جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
جشن میلاد در گیلان

حوزه/استاد مدرسه علمیه فاطمیه صومعه‌سرا، حضرت زهرا(س) را نمونه کامل یک زن انقلابی دانست و گفت: سبک زندگی حضرت دارای نکات ویژه‌ای است که اهم آن صداقت در رفتار و کردار و ولایت مداری است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه» از گیلان، خانم رقیه درویشی، ظهر امروز در جشن میلاد حضرت زهرا سلام‌الله‌علیها، به میزبانی مدرسه علمیه فاطمیه صومعه سرا اظهار داشت: سبک زندگی اسلامی از منظر حضرت زهرا سلام الله علیها دارای نکات ویژه‌ای است که اهم آن صداقت در رفتار و کردار (علی جان در تمامی سالهای زندگی خود هیچ گونه دروغی به تو نگفته‌ام)، عدم خیانت ( حضرت علی در دوران ۹ سال زندگی مشترک بارها به مأموریت رفته که ضبط و ربط خانه و خانواده بر عهده حضرت زهرا بوده است)، عدم مخالفت (علی جان هر چه تو بگویی با جان و دل می پذیرم) به شمار می رود.

وی با اشاره به شخصیت حضرت زهرا سلام‌الله‌علیها در ابعاد مختلف افزود: حضرت نمونه یک زن انقلابی است.

 استاد حوزه خواهران همچنین به گونه‌های زندگی امروزی اشاره کرد و افزود: یک نوع از زندگی، زندگی لذت‌محورانه است که در این نوع زندگی شخص به خود و خواسته‌هایش فکر کرده و برای دستیابی به‌آن، به‌انجام هرکاری از جمله حذف همسر، والدین، فرزندان و.... دست می زند.

درویشی، نوع دوم زندگی را معامله‌گرانه معرفی کرد و افزود: در این نوع سبک زندگی، فرد در برابر انجام کار همسر، مقابله به مثل می کند یعنی می گوید مثلا چون برای مادرم هدیه خریدی، من هم می خرم و موارد دیگر که متأسفانه وجود دارد.

وی تصریح کرد: نوع سوم زندگی بر اساس اعتقادات و باورهای دینی است که در این نوع سبک زندگی اصول و قوانین اسلامی بر زندگی حکم‌فرماست و چون طرفین بر اساس اصول و قوانین اسلامی حرکت می کنند، زندگی پایداری خواهند داشت. 
 

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha