پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
کد خبر: 942803
۱۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۳
زن آمریکایی با دیدن سریال ترکی مسلمان شد

حوزه/ یک زن مسیحی اهل ایالت ویسکانسین، پس از تماشای یک سریال اسلامی ، با اسلام آشنا شده، به طوری که تصمیم گرفت به مسجد محلی مراجعه کرده و مسلمان شود.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از آناتولی، یک زن ساله آمریکایی پس از تأثیرپذیری از یک مجموعه تلویزیونی  با نام « قیام ارطغرل» ، مسلمان شده است.

این زن ساکن ویسکانسین، پس از مسلمان شدن نام خدیجه را برای خود انتخاب کرد.

خدیجه با بیان اینکه پس از تماشای چند قسمت واقعاً به اسلام علاقه‌مند شده است، گفت:  این تاریخی بود که من از آن چیزی نمی دانستم."

وی با تأکید بر اینکه گفتگوی‌های محی الدین ابن عربی معنای جدیدی به زندگی وی بخشید ، گفت: سخنان وی مرا بسیار به فکر فرو برد و گاه گریه می‌کردم.

او چهار قسمت را چهار بار تماشا کرد و برای پنجمین بار شروع به تماشای آن کرد.

خدیجه گفت ، این سریال تأثیر زیادی در جهت گیری او نسبت به اسلام داشت و افزود: من دوست دارم تاریخ جدید را یاد بگیرم. این چیزی بود که چشم من را درباره دین جدید باز کرد و سعی کردم بیشتر جستجو کنم.

وی افزود که کنجکاوی در تاریخ او را به این سریال متصل می‌کند و پس از تماشای این سریال با اسلام آشنا شد.

او  خاطرنشان کرد، اگرچه او یک کاتولیک بپتیست بود ، اما  همیشه سئوالات زیادی در ذهنش بوده و سرانجام اسلام را پیدا کرده است.

خدیجه با اشاره به اینکه کتاب مقدس قرآن مسلمانان را به انگلیسی خواند تا درباره اسلام بیشتر بیاموزد ، پس از تصمیم به مسلمان شدن درباره این روند توضیح داد.

او پس از جستجوی مسجدی در نزدیکی منطقه خود ، مسجد را پیدا کرد و به داخل آن رفت و در آنجا گفت که نمازگزاران «از دیدن او» شوکه شدند.

خدیجه گفت:  من آن روز مسلمان شدم. .

خدیجه ، مادر شش فرزند ، گفت که هرچه زمان می‌گذرد ، بچه‌های او هر وقت به او سر می‌زنند متوجه می‌شوند او در حال تماشای این سریال است و پسر کوچک او متوجه اسلام آوردن او شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha