جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
کد خبر: 943426
۲۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۷
مدرسه حج

حوزه/ در مراسمی مدرسه «حج» شهر سنندج به عنون پنجمین مدرسه حج در کشور، افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان، مراسم افتتاح مدرسه «حج» در شهر سنندج امروز با حضور حجت الاسلام اکبری، مدیر امور اهل سنت بعثه مقام معظم رهبری، حجت الاسلام والمسلمین پورذهبی، نماینده ولی فقیه در استان و ماموستا فایق رستمی، امام جمعه سنندج برگزار شد.

حجت الاسلام و المسلمین عبدالرضا پورذهبی در این مراسم، در سخنانی اظهار داشت: امروز روز مبارکی است و شاهد افتتاح مدرسه «حج» در شهر سنندج هستیم و با این مدرسه اکنون 5 مدرسه حج در کشور داریم.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان ادامه داد: به فضل پروردگار انقلاب اسلامی دارای رویش های زیادی  مثل جهاد، مجاهدت، شهادت بوده است و از سوی دیگر این انقلاب زمینه ساز رویش نهادهایی همانند کمیته امداد امام (ره)، سپاه،  ارتش و... بوده است و البته یکی از این رویش های بسیار مهم بعد از پیروزی انقلاب اسلامی مدیریت اهل سنت حج می باشد.

حجت الاسلام والمسلمین پورذهبی تصریح کرد: بهترین کار ما و شما به ویژه روحانیت این است که جامعه را به سمت ثبات، وحدت و همدلی رهنمون کنیم زیرا هر چیزی که باعث این کار می گردد، ستایش شده است

این استاد حوزه  با اشاره به ظرفیت و همدلی مثال زدنی حج، اظهار کرد: به فضل پروردگار همه به حج نگاه متحدی دارند، کسانی که به حج می رود و آن همدلی را با روحانیت اهل تشیع و اهل سنت کنار هم می بینند باید بدانند که این امری طبیعی در جهان اسلام است ولی با این وجود بعضی ها بر طبل تفرقه می کوبند.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان اظهار کرد: کشور ما نیاز به ثبات و آرامش دارد ضمن انتقاداتی که هست باید سعی کنیم که امید و خودباوری ها را در سطح جامعه زنده کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین پورذهبی با تاکید بر اینکه باید سعی شود که همیشه بر نقاط اشتراک تکیه گردد، اظهار کرد: یکی از مسایلی که در جامعه مورد نیاز است و خدمت دوستان عرض کردم، همت بالا می باشد.

وی عنوان کرد: عزیزان اگر ما به همه چیز در جامعه با نگاه دلسوزانه نگاه کنیم بی گمان هرگز از لغزش دیگران خوشحال نمی شویم، زیرا چنگ انداختن به صورت همدیگر چیزی را حل نمی کند.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان در پایان با آرزوی موفقیت برای ماموستا عنایتی، مدیر مدرسه حج سنندج، خاطرنشان کرد: اگر همیشه دلسوزانه با مطالب روبرو شویم همه مسائل حل می شوند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha