پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
حجت‌الاسلام محسن محمودی

حوزه/ رئیس شورای تبلیغات اسلامی استان تهران گفت: در صورتی که خودروسواران و موتورسواران بدون نماد در راهپیمایی حاضر شوند، این راهپیمایی با ترافیک‌های هر روزه تفاوت نخواهد داشت و مردم با خلاقیت‌های خود جلوه‌های لازم برای این روز را خلق کنند.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام محسن محمودی در برنامه یه روز تازه گفت: ۲۲ بهمن روز به رخ کشیدن شکوه، اقتدار و عزت ملت ایران است و مردم برای پاسداشت و اعلام حضور هر ساله در صحنه برای ادامه این راه نورانی حاضر خواهند شد و هر سال شاهد برگزاری راهپیمایی میلیونی مردم بودیم اما امسال با محدودیت‌هایی مواجه‌ایم که موظف به رعایت مقررات هستیم. براساس مصوبه ستاد ملی کرونا حرکت خودرویی و موتوری را در دستور کار قرار دادیم و در سراسر کشور شرایط این راهپیمایی فراهم است و در روز ۲۲ بهمن امسال جلوه‌های ویژه‌ای خلق خواهند شد که این حرکت استثنایی در تاریخ انقلاب ثبت خواهد شد. 


حجت‌الاسلام محمودی اظهار داشت: مردم با استفاده از حرکت‌های موتوری و خودرویی و توسل به جلوه‌های بصری ویژه مثل دست‌نوشته‌ها و پرچم‌ها عشق و ارادت خود را به نمایش خواهند گذاشت و تمام تدابیر لازم اتخاذ شده است که راهپیمایی امسال با شرایط خاص خود برگزار شود. مسیرهای ۱۲گانه شهر تهران نیز مشخص شده است که البته به جز این ۱۲ مسیر با توجه به شرایط خاص کرونایی در سایر مسیرها نیز مردم با نمادهای خاص خود می‌توانند در راهپیمایی شرکت کنند و مساجد و پایگاه‌های بسیج در حال آماده‌سازی برای این روز تاریخی هستند و از هر نقطه تهران مردم می‌توانند در این مسیر با خودرو و موتور حضور پیدا کنند. 


وی افزود: پلیس راهور، سپاه و بسیج همراه هم مقدمات لازم را برای این روز را برقرار خواهند کرد تا در خیابان انقلاب از میدان امام حسین(ع) تا میدان آزادی شاهد حضور با شکوه موتورسواران باشیم و در خیابان محمدعلی جناح و شهید آیت‌الله سعیدی نیز شاهد حضور خودروسواران خواهیم بود که همه مسیرها به میدان آزادی ختم می‌شود و با مدیریت و انسجام شاهد روز با شکوهی خواهیم بود. 
رئیس شورای تبلیغات اسلامی استان تهران تأکید کرد: در صورتی که خودروسواران و موتورسواران بدون نماد در راهپیمایی حاضر شوند، این راهپیمایی با ترافیک‌های هر روزه تفاوت نخواهد داشت و مردم با خلاقیت‌های خود جلوه‌های لازم برای این روز را خلق کنند. در برنامه یه روز تازه همه عوامل ماسک با نماد پرچم جمهوری اسلامی ایران دارند؛ این ماسک‌ها نیز پیام دارد. پرچم، بادکنک، آدمک‌ها نمادهای خاص ما خواهند بود و بسیج، سپاه و شهرداری اقلام تبلیغاتی مثل پوستر و تراکت با تصاویر امام خمینی(ره)، رهبر انقلاب و شهید سلیمانی را در نظر گرفته‌اند و مردم هم می‌توانند با خلاقیت‌های خود این روز را ویژه کنند و رسانه‌های خارجی به دنبال سوژه هستند و مردم باید پیام خود را به آنها برسانند. 


حجت‌الاسلام محمودی خاطرنشان کرد: از میدان امام حسین(ع) تا میدان آزادی تعدادی پایگاه و ایستگاه فرهنگی داریم که اجرای سرود و کار فرهنگی خواهند داشت و در میدان آزادی برنامه بدون حضور مردم خواهد بود و تردد موتورسواران و خودروسواران بدون توقف است. از میدان آزادی تا میدان انقلاب در مسیر خیابان آیت‌الله محمدعلی جناح و آیت‌الله سعیدی سیستم صوتی داریم و تریبون ما در میدان آزادی فعال خواهد بود. رسانه‌ها خصوصاً رادیو انقلاب حضور خواهند داشت و اجراها را منعکس می‌کنند و قطعنامه نهایی این روز را نیز قرائت خواهیم کرد و رسانه‌ها به اطلاع مردم خواهند رساند.

 
رئیس شورای تبلیغات اسلامی استان تهران در پایان گفت: سایت WWW.BAHMAN۹۹.IR برای فضای مجازی است و افرادی که امکان حضور در این راهپیمای را ندارد، می‌توانند به این سایت مراجعه کنند و ایرانیانی که در خارج از کشور دل در گرو انقلاب اسلامی ایران دارند، می‌توانند به عنوان دوستدار انقلاب نام خود را در این سایت ثبت کند. این حرکت فرهنگی و سیاسی در تاریخ انقلاب ثبت خواهد شد. هر کس امکان حضور با خودرو و موتور دارد، در خیابان‌ها حاضر خواهد شد و هر کس توان حضور ندارد، از این طریق در راهپیمایی امسال مشارکت خواهد کرد. در بعضی از شهرها برنامه‌ها تلفیقی خواهد بود که موتورسواران و خودروسواران کنار هم باشند اما در تهران مسیرهای مجزا در نظر گرفته شد. 


گفتنی است: برنامه "یه روز تازه" مجله خبری صبحگاهی تهیه شده در گروه اجتماعی شبکه پنج سیماست که از شنبه تا چهارشنبه ساعت ۷ تا ۹ صبح با بخش‌های مختلفی چون سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی، ورزشی و... با اجرای وحید رونقی، فریبا باقری، حافظ کاظم‌زاده، مهدی واعظی، صدیقه مرادی و علی مرادخانی روی آنتن می‌رود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha