سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
امام جمعه همدان

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین شعبانی با اشاره به اینکه انگیزه آمریکا در مذاکرات، توقف کشور و براندازی است، یادآور شد: چین و روسیه استقلال ما را به رسمیت می‌شناسند و دشمنان ما را تقویت نمی‌کنند، بنابراین تنها با کشوری که حق جمهوری اسلامی را رعایت کند تعامل می‌کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در همدان، حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله شعبانی، ظهر امروز در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه همدان، ضمن دعوت به رعایت تقوا، با بیان اینکه در قضاوت مسائل سیاسی و اجتماعی مختلف باید به تمامی ابعاد موضوع توجه شود، اظهار داشت:  یکی از مصادیق تقوای سیاسی در زمینه قضاوت، دیدن نقاط قوت و ضعف در کنار هم و ارائه راهکار برای رفع مشکلات و نقاط ضعف است.

وی با بیان اینکه برای بررسی ۴۲ سال گذشته باید هم نقاط قوت را دید و هم ضعف را، مطرح کرد: در این سال‌ها در عرصه‌هایی همچون پزشکی، فناوری، نانو، سلول‌های بنیادی و نظامی رشد قابل ملاحظه‌ای داشته‌ایم که باید از آنها یاد کنیم.

امام جمعه همدان با اشاره به اینکه متاسفانه در عرصه اقتصاد چندان موفق نبوده‌ایم و به اهداف مورد نظر دست نیافته‌ایم، گفت: به برکت جوانان این مرز و بوم و روحیه ما می‌توانیم، امروز شرکت‌های دانش بنیان در خنثی سازی تحریم‌ها بسیار موفق و موثر بوده‌اند، موضوعی که حضرت آقا نیز به اهمیت آن اشاره کرده‌اند.

وی افزود: جمهوری اسلامی ایران در عرصه فناوری فضایی جز ۱۱ کشور برتر دنیا است که در طول چند سال گذشته نیز شاهد پرتاب چندین ماهواره‌ و کاوشگر توسط جوانان همین کشور در اوج تحریم‌ها به فضا بوده‌ایم.

نماینده ولی فقیه در همدان با بیان اینکه در عرصه موشکی نیز دستاوردهای خوبی را پس از انقلاب کسب کرده‌ایم، گفت: در سال‌های ابتدایی انقلاب زمانی که هواپیمای مسافربری ما توسط آمریکا زمین‌گیر شد تنها توانستیم این اقدام غیرانسانی و تروریستی را محکوم کنیم، اما امروز پس از آنکه سردار سلیمانی توسط آمریکا به شهادت رسید، جمهوری اسلامی در پاسخ، پایگاه عین‌الاسد آمریکا را منهدم کرد و حتی آنها جرات انجام هیچ اقدامی را نداشتند.

وی با تاکید بر اینکه آمریکا به خوبی می‌داند امروز تمام پایگاه‌هایش در منطقه تحت نظارت موشک‌های جمهوری اسلامی ایران قرار دارد، خاطر نشان کرد: کشور ما در عرصه نظامی جز قدرت‌های برتر منطقه و جهان است، این در حالی است که برخی کشورهای منطقه همانند عربستان بودجه نظامی ۷ برابری نسبت به ما دارند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان تمامی این دستاوردها را به برکت نیروی انسانی کارآمد دانست و گفت: اگر در اقتصاد با مشکل مواجه هستیم، علت آن را در عدم اعتماد به جوانان باید جست‌وجو کرد.

وی تصریح کرد: از دیگر دلایل وجود مشکلات اقتصادی در کشور، قوانین دست و پاگیری است که باعث فراری دادن سرمایه‌گذاران می‌شود و لذا لازم است تا این قوانین اصلاح شوند.

امام جمعه همدان با اشاره به سفر رئیس مجلس شورای اسلامی به مسکو و رساندن پیام رهبری، یادآور شد: پس از سفر قالیباف به روسیه برخی این سوال را مطرح کردند که مگر شعار جمهوری اسلامی، "نه شرقی، نه غربی" نیست، پس چرا با روسیه صحبت و دیدار می‌شود، اما در برابر آمریکا این شعار مطرح می‌شود.

وی در پاسخ به این سوال و شبهه، مطرح کرد: شعار ما "نه شرق طغیانگر و نه غرب مستکبر است" و لذا اگر چین و روسیه هم طغیان کنند و استقلال ما را زیر سوال ببرند، در مقابل آنها نیز خواهیم ایستاد.

نماینده ولی فقیه در همدان با بیان اینکه این تعاملات به دلیل حفظ مناسبات راهبردی در منطقه است، عنوان کرد: اگر این کشورها هم به دنبال محدود کردن جمهوری اسلامی باشند، در مقابل آنها کوتاه نخواهیم آمد.

وی با اشاره به اینکه انگیزه آمریکا در مذاکرات توقف کشور و براندازی است، یادآور شد: چین و روسیه استقلال ما را به رسمیت می‌شناسند و دشمنان ما را تقویت نمی‌کنند، بنابراین تنها با کشوری که حق جمهوری اسلامی را رعایت کند تعامل می‌کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی با تاکید بر اینکه البته چین نیز به دنبال منافع کشور خود است، گفت: این یک قانون است که هر کشوری به دنبال منافع مردم خود است، اما این کشورها بر خلاف آمریکا، منافع و استقلال ما را به خطر نمی‌اندازند.

وی با بیان اینکه دنیا تنها آمریکا نبوده و نیست، خاطر نشان کرد: در ایام گذشته همه دنیا دیدند که قدرت آمریکا رو به افول است و لذا دیگر موجودی به نام کدخدا مطرح نیست.

امام جمعه همدان در پایان با تقدیر از حضور پرشکوه مردم در ۲۲ بهمن امسال، مطرح کرد: مردم ما حتی در شرایط سخت کرونایی نیز میدان دفاع از نظام و انقلاب را خالی نکردند و باز هم با تمام وجود به میدان آمدند، مسئله‌ای که امیدواریم مسئولان آن را ببینند و فراموش نکنند که چقدر باید به این مردم خدمت کنند، چرا که این مردم شایسته خدمت هستند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha