چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
آیت‌الله علم‌الهدی

حوزه/ نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی، با بیان اینکه ضربه سنگین کرونا در بخش فرهنگ کمتر از بخش اقتصادی کشور نبود، اظهار کرد: سفر و زیارت به خاطر وجود این بیماری دچار تاخیر و کاهش شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مشهد مقدس، آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی، در نخستین جلسه شورای فرهنگی عمومی با حضور استاندار جدید خراسان رضوی، با بیان این‌که ضربه سنگین کرونا در بخش فرهنگ کمتر از بخش اقتصادی کشور نبود، اظهار کرد: سفر و زیارت به خاطر وجود این بیماری دچار تاخیر و کاهش شد.

وی ادامه داد: مقام معظم رهبری با تدبیر در محدودیت‌هایی که برای بخش فرهنگی ایجاد شد، آن را به گونه‌ای دیگر بیان کردند تا با مدل جدید، مردم در بخش‌های فرهنگی فعال باشند، همچون قرارگاه مواسات که با همراهی مردم و مساجد، توانست بخشی از خسارات فرهنگی را جبران کند.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی خاطرنشان کرد: این بیماری در حال حاضر ادامه دارد و تجربه‌ای که در یک سال برخورد با این بیماری کسب کردیم، این است که می‌شود در بخش‌های فرهنگی با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی بازهم فعال بود.

وی یادآور شد: ستاد ملی کرونا دستورهای لازم را برای کل کشور ابلاغ می‌کند اما بازهم نیاز است که برای هر استان، متناسب با شرایط آن استان دستورهای بهداشتی داده شود، خوشبختانه در این استان، بخش‌های فرهنگی فعالی داشتیم که با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی کارشان را انجام می‌دادند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به خسارت‌های مدیریتی کشور، اضافه کرد: در کنار خسارات فرهنگی و اقتصادی، خسارات مدیریتی نیز داشتیم که بسیاری از ادارات، کارمندان خود را تعدیل می‌کردند، این امر سبب نقص در کار ادارات می‌شد، گاهی این اتفاق سبب رسیدگی نکردن به مشکلات مردم می‌شد که سبب نارضایتی مراجعان نیز بود، از این رو، باید تدبیری کنیم که بدون تعطیلی و حذف، به مقابله با کرونا بپردازیم.

وی به تدبیر مقام معظم رهبری در قرارگاه مواسات اشاره و اظهار کرد: قرارگاه مواسات بسیاری از ائمه جماعات و مردم را با هم همراه کرد تا بازهم در صورت برگزار نشدن نماز جمعه، مردم با مساجد در ارتباط باشند، عزیزان مسجدی ما با وجود شیوع کرونا نه تنها کارشان را تعطیل نکردند بلکه با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی با همت بیشتری کار کردند و خسارات فرهنگی و اقتصادی را جبران کردند.

آیت‌الله علم‌الهدی، تصریح کرد: نباید در مواجهه با مشکلات ویروس کرونا برخورد انفعالی داشته باشیم، در بسیاری از کارهای فرهنگی، انفعالی برخورد کردیم و به محض شیوع بیماری کرونا، برنامه‌های فرهنگی را حذف کردیم اما نیاز است که عزیزان ما در بخش‌های مدیریت کشور فکر کنند و تصمیم بگیرند چطور می‌شود با این شرایط، خدمات خوبی را به مردم ارائه داد.

وی ادامه داد: آقای صاحب قرانی در سازمان تبلیغات در مواجهه با ویروس کرونا در مناسب‌های مختلف فرهنگی، با تدبیر، برنامه‌های بسیار زیبایی را ارائه دادند و شعائر الهی را زنده نگه داشتند؛ به لطف خدا این کارهای صورت گرفته باعث شد تا بخشی از خسارات فرهنگی جبران شود.

امام جمعه مشهد مقدس با تاکید بر تشکیل کارگروه فرهنگی برای ابتکار برخورد با محدودیت‌ها مطرح کرد: از شما عزیزان درخواست دارم برنامه‌ریزی‌های فرهنگی را در ارتباط با ویروس کرونا انجام دهید تا بتوانیم با ابتکار و خلاقیت، آن‌ها را انجام دهیم و شاهد حذف مسائل فرهنگی نباشیم

وی اضافه کرد: آقای مروارید با تشکیل کارگروه فرهنگی تصمیمات بسیار خوبی را در خصوص اجرای فعالیت‌های فرهنگی با وجود محدودیت‌های کرونا اتخاذ کنند تا بیشتر از این، شاهد خسارات فرهنگی در استان نباشیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha