جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
رسول فلاحتی

حوزه/ نماینده ولی فقیه در گیلان گفت: همه بدانند و بشنوند که تا دستورات رهبر معظم انقلاب انجام نشود و دنیا آن را عملی نکند، هر کسی به برجام برگردد خائن به این مملکت است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از رشت، حجت الاسلام و المسلمین رسول فلاحتی، امروز در خطبه های نمازجمعه رشت با توصیه همگان به رعایت تقوای الهی اظهار کرد: شنبه هفته آینده ماه رجب آغاز می شود و استفاده از دعاهای ماه رجب بسیار سازنده و تاثیرگذار است.

وی به سالروز ولادت با سعادت امام محمد باقر(ع) مصادف با شنبه هفته آینده اشاره کرد و افزود: امام محمد باقر(ع) می فرماید؛ اگر انسان هنگام رونق زندگی، در زمان سختی زندگی و هنگام خشم و غضب خدا را فراموش نکند و خودصیانتی داشته باشد خداوند در قیامت جسد او را از عذاب حفظ می کند.

امام جمعه رشت با بیان اینکه شنبه هفته آینده مصادف با سالروز فرمان امام خمینی(ره) مبنی بر حکم کفر و ارتداد سلمان رشدی نویسنده کتاب آیات شیطانی است، تصریح کرد: کتاب مذکور توهین به آیات خدا است و امام(ره) با هوشمندی حکم به ارتداد سلمان رشدی داد.

حجت الاسلام و المسلمین فلاحتی یادآور شد: حکم ارتداد سلمان رشدی توسط امام(ره) موجب توجه دنیا نسبت به قدرت فتوا و مرجعیت شد و این امر نشان می دهد فتوا در عالم تشیع می تواند از احکام اسلام صیانت کند.

وی با اشاره به حضور آیت الله سید ابراهیم رئیسی رئیس قوه قضائیه به کشور عراق، بیان کرد: با سفر رئیس دستگاه قضای کشورمان به عراق مردم این کشور خوشحال شدند و این نشان می دهد پیوند معنوی بین دو کشور شکل گرفته است.

نماینده ولی فقیه در گیلان به سالروز شهادت امام هادی(ع) مصادف با سه شنبه هفته آینده اشاره کرد و گفت: امام هادی(ع) می فرماید؛ اگر دوستان نسبت به تو دوستی خود را خالص کردند و به دنبال هدایت تو هستند، تو نیز با آنها همین گونه رفتار داشته باش.

حجت الاسلام و المسلمین فلاحتی با بیان اینکه جو بایدن رئیس جمهور آمریکا کشور جنگ زده را تحول گرفته است، خاطرنشان کرد: مردم آمریکا متوجه شدند کشورشان تلی از ویرانه است زیرا خود آمریکایی ها اعتراف می کنند که در مقابله با کرونا ناکام مانده اند.

وی به اعتراف بایدن مبنی بر وجود ۳۰ میلیون فقیر در آمریکا اشاره کرد و افزود: آمریکا بزرگ ترین کشور بدهکار جهان است و در عین حال پررویی می کند.

امام جمعه رشت با بیان اینکه پررویی آمریکایی ها و اروپایی ها ریشه دار است، اظهار کرد: پررویی آمریکا و اروپا به خاطر آن است که درک درستی از اسلام، شیعه، جامعه و ملت ایران و همچنین درک عقلانی از مرجعیت شیعه ندارند.

حجت الاسلام و المسلمین فلاحتی، سردمداران آمریکا را کم عقل ترین حاکمان دنیا خواند و بیان کرد: آمریکایی ها پشیمان نمی شوند زیرا انسان فاسد، زورگو و جنایتکار هیچ وقت از راه خود بر نمی گردد.

وی با اشاره به انتخاب مقام معظم رهبری پس از رحلت امام خمینی(ره) به عنوان رهبر، تصریح کرد: آمریکا با ابر رهبر دیگری مواجه شد ضمن اینکه در فتنه های ۸۸، ۹۶ و ۹۸ شکست خورد و در تشدید تحریم ها ذلیل شد.

نماینده ولی فقیه در گیلان به تعیین شرط های مقام معظم رهبری درباره برجام اشاره کرد و افزود: می ترسیم از اینکه به خاطر غفلت برخی مسئولان بازهم شرایطی رقم بخورد و ذلت دیگری بر جامعه ایران حاکم شود.

حجت الاسلام و المسلمین فلاحتی با تاکید براینکه در ایران دیگر هیچ گوشی شنوای محمل بافی آمریکایی ها و اروپایی ها نیست، اظهار کرد: آمریکا و اروپا حق ندارند در برجام شرط و شروط تعیین کنند.

وی به عمل نکردن آمریکا و اروپا به تعهدات برجامی اشاره کرد و یادآور شد: آن طرفی که حق دارد برای ادامه برجام شرط تعیین کند، ایران است ضمن اینکه اگر آمریکا می خواهد به برجام برگردد باید به طور عملی تحریم ها را کامل بردارد و ما راستی آزمایی کنیم.

امام جمعه رشت با بیان اینکه اگر آمریکا به برجام برگردد ما هم بر می گردیم، حماقت است، تصریح کرد: همه بدانند و بشنوند که تا دستورات رهبر معظم انقلاب انجام نشود و دنیا آن را عملی نکند، هر کسی به برجام برگردد خائن به این مملکت است.

حجت الاسلام و المسلمین فلاحتی به شعار “مرگ بر آمریکا” ملت ایران در مدت ۴۰ سال گذشته اشاره کرد و افزود: ملت ایران تمام سختی ها را تحمل کرده است تا بگوید زیر بار ذلت آمریکا نمی رویم.

وی با درود و سلام به ملت ایران به ویژه مردم گیلان و شهر رشت در راستای حضور در راهپیمایی خانوادگی خودرویی ۲۲ بهمن امسال، بیان کرد: ملت ایران در سایه توجهات الهی، امام زمان(عج) و درایت رهبران خود همچنان ایستاده است و از این مسیر فاصله نمی گیرد.

نماینده ولی فقیه در گیلان همچنین پیرامون سبک زندگی اسلامی، خاطرنشان کرد: یکی از آثار منفی زنا که متوجه انسان و جامعه می شود این است که نظام خانواده از هم پاشیده می شود.

حجت الاسلام و المسلمین فلاحتی، خانواده را زیربنای استحکام جامعه عنوان کرد و گفت: اگر در خانه آسیب به وجود آید ریزش آن در جامعه است و اگر جامعه آسیب ببیند همه انسان ها آسیب خواهند دید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha