سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
حضرت زهرا

حوزه/ استاد حوزه علمیه خواهران آذربایجان غربی تصریح کرد: حضرت زهرا (س) افتخار خاندان نبوت و امامت است و که با ولادتش نقش و جایگاه حقیقی و واقعی زن را احیا کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از آذربایجان غربی، فاطمه ابراهیمی، امروز در مراسمی که به صورت مجازی در مدرسه علمیه الزهرا (س) خوی برگزار شد، با بیان این که حضرت زهرا (س) کسی است که خود به عنوان الگوی جامعه بود و دخترش حضرت زینب(س) هم با ایستادگی مقابل حکومت ظالم و خطبه خوانی در برابر آن ها، دنیا را در حیرت فرود برد و کاخ ظلم را نابود کرد، اظهار داشت: حضرت زهرا (س) افتخار خاندان نبوت و امامت است و که با ولادتش نقش و جایگاه حقیقی و واقعی زن را احیا کرد و به تاریخ درس بزرگی را داد.

وی ادامه داد: ولادت حضرت زهرا (س) در زمان و محیطی واقع شد که زن به عنوان یک انسان مطرح نبود و وجود او موجب سرافکندگی خاندانش در نزد اقوام مختلف جاهلیت به شمار می رفت و در چنین محیط فاسد و وحشت زایی، پیامبر بزرگ اسلام دست زن را گرفت و از منجلاب عادات جاهلیت نجات بخشید.

استاد حوزه علمیه خواهران آذربایجان غربی با اشاره به سخنان امام خمینی (ره) در خصوص حضرت زهرا (س) تصریح کرد: تاریخ اسلام گواه احترام ویژه رسول خدا صلی الله علیه و آله به حضرت زهرا (س) است تا نشان دهد که زن، بزرگی ویژه ای در جامعه دارد که اگر برتر از مرد نباشد، کمتر نیست.

وی افزود: تمام هویت های کمالی که در انسان متصور است در وجود مبارک حضرت زهرا (س) تبلور دارد و بنابر فرمایش امام خمینی (ره) تمام ویژگی های انبیا در فاطمه (س) است و اگر مرد بود، نبی بود.

ابراهیمی با بیان این که معنویات، جلوه های ملکوتی، الهی، جبروتی، مُلکی و ناسوتی همه در این حضرت زهرا (س) جمع است، گفت: حضرت زهرا (س) یک زن معمولی نبوده است؛ یک بانوی روحانی، ملکوتی و انسان به تمام معنا است.

انتهای پیام

انتهای خبر./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha