جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
سرلشکر باقری

حوزه/ رئیس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: نیروی دریایی سپاه علاوه بر بهره‌گیری از شناورهای تندرو، در عرصه موشکی نیز در حال رشد و پیشرفت قابل ملاحظه‌ای است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از بندرعباس، سردار سرلشکر پاسدار محمد باقری، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح، در آیین الحاق ۳۴۰ شناور رزمی و پشتیبانی به نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که امروز در بندرعباس برگزار شد، با اشاره به موقعیت استراتژیک تنگه هرمز و جنوب کشورمان اظهار داشت: در راستای تأمین امنیت مردم و ساحل‌نشینانِ ما، باید تلاش چشم‌گیری صورت گیرد.

وی افزود: بحمدالله نیروی دریایی سپاه طی تمامی دوران تشکیل خود توانسته است در استقرار و توسعه امنیت در منطقه ایفای نقش کند.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح از نیروی دریایی سپاه به عنوان مولود دفاع مقدس یاد کرد و گفت: در سال ۱۳۶۴ و در اوج دفاع مقدس، نیروی دریایی سپاه به امر امام راحل و از آن روز که در نبرد با آمریکای حامی صدام ملعون در دریا نبرد خود را آغاز کرد، روز به روز در حال رشد و ارتقای توان خود بوده است.

سرلشکر باقری همچنین درباره اتکای نیروی دریایی سپاه به شناورهای رزمی تندرو بیان کرد: این موضوع تنها یک مسأله تجهیزاتی نیست. نیروی دریایی در سپاه به دور از اینکه بخواهد تکرار و تقلید یک نیروی دریایی از دیگر کشورها باشد، یک نیروی بالنده با اتکای به ظرفیت‌های درون‌زای خویش است.

وی خاطرنشان کرد: عزیزان نیروی دریایی سپاه و نیروی دریایی ارتش به خوبی در کنار هم با در پیش گرفتن راهبردی جدید و رویکردی انقلابی مکمل خویش هستند.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با بیان اینکه نیروی دریایی وظیفه خود را با در پیش گرفتن راهبردی جدید و رویکردی انقلابی ادامه می‌دهد، اظهار داشت: ارتش و سپاه با تلاش و به‌کارگیری نیروهای انقلابی و در تراز انقلاب توانسته‌اند به تولید سلاح‌های جدیدی روی بیاورند که یکی از این موارد تولید شناورهای تندرو است.

سردار باقری ادامه داد: شناور تندرو یک فرهنگ است؛ شناوری است که عامل اصلی تحرک و کارآمدی آن، انسان مؤمن، شجاع و ایثارگری است که اگر آن انسان این ویژگی‌ها را نداشته باشد، این شناور هیچ‌گونه کارآمدی را نخواهد داشت.

وی افزود: ساخت و به‌کارگیری یک شناور تندرو چیزی نیست که از عهده سایر کشورها برنیاید، اما مهم‌ترین عاملی که می‌تواند این شناور را کارآمد جلوه دهد، انسانی است که می‌تواند با ایمان، صلابت و روحیه انقلابی‌گری این شناور را هدایت کند.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با اشاره به چابکی و قدرت آتش شناورهای تندرو نیروی دریایی سپاه بیان کرد: شناور تندرو نقش بی‌بدیلی در صحنه دریا دارد.

سرلشکر باقری عنوان کرد: نیروی دریایی سپاه علاوه بر بهره‌گیری از شناورهای تندرو، در عرصه موشکی و رزم موشکی در حال رشد و پیشرفت قابل ملاحظه‌ای است که به خاطر تمام این نعمات، خداوند را سپاس می گوییم که در دوران اوج تحریم، چنین قدرتی را برای رزمندگان ما ایجاد کرده است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha