جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام مهدی توسلی در جمع رابطین موقوفات مدارس علمیه کرمانشاه

حوزه/ معاون فرهنگی اداره اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه گفت: در نظام جمهوری اسلامی دولت به راحتی می تواند بودجه عمرانی حوزه را قطع کند، اگر هم بخواهد بودجه بسیار اندکی بدهد، برخی مسئولان آن را در بوق و کرنا کرده و حیثیت حوزه ها را می برند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری « حوزه » در کرمانشاه، حجت الاسلام مهدی توسلی در جمع رابطین موقوفات مدارس علمیه، ضمن گرامیداشت میلاد با سعادت حضرت زهرا(س) و ایام الله دهه فجر، اظهار داشت: موقوفات و وجوهات نقش اول و حیاتی را اداره حوزه های علمیه دارد.

معاون فرهنگی اداره اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه افزود: متأسفانه در حوزه های علمیه به مبحث وقف به خوبی پرداخته نشده و اگر هم مواردی وجود دارد به صورت جزئی از آن سخن به میان می آید.

حجت الاسلام توسلی بیان کرد: میراث گرانبهای وقف از گذشته مانده، اما با توجه به هجمه دشمنان قسم خورده در رسانه ها و فضای مجازی که موضوع وجوهات مردمی هم کم شده، لزوم نشر فرهنگ وقف را با اهمیت می کند.

معاون فرهنگی اداره اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه اظهار کرد: با برنامه ریزی و پیگیری های لازم، به دنبال احیای موقوفات حوزوی باشیم.

حجت الاسلام توسلی خاطر نشان کرد: در نظام جمهوری اسلامی دولت به راحتی می تواند بودجه عمرانی حوزه را قطع کند، اگر هم بخواهد بودجه بسیار اندکی بدهد، برخی مسئولان آن را در بوق و کرنا کرده و حیثیت حوزه ها را می برند.

وی در پایان گفت: مایه تاسف است که فلان موسسه زیارتی که ربطی به اوقاف هم ندارد، و برای تفکری غیر از جمهوری اسلامی کار می کند، دارای ردیف بودجه بوده و چند میلیارد برای آن در نظر گرفته شده، اما برای حوزه ها برعکس تصمیم می گیرند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • فرامرزی IR ۱۰:۰۸ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۰
    0 0
    آقای توسلی فلان موسسه زیارتی را نام ببرید که بر خلاف نظام جمهوری اسلامی کار می کند.
  • جمالوند IR ۱۹:۳۶ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۵
    0 0
    آقای معاون فرهنگی چرا برنامه تبلیغ شب های جمعه طلاب و روحانیون را به مناطق محروم و روستاهای دور افتاده را تعطیل کردید؟