جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
قریشی

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین قریشی با توصیه به زوجین بر دوری از تجملات و پرهیز از خودخواهی در زندگی، گفت: زوجین، زندگی اهل بیت(ع) را معیار و ملاک خود قرار دهند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از ارومیه، حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی، صبح‌امروز در جشن ازدواج طلاب آذربایجان‌غربی که در سالن اجتماعات مجموعه شهید کاظمی ارومیه برگزار شد، ضمن تبریک‌ میلاد حضرت زهرا (س ) و دهه فجر به اهمیت ازدواج و ضرورت ازدواج های آسان تاکید کرده و گفت :  مساله ازدواج و تشکیل خانواده نشانه قدرت و حکمت خداوند متعال است فلذا همه باید مشوق ازدواج در جامعه باشند و از تجملات در این امر مقدس پرهیز کنند.

وی، ازدواج را یکی از مظاهر قدرت الهی دانست و افزود: پس از ازدواج، زن و شوهر باید نسبت به یکدیگر حس مسئولیت داشته باشند و در همه کارها نظر و خواست  یکدیگر را مهم بدانند و از خودخواهی و لجبازی خودداری کنند.

امام جمعه ارومیه، زندگی حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها و حضرت علی علیه السلام نمونه بارز و الگوی بی بدیل برای زندگانی دانست و افزود: در مواجهه با باید مشکلات و اختلافات از خودخواهی پرهیز کرد و سخن‌ و خواست خداوند متعال و اهل بیت علیهم السلام را در زندگی خود جاری کرد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی با توصیه به زوجین جدید مبنی برای این که در زندگی خود حلال و حرام‌الهی را ملاک و معیار کارها و تصمیمات خود بدانید، تاکید کرد: احترام به پدر و مادر رمز موفقیت و مایه جلب رحمت الهی است فلذا تلاش کنید والدین را عزیز بشمارید و وظیفه پدرها و مادرها نیز همراهی با زوج‌های جوان‌است و نباید با دخالت های بیجا باعث ایجاد مشکل شوند و زوج های جوان نیز باید ضمن احترام به والدین زندگی خود را مدیریت کنند.

امام جمعه ارومیه در توصیه های پایانی خود افزود: تلاش کنید در زندگانی به یکدیگر در دینداری و تقویت ایمان کمک کنید و نباید بگونه ای باشد که یاد خداوند متعال بعد از ازدواج کمرنگ تر و کم‌تاثیر شود.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha