جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام  مقیمی حاجی

حوزه/ در طول ۲۱ سال گذشته همایش کتاب سال حوزه ۱۹ هزار کتاب و پایان نامه سطح ۴ و دکتری و در همایش بیست و دوم ۸۰۴ کتاب و پایان نامه به دبیرخانه همایش ارسال شده است.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین مقیمی حاجی پیش از ظهر امروز در بیست و دومین همایش کتاب سال حوزه و چهارمین جشنواره مقالات علمی حوزه که در مدرسه علمیه معصومیه در قم به صورت مجازی برگزار شد، گفت: در طول  ۲۱ سال گذشته ۱۹ هزار کتاب و پایان نامه سطح ۴ و دکتری به دبیرخانه ارسال و ۸۷۰ اثر در طی ادوار گذشته مورد تقدیر قرارگرفتند.

معاون پژوهش حوزه های علمیه افزود: ۸۰۴ کتاب و پایان نامه به بست دو مین همایش ارسال شده است. که بیشترین آثار ارسالی در ارتباط با کلام، فقه واصول و کمترین در گروه مدیریت بود.

وی ادامه داد: در بررسی های اول ۱۵۹ اثر به مرحله دوم راه یافتند که از این تعداد ۵ اثر برگزیده، ۱۷ اثر شایسته تقدیر و ۲۵ اثر شایسته تحسین بوده است.

دبیر همایش بیان داشت: محورهای همایش آسیب های اجتماعی، علوم اسلامی و ایران، سبک زندگی، زن و خانواده و بیانیه گام دوم بوده است. ۱۰۹ اثر در محورهای ویژه و ۲۱ کتاب ۸۸ پایان نامه در این رابطه داریم.

حجت الاسلام والمسلمین مقیمی گفت: از کشورهای مختلف دارای اثر هستیم که ۵ اثر از نویسندگان خارجی است.

وی بیان داشت: پایان نامه های سطح ۴، ۱۳۸ عنوان در ۱۴ گروه علمی است و این بخش به دلیل ویروس کرونا با استقبال کمتری مواجه بوده و درهمین رابطه ۱۲۹ مقاله علمی از  ۴۷ نشریه به دبیرخانه ارسال شد، از این تعداد ۴ مقاله برتر شدند.

معاون پژوهشی حوزه های علمیه افزود: از نظر آثار راه یافته  به مرحله دوم، علمی پژوهشی ۷۷ درصد، علمی ترویجی ۸ درصد فرهنگی تبلیغی ۲.۵ درصد بوده است.

وی برتولید آثار گروهی علمی ترویجی از سوی حوزویان تأکید کرد  بیان داشت: وضعیت کتاب علمی پژوهشی دارای رتبه خوب، علمی ترویجی هم در رده بندی خوب است. پایان نامه رشد مثبت داشته است. پایان نامه دارای رشد نسبی مثبتی بوده است.

حجت الاسلام والمسلمین مقیمی گفت: در گروه فقه و اصول بیشترین آثار و در گروه کلام همواره اگر چه آثار زیادی تولید می شود، ولی در دست یابی به رتبه های برتر ناکام بوده است.

معاون پژوهشی حوزه های علمیه افزود: در بخش بین الملل بیشترین اثر علوم اجتماعی و کلام و عتبه مقدسه حسینی توانسته با یک اثر برگزیده و یک اثر شایسته تقدیر و یک اثر شایسته تحسین یکی از مراکز برتر قرار گیرد.

دبیر همایش  بیان داشت: ۳۲ درصد و نیم آثار ارسالی در رده علوم انسانی اسلامی است و علوم اسلامی پیشتاز رسیدن به مرحله پایانی هستند و۵۲ درصد از آثار برتر علوم اسلامی انسانی است.

حجت الاسلام والمسلمین مقیمی گفت: در بخش مقالات ۴ مقاله برتر بوده و این مقالات از نظر محتوایی در سطح متوسط قرار می گیرد و به همین دلیل مقالات علمی پژوهی در دست یابی به مرزهای دانش با مشکل مواجه هستند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • IR ۱۹:۴۷ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۶
    0 0
    برادر گرامی مگر شما چقدر شاخص هایتان دقیق است؟؟؟ مقاله در مجله توسط دو داور و بعد سردبیر و تحریریه و ... خوانده و ارزیابی می شود شما هم دو سه داور دارید که یا در همان سطح هستند یا گاه پایین تر. حالا به چه وجه علمی می فرمایید و نتیجه می گیرید که: « به همین دلیل مقالات علمی پژوهی در دست یابی به مرزهای دانش با مشکل مواجه هستند.»؟؟!!! حالا یه همایش شد و چند نفر جایزیه دادید این که دلیل نمی شود سنجه کل بشوید!!