جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024

مدیر مجتمع آموزش عالی فاطمه الزهرا(س) اصفهان گفت: ما از نسل آن زنانی هستیم که به فرموده امام خمینی(ره)، رهبری و هدایتگری انقلاب به دست آنها بود و در هشت سال دفاع مقدس، زنانمان اوج شکوه اجتماعی خود را با ایثار و گذشت برای دنیا به نمایش گذاشتند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از اصفهان، عفت رمضانیان، مدیر مجتمع آموزش عالی فاطمه الزهرا(س) اصفهان در مراسم جشن دهه فجر انقلاب اسلامی، در جمع طلاب و اساتید این مرکز گفت: امروز روزی است که ما بانوان باید با الگو گیری از حضرت فاطمه زهرا(س) دِین خویش را به ایشان ادا کنیم، بانویی که به نقل از عایشه، نبی مکرم اسلام(ص) در برخورد با حضرت فاطمه(س)، هنگامی که بر ایشان وارد می شد چهار کار را انجام می داد: اول اینکه به ایشان خوش آمد می گفت. دوم اینکه در مقابل فاطمه (س) تمام قد بلند می شد و حتی به نقلی، مشتاقانه به سمت حضرت زهرا (س) می دوید. سوم اینکه دست ایشان را می بوسید و چهارم اینکه فاطمه (س) را در جای خود می نشاند و این نشان دهنده اوج جایگاه و شأن فاطمه (س) نزد پدر بزرگوارش بود.

وی به بیان برخی از ویژگی های بارز حضرت فاطمه (س) پرداخت و تأکید کرد: یکی از ویژگی های مهم حضرت زهرا (س) این بود که بهترین مکان برای عبودیت و بندگی خداوند متعال را خانه و خدمت به همسر و فرزندان می دانست، اما همین زهرا(س) به محض اینکه حضورش در جامعه نیاز می شد به پا می خواست و تکلیف سیاسی و اجتماعی خود را انجام می داد.

رمضانیان با اشاره به اینکه حضرت فاطمه زهرا(س) در درجه اول یک مادر و همسر نمونه بود و ما طلاب که زیر پرچم ایشان هستیم باید خود را مبلّغ فرهنگ و سبک زندگی فاطمی بدانیم، افزود: ما باید همچون حضرت زهرا (س) در بزنگاه های حساس جامعه، حضور تاثیرگذار خود را نشان دهیم و با حمایت از ولیّ زمان و نظام و انقلاب مقدس جمهوری اسلامی به تکلیف عمل کنیم. 

وی، تکلیف امروز زنان را با توجه به شرایط حساس جامعه و نزدیکی به انتخابات ریاست جمهوری، بصیرت دهی و آگاهی بخشی بانوان برای یک انتخاب درست دانست که اگر این نقش به درستی ایفا نشود، فرصتی برای جبران آن وجود نخواهد داشت. 

مدیر مجتمع آموزش عالی فاطمه الزهرا(س) اصفهان در پایان گفت: ما از نسل آن زنانی هستیم که به فرموده امام خمینی(ره)، رهبری و هدایتگری انقلاب به دست آنها بود؛ در هشت سال دفاع مقدس، زنانمان اوج شکوه اجتماعی خود را با ایثار و گذشت خود برای دنیا به نمایش گذاشتند. امروز همه ما مدیون تمام مادران و همسران شهدا و جانبازان هستیم و اگر خود را مدیون خون سردار سلیمانی ها می دانیم، باید بدانیم تکلیف خود را چگونه ادا کنیم.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha