شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
جلسه معاونان مدیریت حوزه علمیه خواهران استان یزد

مدیر حوزه علمیه خواهران استان یزد در بیست و هفتمین نشست شورای اداری حوزه علمیه خواهران استان یزد در سال جاری گفت: انقلاب اسلامی «مؤید من عند الله» است و ما باید قدر این نعمت بزرگ الهی را بدانیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از یزد، حجت الاسلام و المسلمین محمد کارگر شورکی، در جمع معاونان و کارکنان مدیریت حوزه علمیه خواهران استان یزد با تبریک دهه فجر و چهل ودومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و تبریک میلاد حضرت زهرا(سلام الله علیها)، گفت: در رابطه با حضرت زهرا (سلام الله علیها) مطالب زیادی است و هر چه ازمناقب حضرت بیان شود باز حق ایشان ادا نمی شود؛ در کتاب یاس نبوی حدود ۱۰۰ منقبت از حضرت زهرا(سلام الله علیها) ذکر شده  است.

وی ادامه داد: از جمله مناقب حضرت زهرا(سلام الله علیها) بنابر نقل کتاب مناقب الطاهرین این است که «إِنَّ خَدِیجَةَ کَانَتْ تُصَلِّی یَوْماً فَقَصَدَت أَنْ تُسَلِّمَ فِی الثَّالِثَةِ فَنَادَتْهَا فَاطِمَةُ مِنْ بَطْنِهَا: قُومِی یَا أُمَّاهْ فَإِنَّکِ فِی الثَّالِثَةِ»؛ روزی حضرت خدیجه(علیهاالسلام) نماز می‌خواند خواست در رکعت سوم سلام دهد، فاطمه(علیهاالسلام) از شکم وی ندا داد: برخیز ای مادر تو در رکعت سوم هستی.

 مدیر حوزه علمیه خواهران استان یزد افزود: در روایت دیگری آمده است «حضرت خدیجه(سلام الله علیها) هنگامی که به حضرت زهرا باردار بودند از شکم خویش صدای تسبیح و تحمید و تهلیل می‌شنیدند و حضرت زهرا احکام دین را در حالی که در شکم مادر بودند به مادر خویش تعلیم می‌دادند.

وی با اشاره به اینکه بنابر  روایات، سوره قدر، سوره نبوت و ولایت است، تصریح کرد: سوره های قرآن کریم را ظاهری و باطنی است و یکی از آن معانی باطن سوره قدر و شب قدر که مفسرین و اهل معرفت از دیرباز تاکنون به آن پرداخته اند این است که حضرت فاطمه زهرا(سلام الله علیها) «لیله قدر» است.

حجت الاسلام کارگر شورکی اضافه کرد: در شب قدر تقدیر و سرنوشت عالم و آدم مشخص می شود و فاطمه زهرا (سلام الله علیها)، مصداق شب قدر و ظرف تحقق این تقدیر الهی است و حقیقت وجودی فاطمه(سلام الله علیها) همچون شب قدر قابل شناخت برای همگان نیست و پنهان و مستور است.

وی افزود: بر اساس حکمت الهی، تولّد دختری که تکمیل کننده موضوع نبوّت و پایه گذار مسئله امامت است و به لقب امّ ابیها مزیّن شده،  نیازمند مقدّماتی است که در صورت فراهم نشدن مقدّمات، کار به سرانجام نمی رسد و به هدف نائل نمی شود بنابراین پیش از تولّد حضرت فاطمه(سلام الله علیها)، خداوند در معراج، بشارت تولّد ایشان را به پیامبر(صلی الله علیه وآله) داده بود.

 این مقام مسئول ادامه داد:  خداوند به پیامبر اکرم(صلی الله علیه وآله) دستور می دهد که باید چهل شبانه روز از حضرت خدیجه(سلام الله علیها) دوری گزیند؛ پیامبر در این چهل روز، روزه دار بود و در شب به عبادت می پرداخت و از طرف خداوند غذای بهشتی برای حضرت مهیا شد  و ایشان تناول کرد و پس از آنکه پیامبر(صلی الله علیه وآله) از آن غذای بهشتی و الهی خورد، برخاست تا برای نماز آماده شود که جبرئیل(علیه السلام) او را از نماز خواندن منع کردو به او فرمود: اکنون وقت نماز نیست؛ بلکه باید به خانه همسرت خدیجه روی، چرا که خداوند اراده فرمود که امشب از صلب شما فرزندی پاک بیافریند.

وی با بیان اینکه با چنین مقدماتی بود که این خیر کثیر؛ حضرت زهرا(سلام الله علیها) به دنیا آمدند، تأکید کرد:  برخی از مفسّران شأن نزول سوره کوثر را در جواب «عاص بن وائل» دانسته‌اند؛ «عاص بن وائلی» که از سران مشرکان بود، پیامبر اکرم(صلی الله علیه وآله) را هنگام خارج شدن از مسجد الحرام ملاقات کرد، و مدتی با حضرت گفت‌وگوکرد، گروهی از سران قریش در مسجد نشسته بودند و این منظره را از دور مشاهده کردند، هنگامی که عاص بن وائل وارد مسجد شد به او گفتند: با که صحبت می‌‏کردی؟ گفت با این مرد «ابتر»(بدون عقبه)! .

وی افزود: اکنون در جای جای این عالم، فرزندان حضرت زهرا که از نسل رسول اکرم(صلی الله علیه وآله) هستند می درخشند در حالی که از نسل بنی عباس و بنی امیه امروزه کسی شناخته شده نیست، ولی از پیامبر اکرم(صلی الله علیه وآله)  فرزندانی هستند که به مانند ستارگان می درخشند و با وجود آنان خداوند برکاتش را بر زمین نازل فرموده است و مردم از نور و برکات آنان بهره می برند.

حجت الاسلام و المسلمین محمد کارگر شورکی در ادامه افزود: یکی از فرزندان حضرت زهرا(سلام الله علیها) رهبرکبیر انقلاب  امام خمینی (رحمه الله علیه) است ایشان کاری را انجام داد و انقلابی را پایه گزاری کردکه دشمنان اسلام بعد از ۴۲ سال با همه دشمنی ها و توطئه ها و خصومت ها کاری از پیش نبردند و در مقابل این انقلاب کاری نتوانستند انجام دهند، بنابراین انقلاب اسلامی «مؤید من عند الله» است.

وی اظهار کرد: ما باید قدر این نعمت بزرگ الهی را بدانیم و امیداواریم با تلاش و همت مضاعف این انقلاب را در مسیری که امام و شهدا می خواستند به پیش ببریم و پرچم این انقلاب را به دست صاحب اصلیش حضرت ولی عصر( ارواحنا له الفداء)  برسانیم و در مسیر اسلام وانقلاب ثابت قدم باشیم.

پیگیری مصوبات قبلی، بیان گزارش از اقدامات انجام شده توسط هر یک از حاضرین و ارائه نکاتی در خصوص مسائل جاری حوزه  از دیگر برنامه های این نشست بود.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha