن و عامل دوم بصیر بودن است.

۳۱۳/۶۱

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha