جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
خیریه اسلامی در بلکبرن، غذای رایگان به پناهجویان می‌دهد

حوزه/ به گفته مدیر موسسه خیریه اسلامی در بلکبرن با نام «رفاه مسلمان» نبود غذا با کیفیت برای پناهجویان باعث شده آن‌ها تصمیم به اهدای غذای رایگان و حلال از طرف یک رستوران محلی بگیرند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از lancashiretelegraph، یک موسسه خیریه اسلامی در بلکبرن وعده‌های غذایی حلال رایگان به پناهجویان در سراسر شمال غرب لانگشایر در انلگیس ارائه داده است.

اعضای موسسه رفاه مسلمان گفتند که پس از شنیدن خبر نبود غذاها با استاندارد پایین برای برخی از پناهجویان، در پناهگاه‌ها، دست به این کار زدند.

حنیف ددهوالا مدیر این نهاد گفت: ما در مورد کیفیت غذای ارائه شده به پناهجویان و حلال بودن غذا نگرانی هایی داشتیم من با یک خانواده محلی در تماس قرار گرفتم که مرا با یکی از پناهجویانی که در واقع با ترجمه برای آنها به دیگر پناهجویان کمک می‌کرد ، در تماس قرار داد.

حنیف گفت که آنها با یک موسسه خیریه مستقر در لندن با نام «وفاق العلما» تماس گرفتند که بسیار مهربانانه ۵۰۰۰ یورو به این منظور اهدا کرد. از آن زمان ، آن‌ها توانسته‌اند هفته‌ای دو بار برای همه ۱۰۰ پناهجو غذای گرم تهیه کنند.

وی خاطرنشان کرد: با رعایت دستورالعمل‌ها، توزیع کوپن‌های غذایی به ارزش ۵ پوند را شروع کردیم که هر پناهجو هفته‌ای دو کوپن برای استفاده در یک رستوران محلی دریافت میکند. سپس رستوران محلی در ازای دریافت ۵ پوند ، یک وعده غذای گرم به ارزش ۷ پوند تهیه می‌کند.

حنیف افزود: گیرندگان بسیار خوشحال بودند و بطور منظم پیامهای تشکر برای ما ارسال می‌کردند. ما همچنین بیسکویت ، شکلات، نوشیدنی ، لوازم و بسته‌های بهداشتی تهیه کردیم.  ما در رستوران محلی با برخی از پناهجویان دیدار کردیم. هرکدام یک داستان بسیار غم انگیز برای گفتن داشتند. تا آخر اشک ریختیم. هزاران مایل دور از خانه. آینده آنها بسیار ناامن است. آنها از بیش از ۱۰ کشور مختلف از جمله اریتره ، ایران ، عراق ، فلسطین ، تونس و سودان بودند. برخی انگلیسی صحبت می‌کردند. برای بقیه ، ما از مترجم استفاده کردیم.  

وی در نهایت از داوطلبان به خاطر کمک در این پروژه قدردانی کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha